Rust en stilte. Echt

Geen bericht, goed bericht.
Toch even een openbaar berichie aan Hennes & Plasterk.
Volgt u mijn voorbeeld, excellentieetjes.
Mijn blog staat al een tijdje stil.
Niet omdat ik dood ben, maar omdat ik meer en meer wil leven in het echte leven.
Zoals voorheen. Zoals sinds mensenheugenis.
Dat is: praten met de buren, koken voor vrienden, lief zijn voor geliefden.
Zonder elektronica. Gewoon, gezellig.
Het zou een slogan kunnen zijn van een reclamebureau:
Nieuw! Menselijk contact! Echt zijn. Probeer het ook eens.

Verder is er niks nieuws onder de zon (zie foto).
Al googelen alle apples alle drones bij elkaar.
Echt zal echt blijven. Mensen blijven dieren, organismen, vlees en bloed en hormonen en…

DSC02400
(Foto gemaakt op het Forteiland IJmuiden, in bunker 644)

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

16 reacties op Rust en stilte. Echt

  1. knutselsmurf zegt:

    Ik dacht even dat je het over Els Borst had.
    Zojuist overleden.

    Ik doe ook weleens iets zonder computer. Wel veel langzamer.

  2. Lehti Paul zegt:

    Kom ’s een vorkje prikken in Groningen 🙂

  3. Selma zegt:

    Els Borst, requiescat in pace.
    Wat doe jij dan zonder computer? Om in contact met Echte Mensen te komen? Ik bedoel, de communicatiedingen. Gereedschap.

  4. Selma zegt:

    Lehti,
    ga ik doen, dank je wel voor de uitnodiging!
    Ik mail je, wordt april oké?

  5. fulpsvalstar zegt:

    Tja Selma, een mens heeft weleens iets anders te doen of -zoals ik- even weinig zin in schrijven.

  6. knutselsmurf zegt:

    Ik zie niet veel mensen, maar ik spreek ze wel.
    En zondag was Ina nog hier.
    Ik werk aan een “uitvinding”. Ik vind “uitvinding” een wat beladen woord, want alles is al uitgevonden, het wordt alleen niet toegepast. Ik wil de wereld iets mooier en beter maken, zodat ik mijn plek verdien. Meer is het niet.

  7. Blewbird zegt:

    Dat is bijna subversief :-). Goed hoor! Zonder mijn wandelingetjes zou ik ook niet bloggen.

  8. Lehti Paul zegt:

    April is prima. Dan ben ik intussen verhuisd.

  9. Rob zegt:

    Of deze twee, Hennes & Plasterk, zich hier iets van hebben aangetrokken betwijfel ik.
    De waan van de dag is weer opgeschoven naar andere misverstanden …..
    Bezorgde groet,

  10. Apiedapie zegt:

    Zou knutselsmurf zijn uitvinding al af hebben?

  11. Selma zegt:

    Apie, dank voor je snelle reactie. Toevallig ben ik sinds een paar maanden weer even op het blog. Maar ik ga er weer gauw vanaf. De lente is te intens. Smurfs reactie was van 2 en halve maand geleden. Goet hè? Dit blog doet weer aan snail mail. Wort een trent, mark mai wurts.

  12. Rob zegt:

    Leerlingen aan een tafel in stilte met elkaar aan het appen.
    Hoe dwaas kan het zijn.
    Hoewel ik blijf bloggen en reageren, geniet ik ook van het af en aan vliegende echtpaar Pimpelmees in mijn achtertuin.

    Vriendelijke en rustgevende groet,

  13. King Billy zegt:

    Zo’n duizend kikkerdrilletje’s, die nu nog onbezorgd rondwriemelen in de visloze vijver en binnenkort als kleine padjes hun eigen weg moeten zoeken.

  14. Selma zegt:

    Rob,
    maar er treedt kentering in, ook of juist bij jonge mensen.
    De Volkskrant van 2 mei heeft een aardig artikel over ‘mediakunstenaar’ Jeroen van Loon (28), getiteld “Weg uit het web”. Hij predikt met andere woorden dan ik hetzelfde.
    Internet gebruik ik grotendeels als snelle encyclopedie.
    Mailen en blogs lezen beperk ik tot 1 of 2 keer per week een half uurtje, en schrijf weer antiek lange brieven, met pen en papier.
    Misschien maak ik wel weer eens blogje. Soms heb ik er zin in. Maar dan tokken de kippen weer zo aanlokkelijk, en wil de sla worden uitgedund…

  15. Selma zegt:

    King Billy,
    maak eens een fotoreportage over die kikkerdrilletjes en wordende padjes.
    Ben benieuwd naar de soort(en).
    In de sloten rondom mijn nieuwe huis (aan een toeristische fietsroute in Noord-Hollands schoonste en stilste dreven) is het ’s avonds een feest van gekwaak. Ik wist niet dat kikkers zoveel verschillende geluidjes konden maken.
    De padden die ik in Bloemendaal hielp overzetten brommen alleen.

  16. Rob Alberts zegt:

    Rust zacht, ik zal jou blijven herinneren!

    Sterkte voor jouw dierbaren.

    Meelevende groet,

Schrijf hier je reactie

