Nog eens herfst, met vrucht

Mooie herfstdag, alweer weer om met vrucht te fietsen.
Raak verdwaald in dreven waar mensen geen weet hebben van wat hun tuin voortbrengt.
De straat ligt bezaaid met heerlijkheden. “Mevrouw, waarom raapt u die rommel op?”
“Oh, dat vind ik juist geen rommel, dat zijn mispels.
Een delicatesse die geen supermarkt verkoopt.”

IMG_0047Even verderop roept een kek geklede dame me vrolijk toe
(terwijl zij in haar cabrio stapt, en ik stoofpeertjes raap):
“Je mag ze bij mij ook allemaal uit de boom trekken hoor! Ja echt”
Met de idiote prijzen van het moment (1,99 voor een kilo appels of peren) raad ik iedereen aan om wat te gaan fietsen in de rijkere wijken. Ik heb intussen (geheel legaal) zoveel noten en fruit geraapt dat ik tot het eind van de lente voorzien ben.
Albert Heijn kan me gestolen worden.

En vandaag heb ik waarschijnlijk echt de allerlaatste wilde bramen van het jaar gescoord. Hoewel mijn record op 2 november staat.

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Lekker eten!, Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Nog eens herfst, met vrucht

  1. King Billy zegt:

    A H, eekhoorntje simuleren. Opvallend, hier ook veel tamme kastanjes, eikels, hazelnoten in het beschermde bosgebied en in de wei. In de wei appels, peren, quitten, pruimen en walnoten. Komt geen mens, soms de boswachter. En ik. Met hond. Heeft net als de zwijnen een neus voor truffels. Struinen via wildpaadjes. De noten lagen voor het oprapen. Binnen een paar dagen, alle noten verdwenen, nauwelijks nog een kastanje te vinden. Een strenge winter in aantocht?

  2. Peter zegt:

    Of Selma langsgeweest?

  3. Het gezegde: The best things in life are free, gaat hier wel op en op en op…

  4. Zilvertje zegt:

    Wat een oogst. Ja, wat een geld nu om groeten en fruit te krijgen, je hebt gelijk. Ik ben in overleg met iemand om samen een groeten- en fruit tuin te beginnen, ik roep al jaren er komt een nieuwe tijd aan, nu moet ik er zelf ook maar aan gaan meedoen, jij doet het al.

    Hoe weet je nu of je de kastanjes kan eten, weet jij dat?

Schrijf hier je reactie

