Storm in IJmuiden

DSC02219Het klaart alweer een beetje op

DSC02211DSC02215Maar de schepen blijven in de haven,
terwijl de ferry uit Newcastle juist op zee blijft omdat het niet lukt de haven binnen te varen

DSC02229DSC02227

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

14 reacties op Storm in IJmuiden

  1. Zilvertje zegt:

    Prachtige foto’s. je was toch wel binnen? Er is hier veel gebeurd. Nu rustig, ook bij jou?

  2. Abel Staring zegt:

    Dank, facebookjournaliste, voor de interessante foto’s.
    Mag ik er eventueel eentje gebruiken bij een tekstje met vermelding
    uiteraard van de maakster?

    Wees gegroet van

    Abel

  3. Selma zegt:

    Zilvertje,
    het is weer windkracht 8, maar toen ik de foto’s maakte was het 10.
    Best eng inderdaad, maar ook heerlijk uitgewaaid!

  4. Selma zegt:

    Abel,
    natuurlijk mag dat, wat een eer.
    Het journalistieke valt wel mee, ik hoefde er nog geen 100 meter voor te lopen (nou ja, lopen: tegen de wind in hangen en dan stappen proberen te doen šŸ™‚ )

  5. Abel Staring zegt:

    Dankie dankie. Honderd meter was eerder op de dag heel veel.
    Ik probeerde bij Huis ter Duin af te dalen naar het strand maar
    ik werd dermate krachtig gezandstraald dat ik wel moest omkeren.
    Jij woont dus wel op een mooie levendige locatie!
    Overigens: de kwaliteit van journalistiek hangt niet af van het
    aantal afgelegde meters…

    Groet van Abel

  6. Blewbird zegt:

    Ah, je was er weer! Zeer relevante reportage. Ik wou dat ik erbij had kunnen zijn. Pluim!

  7. Valt mee eigenlijki, het is anders als je er in staat, de foto’s zijn vrij rustig.

  8. King Billy zegt:

    Mooie beelden, dappere DoDo. Als het in de haven bij dit bord is gebleven, was geluk in het spel. OverĆ­gens op het Zeeplatform F7 op de Noordzee in het oog van het lagedrukgebied was het lekker rustig, zag ik op Buienradar. 974 mb met 3 Bft.

  9. simonkorving zegt:

    Wist wel dat jij met fotoos zou komen ;-))
    Mooi hoor.

  10. draverblog zegt:

    Was zondag op de Maasvlakte toen was het ook al heftig vooral zonder beschutting, maar dit was ook niet mis.
    Bij jullie in het midden was het nog een tikje zwaarder met de wind dan bij ons in het ZW.

  11. Zilvertje zegt:

    Oh, jij durft, ik bleef de hele dag binnen, ik heb alles afgezegd.

  12. King Billy zegt:

    Op het Duitse nieuws: Op Juist windstoten van 170km/u, Borkum 180, en Helgoland 192 km/u. Zijn de Nederlandse waddeneilanden nog goed weggekomen. Nou ja, Helgoland is geen waddeneiland, daar zijn ze wel meer gewend.

  13. Selma zegt:

    Helgoland is een berg, die kan wel tegen een stootje.

  14. King Billy zegt:

    Meestal wel, Maar na WO II was dat in Helgoland even anders. Daar lag zoveel ondergrondse munitie dat ter plekke opblazen de goedkoopste oplossing was. Daar kon een deel van Helgoland niet tegen.

Schrijf hier je reactie

