Weekendje zeilen met Elly en Arie

Twee keer in m’n leven was ik getuige bij een huwelijk,
en… die mensen zijn nog steeds bij elkaar. Dat heb ik goed gedaan toch?
** Advertentie: ‘Nodig mij uit als getuige, en uw huwelijk houdt gegarandeerd stand’…**

Dit weekend mocht ik met Elly en Arie mee om hun veertigjarig trouwjubileum te vieren.
We voeren op de Anna Trijntje (hieronder rechts) van Enkhuizen naar Makkum en terug

DSC02182Elly met de kleinkindjes

DSC02185Arie

DSC02179dochters Freya en Maartje

DSC02168En heel veel zusjes (broer niet vergeten), zwagers en vriend(inn)en. Wat was het gezellig!

DSC02153Schipper Stefan, terug in Enkhuizen (het woei windkracht 7 …boink ….boink …..boink……
maar ik lag beneden heerlijk en vol vertrouwen te pitten, als een baby in een wiegje)

DSC02171DSC02177DSC02154Daarna nog een reisje, aan mezelf aangeboden: fietsen van Enkhuizen naar IJmuiden.
Langs Hoorn vanzelf, waar mijn gezin zoveel fijne Bruine-Vlootherinneringen heeft liggen

DSC02197Door de polders waar de oude houten molens door swingender exemplaren zijn vervangen

DSC02200In de buurt van Schermerhorn was de zon echt onder

DSC02206En toen vergiste ik me in de route.
Ik doe niet aan moderne elektronica, wil gewoon ouderwets de kaart blijven lezen,
het landschap in m’n hoofd levend houden. Maar ja, die rotkanalen, de ringvaarten rond Beemster en Schermer, het Noord-Hollandskanaal…
Ook al heb ik de kaart in m’n hoofd, en was vast van plan deze keer het wonderschone Graft en De Rijp te vermijden: op een gegeven moment leidden alle dijkjes naar Spijkerboor waar ’s avonds geen pont vaart. Dus in plaats van vier uur heb ik zes uur over de rit gedaan.
Maar toch mooi, want harde oostenwind mee, heerlijke temperatuur, en over zulke stikdonkere dijkjes met werkelijk nul verkeer dat ik weer helemaal blij geworden ben met Nederland: het is een stil en schoon en leeg land, voor wie het zien wil.

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Bootjes, al wat drijft of vaart, Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Weekendje zeilen met Elly en Arie

  1. Mooi verslag Selma.

    Ceesgegroetje

  2. Selma zegt:

    Dank je wel Cees, en ik ben innig dankbaar dat ik deze mensen al zo lang mag kennen. Intussen heb ik meer vrienden in de hemel dan op aarde, om het zo maar te zeggen. Dus het is echt een feestje om elkaar af en toe te ontmoeten.

  3. Blewbird zegt:

    Nederland en zeker dat deel van Noord Holland is prachtig. Een grotendeels kunstmatig natuurlandschap. Eerst het veen afgegraven, daarna overlast van het water in de putten, totdat iemand op het idee van het inpolderen kwam. Dat van dat trouwen kun je rijk mee worden šŸ™‚

  4. elly durge van roon zegt:

    wij zijn erg blij met haar
    met al die gezamenlijke herinneringen
    en hoe ze de keuken op de boot dirigeerde en creƫerde
    heerlijk was het , bedankt selma

  5. Bea Amse zegt:

    en ely en arie heel erg gefeliciteerd met jullie behouden vaart

  6. Bea Amse zegt:

    elly met dubbel ll natuurlijk

  7. knutselsmurf zegt:

    Als je de kaart bekijkt, met al die watertjes in alle richtingen, dan lijkt het wel erg moeilijk om niet te verdwalen, zelfs met een zeer gedetailleerde kaart. Bordjes helpen meestal ook niet echt.

  8. Christien Damman zegt:

    Mooi blog!

  9. simonkorving zegt:

    Recht zo ie gaat, … bijna dus ;-))

  10. Bea Amse zegt:

    ā€˜Nodig mij uit als getuige, en uw huwelijk houdt gegarandeerd standā€™ā€¦** hahaha zal ik doen!!!!!

  11. Lehti zegt:

    Vorige week was ik ook voor een feestje in Hoorn. Gelukkig heb ik niet ‘vermijdt snelwegen’ op de routeplanner ingetypt, anders had ik misschien voor wat eenzame fietsers hun dag verpest.
    Trouwen deed ik nog niet eerder, getuige zijn wel, maar het stel was langer bij elkaar er voor, dan in getrouwde vorm, dus mijn diensten zal ik maar niet aanbieden.

  12. King Billy zegt:

    Hoorn…. Tante Marie is niet meer. De Scheepsjongens van Bontekoe nog wel. En tja, dat andere standbeeld. Dierbare herinneringen aan Hoorn. Waren jullie in Makkum nog in het tegeltjescafĆ©? CafĆ© bij Spijkerboor was -soms- ook gezellig. Helaas, de tijden van de ‘Gulden Draak’ aan SB en ‘Pallieter’ aan BB zijn definitief voorbij. Hemel, nog an toe|||

Schrijf hier je reactie

