Gaat u zitten, plaats genoeg!

Dat vind ik nou zo aardig aan Nederlanders,
dat velen zo actief deelnemen aan de maatschappij.
Participatie heet dat nu, je verantwoordelijkheid nemen.
Dus je neemt deel, maar je geeft ook een deel.
Je fleurt bijvoorbeeld je woonomgeving op door iets van je weelde weg te geven

IMG_4499IMG_4595SAM_0259DSC00213IMG_6175

IMG_0002Dit is een decoratief zitje, dat bij mij om de hoek geplaatst is

IMG_0002 (2)Het wordt nu al maanden intensief gebruikt, ook door de meeuwen

IMG_0056Sorry, het bier is op. Maar als u nog kussenvulling nodig hebt..?

IMG_0057Zelf participeer ik even niet. Ik rust uit van sjoppen naar toekomstig straatmeubilair

IMG_5074

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Gaat u zitten, plaats genoeg!

  1. fulpsvalstar zegt:

    Herkenbaar, vroeger kon je bij ons op bepaalde tijden “grof vuil” aan de weg zetten, het werd dan opgehaald. Had je haast dan kon je het gratis bij de gemeentewerf storten, nu kost dat geld en niet zo weinig ook, gevolg…………..grote hoeveelheden rommel die onze bossen “opfleuren”.

  2. Blewbird zegt:

    Bankencrisis. De meeuwen weten er wel raad mee.

  3. fulpsvalstar zegt:

    Selma, kan het zijn dat ik tot spam verheven ben, ik heb tweemaal geprobeerd te reageren, lukt niet.

  4. fulpsvalstar zegt:

    Ah, ik zie het, het lukt weer.
    Vroeger werd op gezette tijden grof vuil opgehaald en als je haast had kon je gratis storten bij de gemeentewerf.
    Tegenwoordig kost dat geld en ook niet zo weinig, resultaat………..in onze bossen vind je hopen grof afval.

  5. goodknight zegt:

    …Gezellig met de buren naar de meubelboulevard…

  6. Selma zegt:

    Blew,
    wat ben je ad rem. die associatie had ik nog niet gemaakt.
    Maar ik lach me wel een bult telkens als ik langs die groeiende bult van meeuwenstront fiets:
    hoe serieus de mensenmaatschappij ook van hogerhand georganiseerd wordt,
    er blijven altijd miljarden dieren die daar ronduit schijt aan hebben.
    Om ons de ogen te openen: de wereld der Ruttes is eigenlijk maar fantasie.

  7. Lehti Paul zegt:

    Al jaren ben ik op zoek naar een beetje leuke bank, maar ik moet gewoon eens met mijn busje in Noord-Holland langskomen. Kan ik zo inpakken en wegwezen. Mits ik de meeuwen voor ben. Bedankt voor de tip.

  8. Selma zegt:

    Lehti,
    hebben jullie dat niet in het noorden?
    Hier leven hele volksstammen van wat op straat gezet wordt.
    ’s Avonds, ’s morgensvroeg, rijden kleine vrachtautootjes en eenzame fietsers de buurten af waar het de wekelijkse grofvuildag is om de beste handel in te laden.
    De lollige zitjes die ik fotografeerde zijn de muurbloempjes, of uit een gemeente die het beleid heeft dat je op moet bellen en een afspraak maken voor ophalen, wat kennelijk vermoeiender is dan dumpen op een industrieterrein of in een natuurgebied.

    Het is dat ik geen auto heb, anders zou ik zeggen:
    neem een Ikeagids van vijf jaar geleden, streep het model aan dat je wenst, en ik bezorg het je binnen een week, voor de prijs van de benzine en een hapje mee-eten.

  9. Selma zegt:

    Fulps,
    ja, WordPress heeft soms nukken, zet ongevraagd bekenden in de spam, in de afvalbak 😉
    Dat betalen bij de gemeentewerf is te gek voor woorden, met name als je het zelf komt brengen. Laatst vroeg ik of de gemeentereiniging een ouwe douchebak mee wilde nemen. Nee, dat kon niet: “We vervoeren geen bouwafval. U kunt het wel zelf komen brengen, maar daar zijn kosten aan verbonden”.
    Dat is de burger vragen om zijn rommel in het wild te dumpen.
    Toen heb ik ‘m maar op Marktplaats gezet t.e.a.b. en er nog 5 euro voor gevangen.

  10. Lehti zegt:

    Dat klinkt aantrekkelijk Selma, ware het niet dat ik al een oud model uit de koopjeshoek opsnorde, die nu door mijn grote zoon wordt gebruikt. Die van hem heb ik in mijn woonkamer staan.

    Over dat zoeken van spullen tussen grofvuil of wat daarvoor wordt aangezien, dat hoorde ik ook via een andere bron: onlangs deed ik een badkamerklus met een Amsterdamse collega hier in Groningen. Ik deed mijn klusbus niet op slot, liet hem soms zelfs wagenwijd openstaan, we gebruikten de kisten met (duur) gereedschap als zitjes voor onze buitenpauze op de stoep, het gesloopte spul als kranen en leidingen lag een week in de voortuin in het zicht. (alleen de buurman smste de klant die in het buitenland zat beleefd of hij drie glasblokken mocht meenemen). De Amsterdams klusser wist niet wat ie meemaakte. In Amsterdam zou zulks onder je ogen worden weggekaapt en het bruikbare metaal bijna van je bus worden afgesloopt.
    Ik geloof dat ik om meer redenen dan die ik al ken blij mag zijn dat ik in het Noorden woon. De banken die hier op de stoep staan, zijn volgens mij altijd functioneel: studenten zitten er lallend op te ‘leren’. En als er een keer één naast de glasbak belandt, wordt ie heel snel opgehaald door de milieudienst. Er gaat niets boven Groningen 🙂

    Over de plek waar oud ijzer wordt ingeleverd schreef ik vorig jaar dit:
    http://lehti-paul.blogspot.nl/2012/03/de-opkoper.html

Schrijf hier je reactie

