Moslimbroederschap, achguttegut… en de zusterschap?

Moslims, broeders… Wat een zooi. Het gaat de hitsigen alleen maar om haat, geweld en dood. Lees de Koran. Op 1 na is er geen hoofdstuk dat niet spreekt over het branden van ongelovigen in de hel of het doden van vijanden. Wat een rotboek. En nog grotendeels hearsay van de Bijbel, het Gilgamesj-epos,  Perzische literatuur ook. Maar dat mogen de Moslims niet weten. Die moeten denken dat de Koran het Ultieme Laatste Geopenbaarde Woord van God genaamd Allah is.

Wat een rotgodsdienst die Islam. Puur gorillaschap. Een jaloerse macho-god als leidend voorbeeld voor door testosteron geteisterden. Testosteron, dat sinds mensenheugenis alles wat mooi en goed is kapot maakt. Gerechtvaardigd aan de hand van teksten van een archaïsche, analfabete zelfbenoemde profeet met een zwaard. Niet dat er veel betere godsdiensten zijn (al die kerken, moskeeën en tempels worden geregeerd door boze baardapen in jurken) maar de Islam is toch wel de  ziekste van het moment.

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Religieuze Rimram, Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

29 reacties op Moslimbroederschap, achguttegut… en de zusterschap?

  1. joost tibosch sr zegt:

    En dan heb je ook nog eens al die geweldige niet-gelovigen met hun ideale rotmaatschappijen. Je zou toch op deze wereld leven! Ochgutteguttegut.

  2. Selma zegt:

    Goodknight,
    good night 😉

  3. Selma zegt:

    Joost Tibosch,
    als inwoner van zo’n “niet-gelovige” (al of niet rot-)maatschappij ben ik innig dankbaar dat ik al 64 jaar in een land leef zonder oorlog. Wat een ongekend voorrecht. Weinigen van onze voorouders maakten zoveel vrede mee.
    Mijn vader en moeder maakten twee oorlogen mee, mijn grootouders drie.
    Maar als het aan die lekkere Moslim-hormonen-boys ligt leven we voorgoed in het Dar al-Harb.

  4. joost tibosch sr zegt:

    En dat niet te onderschatten voorrecht van lange tijd geen oorlog hier komt omdat er nu eindelijk geen gelovigen meer zijn? En onze beste brave populaire Wilders met zijn neo-zionistische vriendjes zouden niet maar al te graag een 3de Wereldoorlog hebben?

  5. LEHTI zegt:

    Dit keer heb je je blijkbaar niet laten weerhouden om je verbazing, o nee ik bedoel boosheid, of eerder razernij hier te posten. Lucht het op? 🙂
    Ik weet bijna niets van welke godsdienst dan ook, maar een beetje testosteron kan toch zo’n kwaad niet?
    Welterusten Selma, ik hoop toch dat je er niet van wakker ligt.

  6. fulpsvalstar zegt:

    Selma, maak je het nu niet een tikkie te bont? Ultra orthodoxen uit alle godsdiensten zullen altijd -als ze daartoe in staat zijn- proberen anderen hun ideeën op te leggen.
    Herinner je nog de toestand rond de dodenherdenking in Vorden en omgeving?
    Hierbij het slot van een mail die ik aan een der hoofdrolspelers in deze kwestie schreef:

    Wat betreft de heer Loonstein, zoals alle orthodoxe gelovigen uit alle religies probeert ook hij aan deze zuur bevochten vrijheid van meningsuiting te tornen, dat zou hij niet moeten doen.

  7. Blewbird zegt:

    Alle religies zijn om van te griezelen.

  8. Selma zegt:

    Joost,
    Nederland is verre van een land van ongelovigen, maar staat en kerk zijn gelukkig wel officieel gescheiden. Als een godsdienstige (of andere ideologische) meerderheid het ergens voor het zeggen heeft, worden er altijd afwijkende groepen mensen ongelukkig, ontrecht of vermoord.
    Zie o.a. wat er met christenminderheden in islamitische landen gebeurd.
    Ik heb geen idee wat er in het hoofd van Wilders omgaat.
    Maar ik kan me niet voorstellen dat enige Nederlander (dus ook hij) “maar al te graag een 3de Wereldoorlog hebben” zou. Waarom zou je niet veel liever leven en laten leven?

  9. Selma zegt:

    Lehti,
    “verbazing, boosheid, razernij”… Mag het “walging” zijn?
    Ik had gewoon zin dit eens op te schrijven. Ben net thuis van goddelijke weken in Belgische en Franse bossen, zonder televisie en kranten, en moet dan, als ik even tv wil kijken, weeer moordende islamieten zien. En doodernstige commentatoren horen meieren.
    Als die islam-gorilla’s jaar in jaar uit niks leukers te melden hebben dan dood en verderf, meld ik even een keertje mijn gedachten.
    Of het oplucht? Nee. Een opluchting is het pas als godsdienstmoorden en -oorlogen de wereld uit zijn. Maar dat zal ik niet meemaken. Er worden elke dag nieuwe soldaten- en fanaten-in-de-dop geboren. En gekweekt onder het mom van godsdienstvrijheid.

    Een beetje testosteron kan geen kwaad, inderdaad. Het is erg leuk en nuttig als je samen in bed ligt, of zo. Elk mens heeft testosteron. Er zijn zelfs enkele vrouwen die het meer hebben dan sommige mannen.
    Maar agressiviteit, geweld, vernielzucht etc. heeft alles met hoog testosteronniveau van mannen te maken. Testosteron wil louter zegevieren, heersen, bezitten, en als dat niet kan: kapot maken en doden.
    Gelegitimeerd door een zogenaamd heilig boek (door mannen geschreven, vol opwekkingen om ongelovigen te doden) geeft dat die Egyptische moordzooi, Al Qaida-terreur en noem al die gezellige moslimfeestjes maar op.

  10. Selma zegt:

    Fulps,
    of ik het een tikkie te bont maak?
    Vergeleken bij de stukken bloedend vlees die heen en weer schieten over het tv-scherm, kan een pacifist als ik (die alleen wel eens muggen en vliegen mept) het nooit te bont maken.
    Waarom zou ik niet eens iets terug mogen zeggen? Moet ik die Syrische, Egyptische, Afghaanse etc. moordbeesten die alles uit naam van hun god vernietigen dan deftig aanhoren en -zien, en als mensen serieus nemen?

    Ik ben het niet met je eens dat “ultra-orthodoxen uit alle godsdiensten altijd -als ze daartoe in staat zijn- proberen anderen hun ideeën op te leggen”.
    Er zijn er ook (Joodse sekten, moderne piëtisten of quiëtisten, bevindelijken) die zich juist erg op zichzelf terugtrekken.
    En mijn grootouders waren zendelingen van ik noem het maar halleluja-orthodoxie, die nooooit iemand hun ideeën oplegden (laat staan terroriseerden à la moslims) maar slechts door eigen uiterst voorbeeldig gedrag en hun echte blijheid in Christus, hoopten de genade te krijgen anderen misschien ook dat geluk te bezorgen. Vrijwillig. Dat is wel andere koek dan Egyptische gorilla’s.

    Tja, Vorden, en het verbieden van woorden.
    Verbieden is een wanhoopsoffensief. En dom. Er komt altijd een dag dat er ergens toch een kind zegt: “Maar de keizer heeft helemaal geen kleren aan”…

  11. Selma zegt:

    Blew,
    je hebt gelijk, vind ik, als je ‘religies’ vervangt door ‘godsdiensten’.
    Ik maak scherp onderscheid tussen persoonlijke religieuze ervaringen,
    en godsdiensten/systemen:
    https://selmasalo.wordpress.com/2012/08/10/het-grote-verschil-tussen-godsdienst-en-religie/

  12. fulpsvalstar zegt:

    “Waarom zou ik niet eens iets terug mogen zeggen? Moet ik die Syrische, Egyptische, Afghaanse etc. moordbeesten die alles uit naam van hun god vernietigen dan deftig aanhoren en -zien, en als mensen serieus nemen?”

    Selma,dat moet je ook niet doen, dat zijn die fundamentalistische gekken, zelfs de Koran hebben ze meestal niet gelezen, ze hebben uitsluitend geluisterd naar het gekrijs van een haatbaard.
    Als de orthodoxe grifverkeerden het hier te zeggen zouden hebben dan zou van onze vrijheid niets overblijven. Evenzo is het met de fundamentalisten onder de Joden, zonder die ellendige pijpenkrullen, die Israël volkomen gegijzeld houden zou een begin van onderhandelingen met in elk geval Fatah mogelijk zijn, met Hamas is dat niet mogelijk, ook dit zijn weer……fundamentalisten.

  13. LEHTI zegt:

    Nog iets. Onlangs stond er in de Groene Amsterdammer een mooi artikel over de lesbische en homo-scene in Cairo. Wordt je ook niet vrolijk van maar ik hou wel van journalisten die net iets verder durven gaan dan het laagje vernis waarbij alleen de hardst schreeuwend haantjes te zien. De journaliste dringt niet alleen door tot het dubbelleven dat sommigen leiden (zoals hier in de jaren vijftig) en nachtelijke dansfeestjes, maar speelde zelfs een ‘bekeerde’ remigrante en ging zo tot de operatietafel van een ‘maagdelijkheidsreparateur’. Weet niet of alles waar is (ik heb altijd een zekere -gezonde- dosis achterdocht) maar wat me bijbleef is waar ze beschrijft hoe de ‘arts’ (van het broederschap) trots foto’s aan zijn ‘patiënte’ en haar begeleidster toont van zijn snoepreisjes naar het westen. Inclusief vrouwen en alcohol. Als je wilt, stuur ik het je op (maar je vindt het vast sneller online).

  14. Selma zegt:

    Lehti,
    helemaal goed, die achterdocht. Dat is het begin van wetenschap.
    Nee, mij hoef je geen filmpjes op te sturen van sneakende moslims.
    Ik heb in de jaren ’80 Arabisch gestudeerd, toen nog zowat geen hond in Nederland belangstelling had voor die contreien. Dus als ik zeg dat ik baal van die moslim-zooi, heeft dat wel een basis.

  15. LEHTI zegt:

    Prima. Wat sneakend is weet ik niet. Maar het klinkt weinig positief. Het betreft hier overigens papier en wat ik mooi vond, is dat ik er ook hoop in las. Maar dat kan natuurlijk ook wishful thinking van de journalist of mezelf zijn. Want ik geloof in hoop en verbetering. Daar dan weer wel in 😉

  16. King Billy zegt:

    Nog een lange, lange weg te gaan, getuige de Inquisitie tijdens het Heilige Roomse Rijk.
    qed. Maar ook toen waren er moderate gristenen.

  17. joost tibosch sr zegt:

    Wat zusterschap betreft..Wist je met je kennis van het arabisch dat Mohammed met zijn Allahgeloof in een gruwelijk vrouwonvriendelijke arabische stammengemeenschap de eerste was die vrouwenzelfbeslissing en -eigendomsrecht in zijn wetten vastlegde.( ik geef toe, nog heel voorzichtig..maar voor die tijd opzienbarend opvallend!) Je kunt alleen maar hopen dat veel moslims dat ook nog beseffen, want een vrouwentaboe is gruwelijk taai en bijt zich eeuwenlang in mensen vast.

  18. ghduval zegt:

    Heb jij echt heel de koran gelezen?
    Ik ben nog niet eens door de bijbel heen.

    Kwetsen van de ander moet niet mogen.
    Maar gaat het ook om ons verzet
    tegen een andere manier. Anders
    dan voor ons zo gewoon. Is het
    onze weerstand tegen acceptatie
    van dat wat anders is dat wat
    zo moeilijk maakt te begrijpen
    wat voor anderen gewoon is.

  19. Selma zegt:

    Joost Tibosch,
    “dat Mohammed met zijn Allahgeloof in een gruwelijk vrouwonvriendelijke arabische stammengemeenschap de eerste was die vrouwenzelfbeslissing en -eigendomsrecht in zijn wetten vastlegde…”
    Ja ja, dat is zo ongeveer het credo van elke moslim(a) die zijn/haar godsdienst aan wil prijzen.
    Ze weten niet beter, de moslims. Ze zijn verplicht te denken dat hun profeet wonderwat vooruitgang voor vrouwen bracht.
    Mag ik, als Noord-Europese, zo vrij zijn daar niet van onder de indruk te zijn?
    Niet alleen is niets bekend over eventuele historische juistheid (over Mohammed circuleren de wildste hagiografieën) maar dat een charismatische tiran/moordenaar in een mannen/tirannen/moordenaarswereld vrouwen de helft laat erven van wat haar broers/zoons erven mag dan in tribale macho-woestijn-middeleeuwen vooruitgang schijnen, vergeleken bij wat er toen aan vrouwenrechten in noordelijk Europa bestond, zijn Mohammeds ‘verbeteringen’ achterlijke beledigingen.
    Lees wat Caesar en Tacitus verbaasd schrijven over het familierecht van Galliërs en Germanen.
    Dat was voor vrouwen 2000 jaar terug al oneindig zoveel beter dan voor moslima’s anno 2013 (of voor Joodse vrouwen volgens het OT).
    Laat je toch niet door onwetende (zich desondanks superieur achtende) moslims dat riedeltje voor de ogen draaien van Mohammed en z’n zogenaamde verbetering van het lot der vrouwen. Dat verbeteren gold/geldt misschien een beetje in die intens wrede nomadische wereld van ram-en-kudde (waar meisjes-baby’s levend begraven werden – zoals ze in India en China nu nog of recent vermoord wo/erden) maar beslist niet in noordelijk Europa.
    De reden dat Scandinavische landen altijd veel geëmancipeerder geweest zijn, dat vrouwen daar altijd meer aan mannen gelijke rechten hadden dan in Nederland, en al helemaal dan die slaafse moslima’s, komt hierdoor: het christendom (met zijn vrouwvijandige invloed, als broer van jodendom en islam) is er pas vanaf de elfde eeuw doorgedrongen, kreeg soms pas in de veertiende eeuw echt vaste voet.

    Ja Joost, het “vrouwentaboe is gruwelijk taai en bijt zich eeuwenlang in mensen vast”.
    Zeker als je ‘respect’ hebt voor onwetenden die een tirannieke woestijngodsdienst aanhangen die ze superieur achten, onder het motto: “Respect of ik vermoord je”.

  20. Selma zegt:

    ghduval
    “Heb jij echt heel de koran gelezen?”
    Haha! Ik studeerde al Arabisch toen er in Nederland alleen nog maar een paar Indonesiërs en een verdwaalde Surinamer moslim waren, en er vrijwel geen Nederlander iets wist van die godsdienst, die nu zo zijn agressieve gezicht laat zien.
    Indertijd deed ik dat uit de oprechte wens om alle wereldgodsdiensten te leren kennen, in de hoop de overeenkomst te leren zien, omdat ik me niet voor kon stellen dat 1 godsdienst de ultieme waarheid zou vertegenwoordigen waar ze dat allemaal zo sterk claimen.
    Na de ontwikkelingen van de laatste decennia heb ik net zoveel tabak van de islam als van jodendom, christendom, hindoeïsme, boeddhisme en noem maar op.
    Natuurlijk: in elke stroming is wijsheidsliteratuur te vinden.
    Maar als puntje bij paaltje komt, of om het beeldender te zeggen: als ikkie & pikkie de dienst uitmaken, blijken het allemaal gorilla-godsdiensten. Overal zitten mannen aan het hoofd die bepalen hoe de hiërarchie is, hoe de hoogste en machtigste mannelijke entiteiten eruit zien, beschreven in door mannen opgetekende teksten. Baardapen, die zich alleen maar een nog belangrijker baardaap boven zich voor kunnen stellen, maar dan onzichtbaar. Voor vrouwen zijn dat geen echt fijne boeken of plekken.

    Wat jouw opmerking betreft: “Kwetsen van de ander moet niet mogen.”
    Waarom niet? Jouw stelling betekent dat Jan en alleman al kan roepen dattie gekwetst is wanneer je hem een chocoladereep toegooit, of iets anders leuks.
    Ik leer graag iets nieuws, wil me ontwikkelen, waarheid ontdekken.
    En dat leert een mens die wetten tegen kwetsen wil nooit!

  21. Zilvertje zegt:

    Geloof maakt zo veel stuk. Ik had nooit naar die beelden van het gifgas moeten kijken, ik kon er die nacht niet van slapen, ben na die nacht weer gaan fietsen en ik kan het gewoon niet begrijpen dat mensen zo gemeen kunne doen, maar het bestaat, zelfs in mijn eigen kleine wereld. Ik kan nu gelukkig in mijn eigen wereld vluchten, mijn wereld van verhalen, buiten en mijn werk.

    Ik ken alleen maar aardige mensen die moslim zijn, ik houd van ze. Maar wat er secuur in hun koran staan, geen idee.

  22. Pingback: La ménagerie sauvage de Gré | Er was eens…

  23. m zegt:

    Ik ben zelf moslima. En heel gelukkig met mijn geloof. ALLAH, GOD is voor mij liefde. Islaam betekent vrede. Ik heb geen zin in oorlogen en haat. Ieder mens moet zelf weten waar je in geloofd. Ik zelf ben alleen vooruitgekomen met mijn geloof Alhamdoeillallah Lof aan ALLAH. Ik wil alleen zeggen; I AM HAPPY MET ALLAH!!! GROETJES MARIAM TRABSINI

  24. Selma zegt:

    Mariam,
    ken je deze moslima’s?
    http://www.opendemocracy.net/5050/sara-abbas/revolution-is-female-uprising-of-women-in-arab-world

    Islam komt van aslama, wat ‘onderwerping’ betekent. (Salaam en shalom, en ook mijn voornaam betekenen wèl ‘vrede’, en stammen van een ander werkwoord.)

    Fijn dat jij tegen oorlog en haat bent, verspreidt die boodschap alsjeblieft onder al je hatende en moordende geloofsgenoten die het dagelijks nieuws vergiftigen.

    Een mooi, maar krom zinnetje schrijf je hier:
    “Ieder mens moet zelf weten waar je in geloofd.”
    Het zou inderdaad een zegen zijn als dit overal kon en mocht, maar juist jouw godsdienst is de dodelijke intolerantie zelf als iemand geen moslim meer wil zijn.

    Grappig dat jij naar de Joodse moeder van Jehoshua heet.

  25. rikus zegt:

    En de boer, hij ploegde voort

  26. reinjohn zegt:

    Ja, de koran heb ik ook gelezen en daar wordt je niet vrolijker van. Gelukkig zijn de meeste moslims niet die bloeddorstige testosteron-gedreven alfamannetjes die de Islam alleen maar misbruiken als handig instrument om hun eigen frustraties, rancune en agressie op een gewetenloze wijze aan anderen op te dringen. Laten we vertrouwen op de werking van de wetenschap en laten we de irrationele religie beschouwen als een contraproductief archaïsch obstakel dat het bouwen aan een nog betere samenleving alleen maar vreselijk in de weg staat.
    Ik ben het helemaal met je eens en overigens wordt het mijns inziens hoog tijd dat die vervelende, hormonaal opgefokte, alfamannetjes eindelijk eens tot een gezond zelfinzicht komen.
    Groet.

  27. rikus zegt:

    Hier een vriendelijk stukje ==“Mohammed is Allahs apostel. Zij die hem volgen zijn meedogenloos voor de ongelovigen maar mild voor elkander.” [48:29]==

  28. Selma zegt:

    Reinjohn, dank je wel voor je wijze reactie, op mijn bijna antieke verhaal…
    .

Schrijf hier je reactie

