Laten we ons haasten (3)

Vita brevis staat er op de lange duistere muur, ‘het leven is kort’,
en alsof ze dat lezen, haasten de automobilistjes zich, racend van A naar B, en van B naar A.

DSC00616Zoef zoeoef zoeoeoef … in hun razende tredmolentjes, heen en weer, heen en weer.
Om alles uit het leven te halen? Wat is dat eigenlijk? En waarom?

Ik stond erbij en ik keek ernaar.
En stap nu op de fiets, naar Ermelo, lui en langzaam.

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Laten we ons haasten (3)

  1. je bent welkom voor de koffie op dickblogts’ groene dak.

  2. Nu komt wel de vraag bij me op wat er achter die gevel(tekst) huist: een crematorium misschien?

  3. Selma zegt:

    Dick, wat een aardige uitnodiging, dank je wel!
    Maar weet je, we gingen en famille kamperen bij de boer (op Volenbeek) en daar was geen elektriciteit, dat hoorde erbij: tent, houtvuurtje en zo.
    Dus ik kon je niet even elektronisch vragen waar jouw fijne groene dak zich dan wel bevindt!

    Maar wat is Ermelo mooi, en liefelijk, en wat boften we met het weer.
    Erholung voor de Stadsmensch.
    Wat woon je in een schitterende omgeving.
    Wel heb ik me verrekt in het Klimbos, omdat ik stoer wilde doen voor de kleinkinderen, en meer van dat heerlijks. Kilo’s bosbessen geplukt. En ook veel betaald geplukt in de Pluktuin aan de Engersteeg. Wat een weelde.
    Heel fijn om zo’n mooi, tot nog toe onbekend stukje Nederland eens te mogen genieten!
    En ook fijn dat al mijn (klein)kinderen er hun hand ook niet voor omdraaien om 120 kilometer te fietsen. Nederland is zo’n goddelijk fietsland.
    Ik lachte me gisteren een deuk toen ik in de supermarkt de kop van de Telegraaf las, over de chaos op de wegen vanwege de hitte.
    Wat een sukkels zijn autorijders toch.
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/21744579/__Hitte_rijdt_toerist_in_de_wielen__.html

  4. Selma zegt:

    Constant,
    tja, nu breekt het me op dat ik onderweg geen schriftelijke aantekeningen maak.
    Of het nu Duisburg, Krefeld of Düsseldorf was, ik weet het niet meer.
    Maar ik weet wel dat het gebouw een tegenhanger heeft waar ‘Ars longa’ op staat, dus een crematorium herbergt die ongezellige wand zeker niet.
    Zal een museum of kunstacademie wezen.
    Ik heb me suf gegoogelt, maar kon het niet vinden.
    Dus zal ik weer eens langs moeten fietsen! 😉

  5. Selma zegt:

    Fulps,
    dank je wel.
    Dat is leven. Sommige mensen begrijpen het kennelijk al heel jong! 🙂

Schrijf hier je reactie

