Laten we ons haasten

Parijs2Kraai

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Begraafplaatsen, Gedachten, Natuur & zo, Vogels en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Laten we ons haasten

  1. Selma zegt:

    In kleine letters heeft iemand commentaar gekrast, linksonder:
    “Mais c’est la peur de la mort qui donne un sens à notre vie”

  2. Blewbird zegt:

    Oef! Ik heb niet veel onthouden van de franse les, maar dit hakt erin.

  3. Corline zegt:

    ‘De Tuinman en de Dood’

  4. Selma zegt:

    Blewbird,
    ja, ’t is niet anders.
    Soms moet ik zoiets zeggen om mezelf bij de les te houden.

  5. Selma zegt:

    Corline,
    geweldig dat je me daaraan herinnert.
    Dat gedicht hing vroeger bij ons thuis aan de muur,
    ik ken het nog uit m’n hoofd:
    “Toen ‘k ’s morgens hier nog stil aan ’t werk zag staan,
    die ‘k ’s avonds halen moest in Ispahaan…”

    Heb even gegoogeld, het was een rijmprent van P. van Eyck en N. Bulder.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/De_tuinman_en_de_dood

  6. King Billy zegt:

    Sakkerdeloot, dacht ik dat onthaasten gezond was. Moet ik me dáár weer druk over maken.

  7. Selma zegt:

    King Billy,
    welnee, je weet toch dat je mij nooit serieus moet nemen.

  8. timmerark zegt:

    De dood zit op ieders schouder.

  9. Selma zegt:

    Timmer,
    ‘schoot’ rijmt beter, en verbindt leven en dood ook duidelijker.

  10. Aad Verbaast zegt:

    Geen tijd te verliezen!

  11. LEHTI zegt:

    Vogels en de dood…. ze laten elkaar niet los 😉
    In Isfahan lezen vogels de toekomst in gedichten. Bij mij eten ze ander papier:
    http://lehti-paul.blogspot.nl/2011/07/vogel-van-isfahan.html

  12. timmerark zegt:

    Schoot is ook goed; de dood schoot de kogel door de kerk…

  13. zilvertje zegt:

    De foto met de vogel op het hek en de zerken op de achtergrond…..mooi.
    Ja, de tuinman en de dood, prachtig.

  14. En dan was er nog zoiets als: Het laatste hemd kan niet afzakken…

  15. Pingback: Laten we ons haasten (of niet), vervolg | Er was eens…

Schrijf hier je reactie

