Een avondje op de sluizen

IMG_0702IMG_0703IMG_0714IMG_0700IMG_0726

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Bootjes, al wat drijft of vaart, Hoogovens/Corus/Tata, IJmuiden, Sluizen & Pieren van IJmuiden, Uncategorized, Velsen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Een avondje op de sluizen

  1. Selma zegt:

    Dit is een prachtige aanvulling op mijn avondje:

  2. Blewbird zegt:

    Je eerste foto vertelt het verhaal. Ik zou wel in een van die woonboten willen wonen.

  3. LEHTI zegt:

    Nieuwsgierig werd ik bij de volgende blogteaser in mijn mailbox:
    Het is in elk geval geen varkensvlees, en geen hond, dus het mag van de Koran. Fijne godsdienst, de Islam. Daar hebben we echt behoefte aan! Nog wat peper en zout erbij. En een hoofddoekje graag, om mijn kots aan af te vegen. Eat your heart out Dit is ook een lief filmpje: Fifty shades, ik surf naar Selma, -ben wel in voor een relletje in de binnenwateren-, maar vind daar louter mooie gouden lichtfoto’s. Bijna geen enkele rimpeling op het water te zien……
    Ik was intussen bij een andere sluis, met eenzelfde gouden licht: http://lehti-paul.blogspot.nl/2013/05/ode-aan-oterdum-een-dijk-van-een-dorp.html,
    at ander halallam: http://lehti-paul.blogspot.nl/2013/05/wie-kust-de-arabische-kikker.html
    en anderen eten dan weer haram kip: http://lehti-paul.blogspot.nl/2013/05/gazakip.html

  4. Selma zegt:

    Blewbird,
    als je van desolaat houdt, van zware industrie en de stoffen die deze je slaapkamer inblaast, dan zijn deze woonboten idyllisch.
    Hier zie je ze zo’n beetje op hun mooist, maar ik zie ze ook bij storm en in de winter, en wanneer de fabriekswalmen laag hangen.
    Bij de bouw van de nieuwe sluis (als die er komt) zullen ze verdwijnen.
    Eigenlijk is het een gegroeide gedoogsituatie.
    Met de huidige maatstaven zou niemand zich daar mogen vestigen (zo’n beetje ín de schoorstenen van de staalfabriek).

  5. Selma zegt:

    Lehti,
    vannacht plaatste ik een paar aan me doorgestuurde filmpjes van martelingen die onder kreten als ‘Allahuakbar’ plaatsvonden.
    Bevangen door walging en angst plaatste ik ze hier.
    Maar vanmorgen dacht ik: “Waarom moet ik mijn blog bevuilen met andermans godsdienstwaanzintestosteronellende?”
    Je kunt het moslimkannibalenfilmpje, en ander martelscènes van Syrische islamieten onder elkaar zelf wel vinden als je googelt. Doe maar niet.

  6. LEHTI zegt:

    Zal ik zeker niet doen, Selma. Ik hoorde Allauakbar zelf al deze week. In Rabat. Waar mijn zoon mijn ‘echtgenoot’ was, want man en twaalf jaar, waar ik Marokkaans leerde jodelen (geen idee hoe dat heet) en ik me verschool achter mijn slechte beheersing van het Arabisch om vooral niet de vraag te begrijpen wat ik, als ik geen moslima was, dan in godsnaam wel ‘was’.
    Waarom geen zeldzame filmpjes van vrouwen die wel weerstand bieden aan godsdienstwaanzintestosteronellende plaatsen? Het zal vast zoeken zijn, maar ze bestaan vast ook. Alleen hebben vrouwen over het algemeen minder mankracht en middelen (en tijd) om hun boodschap hoog in de www ranking te krijgen. Ik heb er helaas nog geen kunnen vinden. In real life ken ik ze wel.

  7. De foto’s zijn erg mooi. Vooral de spiegeling op het bijna vlakke water. Het leven op een woonboot lijkt altijd fantastisch, behalve dan als het naast zo’n enorme rookpluim is.

  8. King Billy zegt:

    Hebben de woonbootbewoners of hun partners niet heel stiekem ook een huisje op de vaste wal? Als voorbeeld denk ik aan de driedubbel afgemeerde schepen in de Amstel bij Carré met de peperdure ligplaatsen.

    Evengoed, de haven van Ijmuiden met de hoogovens en de zeesluizen zijn fotogeniek. Altijd in beweging ook als het water rimpelloos is.

  9. draverblog zegt:

    En door dit beeld een Velduil vliegend zou ook grandioos zijn, maar wie weet !

  10. zilvertje zegt:

    Mooie foto’s. Was vorige week in Beverwijk en IJmuiden, ook soortgelijke dingen gezien, zo heerlijk om naar te kijken.

Schrijf hier je reactie

