Een klein jaartje bloggen: pindakaas & tatoeages

Dat vat de interesse voor mijn blogs zo’n beetje samen.
Het gelieg over pindakaas (op de tweede plaats van best gelezen blogs) wordt nog steeds meer dan vijftig keer per week bezocht. Gelukkig. Want het betekent dat het toch een kleine functie heeft in die machtige jungle van stiekem bedriegende voedselmagnaten.

Maar toen ik begin dit jaar iets te lang in een rij bij de kassa moest staan, en even een Privé pakte om de wachttijd wat leuker te maken, had ik nooit gedacht dat het blog over de tatoeages van Arie Boomsma het best gelezen ‘ooit’ zou worden.
Een lollig tussendoortje leek het me, maar met stijgende verbazing las ik, wanneer ik soms eens naar de ‘stats’ keek, dat dit blog dagelijks minstens tien, maar vaak ook meer dan vijftig keer bekeken werd, en nog steeds wordt: bij elk weekoverzicht staat altijd maar Arie bovenaan, hoe ik ook mijn best doe om andere, mooie of serieuzere blogs te maken.

Sinds februari is Arie’s getatoeëerde rug ruim 2200 keer bekeken, gevonden via zoekmachines met termen als ‘Boomsma tattoo, Arie Boomsma rug, Sint Joris op rug Arie, tattoe Arie’ enzovoort.
Verbazingwekkend is ook dat de (be)zoekers uit 89 landen blijken te komen.
Naar hun motieven kan ik alleen raden, maar Boomsma heeft dus wereldfaam, tot in IJsland, Nigeria, Ecuador, Vietnam en de Verenigde Arabische Emiraten aan toe.
Bij dit blog plaats ik maar geen tags.
Anders heb ik volgend jaar twee Arie’s die de lijst aanvoeren.

Laten we het Oude Jaar vrolijk achter ons laten.
Kijk niet teveel naar het somber stemmende nieuws dat zich overal opdringt.
Lach je het Nieuwe Jaar binnen. Lachjes liggen er immers voor het oprapen!

IMG_4910

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Bedrog door de Voedselindustrie en andere fabrikanten, Gedachten, Lekker eten!, Uncategorized. Bookmark de permalink .

19 reacties op Een klein jaartje bloggen: pindakaas & tatoeages

  1. Aad Verbaast zegt:

    Blijft onvoorspelbaar inderdaad welke blog nu veel of juist niet veel gelezen wordt. Ik heb nog nooit een verband kunnen ontdekken tussen de eigen geleverde inspanning en de ‘kijkcijfers’.

    Ik wens je weer een mooi 2013 toe. Met ook veel blogplezier!

  2. Selma zegt:

    Aad,
    krek. En ook heel fijn dat je me ‘weer een mooi 2013’ toewenst.
    Dat eerdere jaar 2013 was inderdaad ook mooi 😉

  3. 2200 hits heeft geen van mijn onzinblogjes ooit gehaald. Complimenten! Als statsjunk kon ik het niet laten over BzV te schrijven, en boer Aad staat dus schaamteloos, onbedreigd bovenaan….
    http://www.dickblogt.nl/dertien/

  4. Selma zegt:

    Dick,
    dus dat is de oplossing van het ‘onvoorspelbaar’ succes van sommige blogs,
    waar Aad (!) Verbaast het hierboven over heeft:
    men neme een popi figuur uit de tv-wereld, et voila!
    Bij mij staat dus de damestweeling ‘ouwe hoeren’ ook in de top 5 (zij zijn nu, meen ik, ook bekend via DWDD – over hen schreef ik louter omdat ik ze ken uit, en fotografeerde in IJmuiden).
    Toch gaan mijn andere drie ‘winnende’ blogs over het voedselbedrog van fabrikanten en middenstand, gelukkig, want dat vind ik nogal belangrijk zelf.

  5. Zilvertje zegt:

    Wat mooi de lach die voor het oprapen ligt.

    Ik heb mijn overzicht op het blog gezet, zo leuk om te lezen, ik denk dan dadelijk, hoe heb ik de tijd nog gevonden om zoveel mensen te trekken in mijn drukke bestaan en toch altijd brood op de plank en een schone wc en eten op tafel, voelt het als een schouderklopje. Al die kijkers, zo lief dat ze steeds komen en ik zag nu ook wie het meest.

    Fijne avond en een gezond 2013

  6. fulpsvalstar zegt:

    Je hebt een bijzondere opmerkingsgave.
    Wat betreft Arie B……………….aan mij heeft het niet gelegen.
    Goede jaarwisseling en een voorspoedig en vooral gezond 2013.

  7. “Lach je het nieuwe jaar binnen.” Mooi vind ik dat. En ik ga dat dan ook zeker doen. Ik hoop jij ook. Geniet van 2013 en deel het in blogs.

  8. draverblog zegt:

    Ik heb ook een keer een hotspot blog gehad namelijk over een concert van Within Temptation,vooral toen heel veel bezoekers uit Brazilie.
    http://draverblog.wordpress.com/2010/04/04/within-temptation-reprise-in-middelburg/
    Beste wensen voor 2013..

  9. King Billy zegt:

    ‘Zuerst das Fressen und dann die Moral’? Liefde voor de populaire pindakaas gaat tenslotte door de maag. Je verklarende blog over herkomst van gebruiken, etc., etc., waren minstens zo interessant. Fantastisch gedocumenteerde juweeltjes!
    Nu moet ik de caquelon met knoflook inwrijven. Kaasfondue. Twee stokken liggen klaar. Een baquette en Uderzo’s stok en Murphy loert toe.
    Een humorvol 2013.

  10. Blewbird zegt:

    Van zo veel hits kan ik alleen maar dromen. Je hebt prachtige dingen gedaan in 2012. Over pindakaas denken we nooit meer zoals vroeger. Gefeliciteerd!

  11. Selma zegt:

    Zilvertje,
    een schouderklopje (of duizend) is jouw overzicht van 2012 zeker.
    Blijf je blogs maken, voor je eigen uitlaatklep, en ons plezier.
    (Alleenstaand-moederschap, ik weet er alles van, met kleuters, inclusief karig kost verdienen, huishouden, aandachtige ouder zijn, en dan ergens in de overige drie minuten een privé-leven hopen te proppen). Gelukkig ben ik nu grootmoeder 😉

  12. Selma zegt:

    Fulps,
    dank je wel!
    Jij en de jouwen ook een fijn, vrolijk en gezond jaar toegewenst.
    (Ik wens het sowieso de heeeele mensheid toe, tegen beter weten in helaas).

  13. Selma zegt:

    Marijn,
    dan je wel, ook voor je wensen.
    Zie hierboven mijn reactie bij Fulps: ik wens het zonder uitzondering iedereen toe.
    Een mooie anekdote. Ik had een oom die nooit goeiendag zei, nooit gelukkig nieuwjaar, noem maar op aan hartelijke plichtplegingen.
    Hij ging door voor excentrisch, nurks, enzovoort.
    “Maar oom, waarom zegt u nooit goeiemorgen, goeienavond?”
    “Als ik jou goeiemorgen wens, dan wens ik het anderen dus niet, kennelijk.
    Ik wens altijd en overal iedereen in de hele wereld al het goede. Dan hoef ik het toch niet steeds tegen enkelingen te zeggen alsof de rest niet bestaat?”

  14. Selma zegt:

    Draver,
    mooi blog, ik bekeek het, en zal hun muziek gaan joetjoeben!
    Natuurlijk wens ik jou en de jouwen ook alle zegen.
    Maar misschien wil je m’n bovenstaande reactie lezen 😉

  15. Selma zegt:

    King Billy,
    dank je wel voor je aardige woorden over sommige van mijn blogs.
    Een caquelon met twee stokken, wat moet een meisje daarvan denken?
    Maar inwrijven met knoflook maakt altijd veel goed.
    Een humorvol 2013. Mmmm… humor. Zelfde etymologie als ons humeur.
    Ik zal zien wat ik kan doen.

  16. Selma zegt:

    Blewbird,
    dank je wel voor wat je schrijft.
    Wat hits betreft, dat is zoals Aad zegt: je weet niet wat veel gelezen zal worden en wat niet.
    Jij bent het strand en de zee, dus alleen doelgerichten en fijnproevers komen langs. Klassieke kwaliteit in plaats van kwantiteit.
    Ik schrijf daarentegen over de uiteenlopendste dingen, zoals de wind waait en wat voor m’n voeten valt, dan is alles te verwachten. Sommige blogs blijken maar door enige tientallen mensen gelezen te zijn, en worden nooit meer bezocht. En andere blogs leveren haast stuitend veel hits.

  17. reinejragolo zegt:

    De beste wensen Selma.
    Ik vraag me af of Arie Boomsma zich wel realiseert dat hij de beeltenis van zijn schepper heeft afgewezen.

  18. Selma zegt:

    Reine,
    je zou het hem kunnen vragen. Zijn mail-adres is vast wel op het net te vinden.
    Ben benieuwd.
    Zelf vind ik ‘afgewezen’ wel een heeel streng woord. In de orde van gelovigen die hun kinderen niet laten inenten, geen verzekeringen afsluiten e.d.
    Als tatoeëren het afwijzen van des scheppers (wij leerden dat vroeger met een hoofdletter schrijven trouwens) beeltenis zou zijn, wat moeten we dan denken van kleding? Neem je alles letterlijk, dan is jouw schepper bloot.

  19. Ximaar zegt:

    Een goed blogjaar gewenst!

    Op mijn vorige websites kon ik de tracker van Extreme gebruiken. Helaas laat wordpress hun javascript niet toe en blijf je verstoken van veel informatie over de bezoekers. Van mijn vorige blog bij weblog.nl kwam bijvoorbeeld 60% via het fotozoeken van Google, 30% via de gewone Google en de rest waren doorverwijzingen van andere websites zoals OBA, en blogkennissen.

    En als je een gewilde foto van een bekend iemand plaatst en die foto een duidelijke bestandsnaam geeft, dan kan dat erg veel zoekers opleveren. Omdat ik tegenwoordig vooral regionaal blog heb ik daar weing ‘last’ meer van. Dwz de fotozoekers verblijven hooguit een seconde op je blog om te zien of de foto van goede kwaliteit is en of ie gekopieerd mag worden.

    Destijds heb ik een mooie tekening van Homer Simpson in de Homosapiens pose (met bierblikje) op mijn site gehad en die trok ook erg veel bezoekers (of beter plaatjeszoekers). Die kunnen echt uit de hele wereld komen.

    De grootste truc is dan ook om dergelijke bezoekers aan te zetten tot het verder kijken op je blog. Maar met iemand uit China die ons schrift niet kent is dat vrijwel niet te doen.

Schrijf hier je reactie

