Cartoon van de Straat (27)

Een wagen voor wie zijn leven wil wagen

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Auto's, Cartoons van de straat, Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Cartoon van de Straat (27)

  1. Letterzetter zegt:

    Ik zou eerst eens goed prakkezeren voor ik daar instapte…

  2. Selma zegt:

    Letter,
    vooral omdat het zo’n bus is die bejaarden naar zo’n zaaltje rijdt waar ze een dag lang gedwongen worden matrassen van 3000 euro te kopen.

  3. draverblog zegt:

    En een opgewarmd prakje na afloop !

  4. Selma zegt:

    Draver,
    voor het ambulancepersoneel: hachee…

  5. King Billy zegt:

    Zo te zien wordt de achternaam ‘Prak’ als een uitdaging beschouwd om het tegendeel te bewijzen. Deze bus ziet er puik uit. Kennelijk zien banken wel brood in Prak, zo’n bus financier je echt niet één-twee-drie uit eigen middelen.

  6. Dwarsbongel zegt:

    Ooit is mij verteld dat als je je eten goed prakt, je minder risico loopt op een blindedarm-ontsteking…

  7. Fenny zegt:

    Hij heeft wel 5 sterren.

  8. Selma zegt:

    King Billy,
    een leerzaam commentaar: altijd een positieve kant bedenken.
    Dank u zeer.

  9. Selma zegt:

    Dwarsbongel,
    prakken is helemaal tegen de etiquette van Amy Groskamp-ten Have!
    Slechts plebs prakt. Wel dient men zijn voedsel enige tijd te kauwen,
    maar beschaafd, met kleine hapjes, mondje dicht en zonder geluiden.

  10. Selma zegt:

    Fenny,
    goed opgemerkt.
    Die verwijzen naar de hemel, waar de passagiers hopelijk terechtkomen.

  11. Aad Verbaast zegt:

    Heel bekende touroperator. Die prakken zoveel reizigers in zo’n bus dat ze speciaal de dubbel-asser moeten inzetten.

  12. Dwarsbongel zegt:

    Selma, als je de naam Amy laat uitspreken door een Vlaming, zou je wel eens héél dicht bij “amaai” kunnen uitkomen…
    Bij ons in de straat woont ook een ten Have, maar die doet shiatsu en reiki en het zijn nog heel aardige mensen ook. Maar geen “familie Doorsnee”, en met etiquette doen ze niet zo formeel.

  13. Selma zegt:

    Aad toch, dubbel-asscher, dat meen je niet.

  14. Selma zegt:

    Bongel,
    je moet mij niet serieus nemen hoor, ik klets af en toe maar wat.
    En ik weet niet eens wat “amaai” is!
    Mevrouw Ten Have is al zo lang wijlen, en om shiatsu en reiki lach ik me een bult.
    Geef mij maar een ouderwetse avond met de familie Doorsnee.
    Als ik aan Annie M.G. Schmidt denk, word ik pas echt weemoedig!

  15. j de kat zegt:

    Ik zag hier ’s zo’n bus rijden, uit Parijs, van Vacon Tours. Zat toch vol, met Fransen die misschien niet konden lezen.

  16. Selma zegt:

    j. de kat,
    lezen is ook heeel moeilijk.
    Overigens werd het de firma Kone (van de liften en roltrappen) indertijd aangeraden om voor z’n vestiging in Frankrijk een andere naam te kiezen.
    De Finnen lachten zich een kriek en bleven gewoon Kone heten.
    Ze zijn er marktleider geworden.

Schrijf hier je reactie

