Ik zoek een man

Deze moet helaas weg, sinds ik gelezen heb dat hij slecht is.
Al heb ik best plezier met hem gehad, maar ja,
ik hou dan ook wel van een slecht gesprek en een slecht glas wijn
bij een haard die niet wil fikken

SAM_0137

Nu zoek ik dus deze. Ben alle dating-sites langs gegaan, nergens iemand met dit profiel.
Dus als hij zich onder mijn lezers bevindt, graag melden

SAM_0139

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Cartoons van de straat, Gedachten en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

45 reacties op Ik zoek een man

  1. knutselsmurf zegt:

    Tja.
    De boodschap is vast goed bedoeld, maar het zou sterker zijn geweest als ze een identiek uiterlijk hadden.
    Je bent trouwens geen jong meisje, dus de boodschap is niet aan jou gericht 🙂

  2. reinejragolo zegt:

    Het zou informatiever zijn als het plaatje tevens de bemiddeldheid vermeld.

  3. Selma zegt:

    Dick,
    maar ben jij nou die man van het profiel?
    Of zit hij voor mij in het bestand van jouw dating-site?
    Gaarne snel uitsluitsel.

  4. Selma zegt:

    Oh Reine wat ben jij materialistisch.
    “Jonge meisjes die aan het huwelijk denken” zijn romantisch,
    en willen slechts ware liefde, een trouwe begripvolle echtgenoot.
    Bovendien kun je toch aan hun pak en hun kapper zien dat ze bemiddeld zijn?!

  5. reinejragolo zegt:

    Volgens mij hebben die gasten allebei een mooi pak aan.
    Alleen de ene heeft een haakneus en een puntoor en de ander wordt door de tekenaar de hemel in geprezen zodat hij constant voor de verleiding van ontrouw komt te staan omdat de tekenaar alle zoekende vrouwen op hem afstuurt.

  6. Selma zegt:

    Reine,
    de slechte is gewoon een Jood, Turk of zigeuner.
    en die andere een gladde kaashandelaar.
    Ze stammen uit de jaren ’30, dus hebben ze onder hun naar sigaren stinkende pak beiden ongewassen billen en ballen, om van de smegma te zwijgen,
    vanwege die ene verschoning per week toentertijd.
    En hun haar riekt en plakt van de pommade.
    Ik denk dat ik lesbisch word.

  7. Letterzetter zegt:

    Tjee… ik kom niet door de apk, ben ik bang. Profiel minder dan 3 mm., en een neiging om linksaf te slaan. Anders wel koersvast. Voor jonge meisjes van negen jaar val ik als een baksteen, vooral degene die Anouk heet. Maar daar hebben meer opa’s last van, geloof ik. 😉
    Een bemiddeld ouder meisje kan er ook wel bij. Kun je goed koken, Selma?

  8. Selma zegt:

    Letter,
    aan je foto te zien ben je wel wat jong voor deze sollicitatie,
    en er zit ook niet genoeg pommade in je haar.
    3 mm is een formaat kogeltjes, dus wat moet een meisje daarmee?
    Maar koken schijn ik te kunnen, anders werd ik niet zo vaak als scheepskok gevraagd.

  9. Blewbird zegt:

    Ah, Prins Claus! Maar die is al…

  10. Selma zegt:

    Blew toch!
    Prins Claus was een aangename verschijning.
    Dit zijn ballen gehakt!

  11. Letterzetter zegt:

    2,5mm is het profiel van mijn fietsbanden. Dus is het niet zo veilig om bij mij achterop te zitten.
    Pommade gebruikte ik niet, wel Brylcreem, voor een Elviskuif, heul vroeger, toen meisjes nog petticoats droegen. Ja, goed koken is een vereiste. Dus ik moet ergens aanmonsteren om van die kookkunst te kunnen genieten? Maar dat zal door de leeftijd wel niet meer lukken… Jammer.

  12. Selma zegt:

    Letter,
    oh, op die fiets!
    “M’n achterband is wel wat plat maar dat geeft niet lieve schat” en zo.
    Nee, tante Selma fietst veuls te graag zelf.
    De Elviskuif, aha, dus je was een nozem! Daar hoefde ik niet mee thuis te komen, die buikschuivers met hun leren jasjes. Die werden de deur uitgeschopt.
    Aanmonsteren kan wel als je een zeer ervaren zeekapitein of -stuurman bent.
    Als gast is geen enkele leeftijd een bezwaar.
    Had eens een kwieke dame van 86 aan boord, die gewoon nog meehielp met de touwtjes, en niet zeeziek werd.

  13. King Billy zegt:

    ’t Kon ook anders in de jaren ’30. ‘Gentleman prefer Blondes’. Getuige mijn streng Gereformeerde opa en Amerikaanse neef. En nu? Gewoon vrijgezel(le) blijven en een een heleboel nieuwe a.s. en voormalige nieuwe aanstaande exen verzamelen is ook een optie.
    http://koningbilly.wordpress.com/2012/07/24/dutch-treat-voor-amerikaanse-neef/

    En nog een tip: Parship.

  14. Selma zegt:

    K. Billy,
    ‘Gentlemen prefer blondes’, and what about al die mooie zwartharige, roodkrullende en brunette dames, moesten die aan de arrebeiers en landlopers?
    Wat Parship betreft, dat ‘ship’ vind ik oké,
    dat par laat aan her who ‘fled to Paris, shopping”.

  15. King Billy zegt:

    Grijns. Qua uiterlijk leek m’n opa niet op de twee type’s in dit blogje. Hij was écht een ‘gentleman’ en had zijn handen niet nodig om een vrouw te beschrijven.

  16. Selma zegt:

    Knutselsmurf,
    hoho, dat zeg jij, dat ik geen jong meisje ben!
    Maar daar kan ik heel anders over denken!
    Analoog aan de vele heren die zichzelf op dating sites adverteren als jeugdige man (54), jongensachtige zestiger, man 70 maar voelt zich 30 enz.
    Om te zwijgen van de lelijke oude Harry Mulish die pochte dat hij eigenlijk altijd 18 was gebleven, waarop de vette Theodor Holman repliceerde dat hij in wezen nog maar 14 was.
    Nou, ik ben een elfje van 11 hoor.
    Ik solliciteer alleen alvast naar een man, want van de profeet Mohammed heb ik geleerd dat je er als meisje niet jong genoeg bij kan zijn. Ben al twee jaar te laat trouwens, gezien zijn jeugdigste schatje.

  17. Selma zegt:

    K. Billy,
    opa die de handjes niet thuis hield?
    Wat is het criterium des gentlemans eigenlijk?

  18. j de kat zegt:

    Grappig – of niet – de bovenste heeft het profiel van Mussolini, de onderste van Hitler.

  19. Selma zegt:

    j de kat,
    goeie observatie. Bijzonder is wel dat in de tijd dat de tekening gemaakt werd, Mussolini nog gewoon onderwijzer was, en Hitler, meen ik, een politicus die prettig ontvangen werd door de Nederlandse regering.

  20. EJW zegt:

    Ik voldoe aan geen van beide. Ben altijd al een unieke man geweest. Vrouwen kunnen me niet in een hokje plaatsen en dan gaan ze ruzie zoeken. .

  21. Richard zegt:

    Die ene heeft toch een jodenneus?

  22. King Billy zegt:

    =opa die de handjes niet thuis hield?= Ja. Trouwens, is daar iets op tegen? Naar verluidt deed oma het ook. Gelijk oversteken.

  23. Fenny zegt:

    Het is maar goed dat we ons mannetje staan als vrouw en ze dus niet écht nodig hebben, voor je het weet zit je vast aan een engerd, zoals die hierboven!

  24. joost tibosch sr zegt:

    Onder dit moderne dating-geweld bezwijkt een oude man en trekt zich als moslims, joden, christenen, ongelovigen terug op eigen ouderdomsidentiteit!

  25. Selma zegt:

    King Billy,
    oké, het bewijs is geleverd: jij bent er.
    (En ik ook, mede dankzij opie en omie).

  26. Selma zegt:

    Fenny,
    hahaha. Gelukkig ken ik ook een paar echt leuke mannen 😉

  27. Selma zegt:

    Joost Tibosch,
    een nieuw begrip voor mij: ‘eigen ouderdomsidentiteit’.
    Moet er even over peinzen, in elk geval in verband met daten.
    Laatst hoorde ik een enig verhaal hier in het nabij gelegen bejaardentehuis:
    een blije man van 88 en een jonge blom van 83 die gingen trouwen.

  28. Selma zegt:

    Richard,
    ja. Krantje uit de jaren dertig. Was toen niet zo belachelijk.
    Lombroso en zjjn schedelmetingen waren toen nog niet passé,
    fysiognomie was een geaccepteerd tijdverdrijf,
    en de Nazi’s met hun onderscheid tussen superieure en inferieure rassen
    moesten nog tot ‘bloei’ komen.
    Zie ook de eerste zin van mijn reactie op Reinejragolo
    (zevende reactie van boven).

  29. joost tibosch sr zegt:

    Je hebt oude mannen, die niet aan de enige verleidigingen van een bejaardenhuis kunnen bezwijken, omdat ze daar eigenwijs nog niet zitten, en zich ook nog eens eigenwijs gruwelijk verbazen over de moderne datinggekte!

  30. King Billy zegt:

    Wat óók leuk is: Veel van deze datingsite’s werken met gratis ‘persoonlijkheidstests’ als lokkertje. Dikke pret als je de deze later samen met al of niet geliefde, voormalige nieuwe a.s. ex & zo, nog eens doet, elkaar beoordeelt en vervolgens de resultaten naast elkaar legt.

  31. Selma zegt:

    Joost,
    gelijk heb je. Toch is dating(gekte) van alle tijden, denk ik.
    Ik herinner me nog goed de krantenadvertenties van het type:
    “Nette heer, b.h.b.h. in bezit van auto, financieel onafhankelijk
    zoekt lieve dame. Kinderen geen bezwaar”.
    En koppelaars(ters) waren er volgens de teksten in de oudheid al!

  32. Selma zegt:

    King Billy,
    je klinkt ervaren, vertel, vertel! 😉

  33. Zilvertje zegt:

    Hahahahah, wat een grappige prentjes.

  34. swithaRo zegt:

    Ik val op geen van beide… mag dat ook? 😉

  35. Selma zegt:

    Zilvertje,
    zeker grappig (maar dieptriest ook, omdat ze ooit bloedserieus werden genomen).

  36. Selma zegt:

    swithaRo,
    dan vrees ik dat je manloos door het leven zult moeten!

  37. Lehti zegt:

    Lieve Selma, geef je me een seintje als je echt lesbisch wordt, dan wordt ik het ook! Heb me rot gelachen om je reactie (10 november 2012 om 19:37). Gladde kaashandelaar. naar sigaren stinkende pak ongewassen billen en ballen, om van de smegma te zwijgen. LOL

    “Zeer sterke ontwikkeling van de Eigenschap Geslachtelijk Neiging”. (Van waar die hoofdletters?) Prachtig. Als het niet zulke afstotelijke koppen zouden zijn, zou ik je willen vragen ze te redden van de haard, dan hang ik ze hier op.
    En wat jezelf betreft: Had je in Karelië geen lekkere Fin of Rus kunnen hengelen. Je moeder ging je voor. Nu jij nog.

  38. Lehti zegt:

    (ik maak met die dt natuurlijk al geen schijn van kans meer 😉

  39. Selma zegt:

    Lehti,
    van een lettertje op de verkeerde plaats heb ik totaal geen last hoor,
    met zoveel familie die dyslectisch is. Ik kan zelfs erg verlangen naar de tijd voordat de spelling vast lag, en mensen elkaar op fouten gingen afrekenen.
    Zo kan ik erg genieten van 18de eeuwse teksten en ouder, en hun creatieve schrijfwijze.

    Als je die prentjes wilt hebben, mail me even je postadres en ik stuur je ze op.
    Ze lagen veertig jaar in Lady Chatterley’s lover, dus ze mogen nu wel eens weg.

    Van Dick Swaab begrepen dat homoseksualiteit al in de baarmoeder wordt aangelegd, dus ik ben een beetje te laat voor de damesliefde.
    En een Kareliër? Hmmm, nu je het zegt…
    Maar mijn moeder viel op een Hollandse Jood hoor! Dat was andere koffie!

  40. King Billy zegt:

    Leuk verhaal van mijn moederover mijn oma, die m’n opa niet vertrouwde en hem stiekum achterna was gereisd. Ze zag hem met een andere vrouw in het centrum van AMS verdwijnen in hetzelfde hotel waar ze later een afspraak hadden. Toen ze tegen die tijd weer terugkwam bij het hotel, zag ze deze vrouw weer lopen, maar nu met dezelfde Amerikaanse sokken, die hij mijn oma cadeau had gedaan.
    Van de gezamenlijke afspraak met mijn moeder, die toen in het OLVG werkte, is het niet gekomen.
    Familie anecdote’s….

  41. Selma zegt:

    Oh EWJ,
    helemaal vergeten op jouw reactie te reageren.
    Maar aangezien je ‘aan geen van beide’ voldoet, wat moet ik dan van je denken?
    Ik weet het al! Als twee honden vechten om een meisje….
    Dan loopt de ‘unieke man’ ermee heen.
    Dus meld je maar bij het sollicitatiebureau.
    En wat ruziezoekende vrouwen betreft, die geef ik een enkele reis naar Gambia, met zakgeld voor een mooie betaalbare meneer daar.

  42. Selma zegt:

    King Billy,
    zeker een leuk verhaal, vooral omdat je er geen tijdsbepalingen bij deed.
    Dus las ik de eerste vijf regels als een onmogelijk anachronisme, dat moest leiden naar het niet-geboren worden van je moeder, die het verhaal vertelde.
    Want een beetje vrouw had die man een knietje gegeven (tot niet opa).
    Maar na twee keer lezen begreep ik het.
    En dan: welke hork doet een vrouw sokken cadeau!?
    (Marlene Dietrich, Marilyn Monroe, Ingrid Bergman, Jeanne Moreau, Brigite Bardot, Catherine Deneuve lieten zich tenminste zijden kousen cadeau doen!)
    En welke vrouw acceptéért Amerikaanse sokken!?
    Nylon zeker (nijlon zeiden ze in de jaren ’50 in Holland) met stars en stripes.

  43. Lehti zegt:

    Maak met de prentjes toch de kachel maar aan. Ik ben in continu gevecht met mijn te veel aan spullen (vooral papier). Zeker nu mijn grote zoon, na tweeënhalf jaar, weer hier is komen wonen. Ik liet hem net de heren zien op het net, waar ze -zolang dit blog online is-, altijd te zien zijn. Best handig!. En je reactie omtrent de damesliefde verwachtte ik al. Hoewel Dick Swaab ook wel ’s wat tegengas mag krijgen. Maar da’s weer een ander verhaal.
    (en het lag dus niet aan mij dat ik, na herlezen, de clou van de familieanecdote van King Billy miste)

  44. King Billy zegt:

    1935, ‘Gentleman prefer Blondes’, volgens het dagboek van mijn moeder, die niet naar het zondige Amsterdam mocht verhuizen en door mijn Opa ‘Peeps’ als bijnaam kreeg. Dezelfde naam die hij aan een nieuwe zelfgekweekte narcissensoort gaf.
    Overigens kreeg ik ooit eens de verwijtende opmerking naar m’n hoofd “Eerst je sokken uit!”. Maar dat was veel later, ook in Amsterdam. In de´sex, citizen queerstreet. Dat dan wel weer…

Schrijf hier je reactie

