Stemmen met de Voeten

Daar loop ik niet mee weg

En deze laat ik zowel links als rechts liggen

Deze mag ook blijven waar een ander ze heeft neergegooid

En over hem, verloren op de treeplank van een trein, stap ik heen

Deze lelijkerd duw ik wat dieper bij het oud papier, waar hij thuishoort

Maar deze… juist niet

Ik twijfelde tussen Hazekamp en van Lammeren,
maar het gaat allemaal over dieren, dus stem ik goed. Hier wel met de hand!

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Gedachten, Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Stemmen met de Voeten

  1. dickblogt zegt:

    Geweldig, die dierennamen. Ouwehand is ook grappig! Ik zweef niet. x

  2. Aad Verbaast zegt:

    Mooie serie! 😉

  3. We zouden op twee partijen moeten kunnen stemmen, dan zou die tweede partij wel iets bijzonders uit moeten dragen, zoals in deze de partij van/voor de dieren.
    Wat brengt het alleen stemmen voor deze dieren Nederland afgezien van het feit dat de dieren het beter krijgen?

    Iets anders, je bent niet voor de katten.

  4. Coorrectie: Partij van/voor de dieren.

  5. Selma zegt:

    Dick,
    vorige keer stemde ik op Ouwehand (zie header), een prima politica,
    maar ja: van de ingemaakte haringen hè? 😉

  6. Selma zegt:

    Aad,
    dank je wel. Eigenlijk lag er nog veel meer rommel op straat 🙂 😦

  7. Selma zegt:

    Christien,
    waarom twee partijen kiezen als er 1 goede is?
    Verder doel je op de flauwe kritiek van andere partijen dat de PvdD een
    ‘one-issue-partij’ zou zijn. Lees hun programma maar eens, dan weet je beter.
    Ik stem er o.a. op omdat het de enige partij is die zegt dat economische groei niet de oplossing is, maar het probleem. Iets wat elk weldenkend en geïnformeerd mens zou kunnen begrijpen.
    En om nog even op dat ‘one-issue’ terug te komen:
    wat zijn de SGP en het CDA anders dan partijen met de ‘one-issue’ dat hun God de baas van het spul is? Of de VVD met zijn oogkleppen-issue der groot-kapitalisten, aandeelhouders-lobby’s en voortwoekerende productieketens en milieuvervuilers?

  8. Selma zegt:

    Christien,
    nog even over je uitsmijter: dat ik niet voor de katten zou zijn.
    Daar zal ik nog eens een serieus blogje aan wijden.
    Katten zijn onschuldig aan hun bestaan.
    Ik heb echter heel veel bezwaren tegen katten- en hondenbezitters.
    De weinige keren dat ik tv kijk, en per ongeluk een reclame zie van een lispelend slijmerig mensenwijfje dat haar vetgemeste kat een zalfpotje dierenleed voert alsof het een toetje voor de koningin is, walg ik (weer) tot in m’n tenen van de katten(honden)houders.
    Valsheid, decadentie, ignorantie, egocentrisme, is wat hen bezielt.
    Voor zover dat volk een ziel heeft, of hersens.

  9. Dat van de katten zie ik met plezier tegemoet.

  10. Ik begrijp wat je bedoelt.

  11. FT zegt:

    Mijn stem heeft Ouwehand middels een dikke vette rode punt
    en opnieuw zonder enig gezweef van harte gekregen!
    In die paar PvdD zeteltjes zit meer gezond verstand dan….

  12. Lehti zegt:

    Selma, wat doe je nou, laat me opeens weer twijfelen. 😉 Om heel eerlijk te zijn, las ik het programma van de PvdD niet, maar ik schreef ooit wel een aanzet voor het om zeep helpen van die economie. Met bijpassend kabinet, waar ik Ouwenhand, Hazenkamp of van Lammeren niet in noemde maar wel Midas Dekkers als premier voordroeg. Omdat ook hij zei dat economische groei niet de oplossing is. http://lehti-paul.blogspot.nl/2012/05/wandert-wordt-premier.html

    Ik nu ga ik maar ’s richting stembus. Voordat de twijfel verder toeslaat.

  13. Blewbird zegt:

    Ik heb GroenLinks gestemd. Er is geen linkse meerderheid in NL, daar moeten we mee leven. PvdD was mijn tweede optie, maar zij spreken zich niet zo helder uit over Europa. Waar Wilders op wijst als schrikbeeld, dat wil ik juist: Nederland als provincie/deelstaat van Europa.

  14. knutselsmurf zegt:

    Ik heb ook GL gestemd, na dagenlang twijfelen. PvdD heeft een punt waar ik het helemaal mee eens ben : je kan niet blijven groeien, bij een groei van 0 hoort iedereen een goed leven te hebben, anders is er iets mis.

    Niet dat het er veel toe doet, want de twee grootsten zullen straks alles gaan beslissen. Groen Links dient vaak moties in die worden aangenomen, dat is hun sterke punt.
    Ik ben heel blij dat Henk Bleker er uit ligt, om niet te spreken van Geert Wilders.

  15. Selma zegt:

    Christien,
    oké, nu beschouw ik het als een plicht.
    (Ik heb op Facebook ook al zoveel vijanden gemaakt onder kattenhouders, nu moet ik het ultieme kattenblog maar eens gaan schrijven 😉 .)

  16. Selma zegt:

    FT,
    het is niet anders. Het gros laat zich leiden of heen en weer slingeren door zogenaamd goed uitziende, radde praters links en rechts.
    Wij houden vast aan onze idealen. Ik ben echt blij met die toch enorme hoeveel mensen die een beter beheer van de aarde nastreeft!
    (Misschien…. de chaostheorie)

  17. Selma zegt:

    LehtiPaul.
    we zijn intussen een dag verder. Ik zag dat de gruwelijk VVD gewonnen heeft, dus ik trek me maar weer terug in de duinen, ver van tv, radio en ander gekots. Een volk krijgt, wil het gezegde, de regering dat het verdient. Maar ik ben nooit volks geweest. Niet van geboorte, niet van karakter, niet van keuze. De wereld zal zonder mij door draaien, als tomaten. So be it.
    Ik heb erg moeten lachen om je blog over Midas Dekkers. Je zult het niet geloven maar het is toch waar: hij was mijn buurman ooit, indertijd in Weesp. En we hebben dezelfde hobby: doodgereden diertjes.

  18. Selma zegt:

    Blew,
    jammer (?) dat de Nederlandse wet zoveel ruimte geeft voor versnippering, maar GL heeft ook het goede vehaal.

  19. Selma zegt:

    Knutselsmurf,
    helemaal mede eens.
    Met de aanvulling dat de PvdD ook vaak moties indient, die dan wel niet aangenomen worden, maar de programma’s van de andere partijen wel heeeeeeel erg beïnvloed hebben!
    Inderdaad: Bleker weg, wat een diepe diepe verademing.

  20. swithaRo zegt:

    Wij stemden overeen 🙂

  21. king billy zegt:

    Wel, waar het op is uitgedraaid: Kiezers stemmen ‘radicaal voor het midden’, zonder Ruth Peetoom en haar CDA dat beteuterd aan de zijlijn moet toekijken hoe gematigd links en gematigd rechts elkaar radicaal in het midden gaan vinden. LOL.

  22. Lehti zegt:

    Ha, de buuf van Wandert dus. En maar lekker over elkaars beestjes heenrijden. Jammie. Ik zie het helemaal voor me (en vraag me stiekem af wie nu wie heeft besmet).
    En over die verkiezingen, misschien is het juist goed dat er een partij aan de macht komt die de ratrace nog een tikkie aanzet, dan draait alles lekker nog sneller in de soep. Want met die zachte heelmeesters is het alleen maar rekken tot een aandenderende truck de genadeklap geeft aan die noodlijdende economie. (maar ik schoof toch een beetje naar links op)
    Van Olijf uit Vlaanderen kreeg ik onlangs deze link. Over hoe het ook kan: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=euhkIesmW7E
    Dus ben ik vanmorgen braaf aan het wieden geweest en heb de eigen tomaten geoogst. Die vanavond worden opgegeten, niet doorgedraaid. 🙂

Schrijf hier je reactie

