Maaien

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Cartoons van de straat, Gedachten, Natuur & zo, Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

30 reacties op Maaien

  1. simonkorving zegt:

    Ik neem de tekst, zometeen, al maaiend mee ….

  2. Selma zegt:

    Simon,
    een gezegende zondag gewenst 😉

  3. Frits Houtgraaf zegt:

    Mooi selma en mooie foto,s en artikel gr frits

    2012/9/1 Er was eens…

    > ** > Selma posted: ” “

  4. dickblogt zegt:

    de dood maait altijd nog met de zeis….

  5. fulpsvalstar zegt:

    Heel fraai bij elkaar gezocht!

  6. Selma zegt:

    Frits,
    dank je wel, ook weer voor het vinden van m’n blog 🙂

  7. Selma zegt:

    Dick,
    je bent een romanticus.
    Zeker maait de Dood nog wel eens met de zeis (die staat op vele grafstenen ook afgebeeld) maar heer D. gaat vanzelf met de tijd mee.
    Ook het gemak dient hem nu, gemotoriseerd dus.
    En verder zelfmoordbommen, drone’s, en noem maar op wat de doodsindustrie heden ten dage verzint.

  8. Selma zegt:

    Fulps,
    niet gezocht!
    Ik liep daar te dwalen, lezen en mijmeren,
    en toen deed het zich voor.

  9. joost tibosch sr zegt:

    En dan heb je ook nog het befaamde Nederlandse maaiveld van levende mensen met het hoofd erboven!

  10. Selma zegt:

    Maar Joost,
    die zijn uiteindelijk ook maar voer voor de maaien 😉

  11. Blij met jouw invulling van het begrip ‘stoppen’!

  12. Stefania zegt:

    Gras maaien en de zon schijnt. Een zeis was nog mooier geweest.

  13. fulpsvalstar zegt:

    Naar aanleiding van je cello (is die trouwens wel helemaal fit, hij lijkt me ietwat scheef), leuk beschilderd trouwens en dan ook nog een pols in het gips.
    Herr Jesu kommt jetzt vom Himmel herunter.

  14. Lehti Paul zegt:

    Ik wilde vorige week aan mijn zoontjes het tikkende uurwerk van de kerk van Oosterwijtwerd laten horen, maar vergiste me in het dorp en belandde in Westerwijtwerd. Waar we in de regen, al grafzerken lezend, een rondje om de kerk liepen. Zoek ik net op waar dat Zeerijp nu ook alweer ligt…. .is het er precies tussenin! 🙂 Mooi. Daar gaan we dus ook nog ’s heen!

  15. Lehti Paul zegt:

    Wat zitten die van der Staaij en Verdonk toch gebroederlijk bovenaan je blog….

  16. Selma zegt:

    Peter,
    je schrijft me een cryptogram dat ik niet kan oplossen.
    Maar dat is het leven ook, en de dood niet anders…

  17. Selma zegt:

    Stefania,
    mooi… misschien,
    maar Vadertje Tijd, die als Saturnus ook met een zeis wordt afgebeeld,
    schrijdt voort, en bedient zich nu graag van een voetveilige motormaaier,
    goedgekeurd door de Arbodienst!

  18. Selma zegt:

    Fulps,
    dank je wel, heeerlijjjke muziek! (In 2 betekenissen ;-))
    Die cello heb ik ruim dertig jaar geleden beschilderd, nadat hij gebroken was bij een verkeersongelukje.
    De vioolbouwer zei: “Repareren is duurder dan een nieuwe”.
    Maar daar had ik het geld toen niet voor. Dus heb ik hem zelf herknutseld.
    En omdat de lak toch kapot was, die er maar helemaal afgehaald, en de boel kleurig opgevrolijkt. Toen speelde ik in een amateur-Bach-clubje, vandaar ”Jesu”. Nog steeds mijn favoriete muziek.
    Al mag ik nu meespelen met de Wijkerstraatband, een heel ander, maar erg gezellig gezelschap dat zeemansliederen en oude hits ten gehore brengt.
    Nee! Cellootje is helemaal niet scheef! Hij is nog geen twee weken terug van grondig nakijken door vioolbouwer, en helemaal top!

  19. Selma zegt:

    Paul,
    geweldig dat je ook in Groningen rondgedwaald hebt.
    Ik ga er 1 of 2 keer per jaar logeren, bij een oude vriendin, en elke keer is het weer een openbaring. Inderdaad speciaal de kerken en de graven.
    Wat een geschiedenis.
    Ik wens je volgende maal veel zonneschijn toe, dan wandelt het leuker met kinderen.
    Al hou ik ook heel erg van Groningen in de winter, als het vriest, en de landerijen eindeloos en zwart zijn, en de buizerds om de honderd meter op de paaltjes mediteren…

    Heel grappig dat je naar mijn header keek, en zag wat ik niet zag:
    die domme seksistische Van der Staaij, en ook Verdonk.
    Ik stem gewoon weer op Ouwehand (die van de haring ;-)).

  20. Peter Herweijer zegt:

    “Digitale rust. Computerstilte. Ik ga het weer een tijdje doen. Niks dus.
    Tot dan!”
    Dit tijdje duurde twee weken. Was knap lang!

  21. Selma zegt:

    Peter,
    goed hè?
    Ik heb net afgesproken een paar afstanden mee te varen op de wereldreis die de Oosterschelde de volgende twee jaar gaat maken.
    Moet je me dan (niet) horen!! 😉 , op de Stille Zuidzee….

  22. bea zegt:

    oh ja, waar en wanneer op de stille Zuidzee?
    Ik luister nu naar mooie muziek die op je blog staat.

  23. bea zegt:

    oh het stopt, even opnieuw. En prachtige zerk met dat verhaal.

  24. Mark zegt:

    Mooi dit. De Dood zou nooit een machine gebruiken om te maaien. Ook de Dood respecteert iedere ziel en zal iedere halm één voor één, met zijn vlijmscherpe zeis in een vloeiende beweging door snijden. Het is zijn taak in het leven om je die laatste, persoonlijke dienst te bewijzen.

  25. Selma zegt:

    Bea,
    ik noemde maar een of andere zee, weet nog niet welke en wanneer, maar sta op de lijst.
    Maandag & dinsdag is het uitzwaaien van de drie schepen die samen op wereldreis gaan.
    Alles is te volgen via http://www.oosterschelde.nl

  26. Selma zegt:

    Mark,
    je bent een mooie idealist. Prachtig verwoord.
    Maar ik schaar jouw visie onder ‘één van de mogelijkheden’.
    Het dagelijks nieuws doet anders vermoeden…

  27. Blewbird zegt:

    Het gras groeit er goed op. Ik wil onder een Duinroos 🙂

  28. king billy zegt:

    Ik ben nog geen voer voor de maaien, maar ooit voer voor de vissen. Bij de Razende Bol.

  29. Selma zegt:

    Blewbird,
    dat kan. Wel even opschrijven voor je nabestaanden… 😉

  30. Selma zegt:

    King Billy,
    het zeemansgraf, mooier kan niet.
    Uitstrooien over zee is een goede tweede.
    Als je wel eens vist op zee, dan weet je dat (levende) vissen behoorlijk onder de maaien kunnen zitten (echt gadver, als je ze in de keuken open snijdt.
    Of nog erger, als je ze aan het bakken bent, en de maden blijken zich in het vlees verstopt gehouden te hebben, om dan ineens de kop op te steken.
    Die beessies zijn er de reden van dat alle rauwe haring eerst dusdanig diepgevroren geweest moet zijn, dat de parasieten dood zijn gegaan).

Schrijf hier je reactie

