Digitale Rust

De eerste keer dat ik met computers werkte was in 1967.

In 1981 kocht ik een echte eigen computer, een Spectrum met een zwart-wit tvtje als scherm, en een bandrecorder voor de programma’s. “Daar heb je haar weer met iets raars”, zei m’n omgeving toen, die in de verste verte nog niet kon dromen van de gecomputeriseerde wereld waarin we nu, sinds een dikke tien jaar leven.

Maar de laatste jaren, nu de internationale mensenmaatschappij griezelig digitaal geëxplodeerd is, begin ik minder en minder zin te krijgen in computeren. Een blog vind ik wel leuk, maar m’n mails beantwoord ik soms weken, zelfs maanden niet.

Digitale rust. Computerstilte. Ik ga het weer een tijdje doen. Niks dus.
Tot dan!

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

16 reacties op Digitale Rust

  1. Letterzetter zegt:

    Goede vaart!
    En wedden dat je weer terug komt? 🙂

  2. svara zegt:

    jammer
    wie weet en graag tot weer

  3. tot de zin weer komt

  4. simonkorving zegt:

    Vaar wel, en weer terug !

  5. Aad Verbaast zegt:

    Aangemonsterd als boegbeeld? 😉

  6. Je was een vroege vogel wat computers betreft!
    Digitale rust kan deugd doen, geniet ervan.

  7. Bart zegt:

    Geniet maar lekker van je digitale rust – je kan er zomaar aan toe zijn.
    Tot ziens!

  8. Blewbird zegt:

    Tot dan! Ik ga je missen.

  9. marijn23 zegt:

    Wat een fantastische foto. Geniet van je rust.

  10. king billy zegt:

    Succesa met je vaart loggen!

  11. Zilvertje zegt:

    Wat was jij er vroeg bij, onze eerste kwam in ik dacht 1987, veel spelletjes, Marble madnes, speelde ik met de kinderen en een ridderspel, hoe hij aan moest leerden de kinderen mij.

    Ja, mails op het werk, pfffffffffffff, als het even kan, loop ik liever langs de mensen, mails lezen en beantwoorden kost zoveel tijd, maar soms is het ook handig als het op papier staat.

  12. Zilvertje zegt:

    Vergeet ik nog te zeggen dat ik de foto schitterend vind en je alle rust gun.

  13. Appelvrouw zegt:

    De meeste mensen die dit aankondigen zijn de volgende dag alweer druk bezig.
    Er zijn er zelfs die aankondigden nooit meer te bloggen en dan een uur later toch zo blij te zijn met alle reacties dat ze nog niet kunnen stoppen.
    Jij bent wel erg consequent. Vooral omdat ik je foto nog niet voor anker zag gaan.

  14. Selma zegt:

    Letterzetter,
    dank je wel. Voor wedden ben ik evenwel teveel van D.V.
    Maar je had gelijk, ik ben weer terug, al is het tijdelijk. Alles is sowieso tijdelijk, ommers.

    Svara, Hennie van Ee, Simon Korving,
    dank jullie wel voor je opmerkingen 🙂

    Aad Verbaast,
    hoe kun je dát nou denken?
    Dit schip kan het zonder boegbeeld af, want mooi genoeg van zichzelf.
    En ik woon in de kombuis 😉

    Tjiftjaf,
    ja, over die computergeschiedenis ga ik nog eens een serie blogjes maken!
    Van digitale rust geniet ik zeer, ook meer en meer aan de wal.

    Bart, Galmiers, Blewbird, Marijn23 en King Billy,
    hartelijk dank voor jullie stimulerende opmerkingen.
    Ja, het leven kan heerlijk zijn zonder digi-gedinges!

  15. Selma zegt:

    Zilvertje,
    ja, ik was er per ongeluk heel vroeg bij.
    Ik zal er eens een serie blogs aan wijden.
    Maar tegenwoordig ben ik achterlijk hoor!
    Dat heet ‘de wet van de remmende voorsprong’:
    in het vroege begin vond ik computers helemaal te gek. Maar nu het allemaal moeten en dwang geworden is, hou ik er meer en meer mee op.
    Wat mails betreft: het hoognodige beantwoord ik wel. Maar voor gezellig geklepperdeklep sta ik allang bekend als ‘langzaam’.

    Appelvrouw,
    tja, wat “de meeste mensen” doen, daar hou ik me niet mee bezig.
    Men doet maar.
    En of ik “erg consequent” ben… Geen idee.
    Hoewel: soms wel, en soms niet. Dus eigenlijk niet.
    Ben voor anker, maar liever niet voor lang.
    Dit was mijn vierde reis als scheepskok dit jaar, en hopelijk niet de laatste.

Schrijf hier je reactie

