Vakantie: We gaan All-Inclusive naar Afrika!

Goedkoop man: vliegreis, sterrenhotel, eten en drinken zoveel als je wilt.
Alanya en Atalya hebben we nu wel uit, en de Algarve helemaal.
Laten we Afrika doen, Gambia of Kaapverdië. Drink je daar tien whiskey’s per dag,
dan ben je inclusief de hele rest nog goedkoper uit dan wanneer je thuis in de kroeg zit.
Oké, het wordt Riu Funana op het eiland Sal. Saai kaal eiland verder, maar je hoeft het hotelterrein ook niet af. Moet je ook niet doen, kom je alleen maar enge Afrikanen tegen.

Even kijken waar we heen gaan: Riu Funana, oh oh, wat mooi. Een tropisch zwemparadijs.
De enige mensen die op de foto’s voorkomen zijn slank en lenig.
Opvallend veel prachtig gevormde lichtbruine mensen.
Die lopen er inderdaad, in het echt ook, Kaapverdianen, om de gasten te bedienen of te vermaken, bescheiden en beleefd, tegen een salaris van ongeveer 300 euro per maand

En dit zijn dan de all-inclusive-gasten:

Nou zeg, doe niet of je geschokt bent over deze vette foto’s, kerel.
Jij komt hier toch ook alleen maar omdat al het eten en alle soorten drank
van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat in de prijs inbegrepen zijn?

Want daar draait het hier om: drank. Glazen en glazen en glazen drank.
Daar werk je immers het hele jaar voor, die stomme baan, bij die stomme baas.
Om hier je pens op peil te krijgen of te houden, of niet soms?
Je hebt ervoor betaald, en je zult dat geld eruit krijgen ook

En hamburgers natuurlijk. Gelukkig kun je hier de hele dag door hamburgers, patat, gehaktballen, chickenwings, pizza’s en chinees krijgen.
Je moet er toch niet aan denken dat je Afrikaans zou moeten eten.
Wat is dat trouwens. Kan niks zijn. Afrika is allemaal ellende, toch?

Nou, prettige vakantie verder!
En denk eraan, Rutte heeft gezegd: “Niemand aan de kant, iedereen moet meedoen!”
Werk werk werk, en dan consumeren,
want dat is goed voor de groei van, eh eh, de economie


Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Lekker eten!, Strand, Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

67 reacties op Vakantie: We gaan All-Inclusive naar Afrika!

  1. appelvrouw zegt:

    zitten heel lekkere figuurtjes tussen.
    Maar van mij mogen ze allemaal een sluier dragen!

  2. Letterzetter zegt:

    Oef… wat ben ik blij dat ik daar niet heen ga…Maar iedereen anders …hup, erheen! Goed voor de Kaap Verdianen, goed voor Nederland! Wat zal het hier prettig zijn 🙂
    Maar ik dacht dat bijna alle Kaap Verdianen in Rotterdam en omgeving verbleven?
    Mijn buurman Georg is met een K Verdiaanse getrouwd. Ze zijn heel gelukkig.

  3. Nanos zegt:

    Als die mensen daar zijn, zijn ze niet waar wij zijn. Ik vind het prima.

  4. Selma zegt:

    Appelvrouw,
    meteen raak.
    Alle lichamen goed. Maar wel met een zak erover.

  5. Lehti Paul zegt:

    Had je me toch bijna op het verkeerde been…ik lees je nog niet zo lang. Help, dacht ik, ben ik per ongeluk toch op zo’n site beland a la “en toen kwam tante Ria (of Ingrid) binnen met de kinderen en de hond heeft toen ook…enz’.
    Vraag me wel af….hoe kòm je aan die plaatjes…. van vakantieblogs geplukt?
    Dank voor de glimlach aan het eind van deze dag 🙂

  6. swithaRo zegt:

    Huh? Afrika?! Is toch Benidorm? 😉 Of nee, Turkeye… of… of…

  7. Selma zegt:

    Letterzetter,
    een derde van de Kaapverdianen woont sowieso in het buitenland, en dan met name in havensteden als Rotterdam en Boston, waar ze vanouds zijn blijven hangen. Het is namelijk voor het overgrote deel een zeevarend volk.
    Niet echt heel veel Nederlanders weten dat er vóór de grote Marokkanen- en Turken-immigratie al iets van 100.000 Kaapverdianen vrijwel probleemloos in Rotterdam woonden.
    En natuurlijk is jouw buurman George gelukkig. Kaapverdiaanse vrouwen zijn vrijwel zonder uitzondering prachtig mooi, en voor de gemakkelijke omgang ook nog eens tamelijk Europees, vanwege de Portugese geschiedenis.

  8. Selma zegt:

    Nanos,
    tot ze na hun volgevreten 8 dagen weer naast jouw tuin zitten te barbecuen,
    met hun vleespakket van de Albert Heijn en zo:
    https://selmasalo.wordpress.com/2012/04/09/gezellig-gourmetten-en-de-kinderen-krijgen-hondenvoer/

  9. Lehti Paul zegt:

    Oordeelt u toch niet zo rap, mensen. Zien jullie, net als ik, drie boeken op de foto’s? Waarin wordt gelezen. Dus het glaasje en de hamburger mag dan misschien smaken, ook aan voer voor de geest wordt gedacht (alleen jammer dat ik niet kan zien wàt er word gelezen).

  10. Selma zegt:

    SwithaRo,
    je bent een echte kosmopoliet 😉

  11. Lehti Paul zegt:

    Die man op foto acht doet me denken aan een figuur uit Sesamstraat/ de Muppetshow… maar wie?

  12. Selma zegt:

    Lehti Paul,
    ben je Fins? Lehti = krant. Ik hoop het, ik ben half Fins.
    Je hebt helemaal gelijk!
    Er wordt gelezen.
    Maar ken je de top 10 van de Nederlandse vakantieboeken?
    https://selmasalo.wordpress.com/2012/07/04/voetbal-moord-bizarre-seks-moord-en-nog-eens-moord/

  13. Grutte Pier zegt:

    Je hebt me overtuigd! Meteen geboekt, ik vertrek volgende week donderdag (last-minute korting, jawel).

  14. goodknight zegt:

    …zo is het maar (nog) net…

  15. knutselsmurf zegt:

    Geen vakantieliefde aan overgehouden, neem ik aan.

  16. Selma zegt:

    Grutte Pier,
    en dan een ge-update undercover reportage, beloofd?
    Deze is uit 2010.
    Ik heb er overigens noch gelogeerd, noch ben ik illegaal binnen geweest. Ra ra.

  17. Selma zegt:

    Goodknight,
    aha, je gaat dus naar een nabij eilandje: naar Boavista,
    naar Riu Karamboa, of naar Riu Touareg?!

  18. Selma zegt:

    Knutselsmurf,
    op dat eiland ben ik nooit op vakantie maar op familiebezoek.

  19. timmerark zegt:

    Kunnen we zorgen dat ze er iemand daar achter houden? Klein celletje voor een klein ego.

  20. Selma zegt:

    Timmerark.
    ???
    Of is het een vervolg op je reactie op mijn vorige vetlap.
    Verklaar deze crypto, wil je?

  21. Lehti Paul zegt:

    Super! Voor het eerst spelt iemand mijn (blog) naam niet alleen goed, maar weet ook nog eens wat het betekent! Maar ja, wat wil je, je bent zelf half-Finse. Ik niet nee. Maar de naam is wel voor mij bedacht door iemand die Fins spreekt en doceert. Het lijkt op mijn echte naam, die met een F begint, en waarvan ik hoop dat geen van de afgebeelde mensen ook zo heet. Dat zou zielig zijn.
    Lehti betekent toch ook zoiets als ‘blaadje’ of alleen maar ‘krant’?

    Wordt nu wel steeds nieuwsgieriger hoe je aan die plaatjes komt.

  22. Ik ben wel benieuwd wie die foto’s heeft gemaakt. En of de geportretteerden allemaal toestemming hebben gegeven.

  23. Selma zegt:

    Constant
    ik zet nooit foto’s op mijn blog die ik niet zelf heb gemaakt.
    En voor foto’s van objecten en mensen die vanaf de openbare weg zichtbaar zijn, is wettelijk geen toestemming nodig.
    De hekken zouden daar misschien hoger moeten zijn.

  24. EJW zegt:

    Je bent er dus geweest. En beviel het?

  25. Aad Verbaast zegt:

    Niet zozeer vanwege de lage prijs maar wel door de lading mag ik aannemen dat er een vrachtvliegtuig voor deze speciale reis was gecharterd?

  26. Selma zegt:

    EJW,
    ik heb er gekeken. Dat was alles. Kijken bevalt altijd.
    Kijken is het heerlijkste wat bestaat. Op luisteren na.

  27. Selma zegt:

    Aad,
    vanwege familiebezoek ga ik wel vaker naar Sal.
    Maar ik zorg ervoor niet meer op de dag te vliegen dat de ene ‘vracht’ wordt afgelost door de volgende ‘vracht’. Nadat ik dat een keer gedaan had: erg!
    Een stampvol vliegtuig, en dan tegen het raampje geperst zitten,
    door een echtpaar van circa 120 kilo elk, zeven uur lang.

  28. Wat een droefenis!

  29. Selma zegt:

    Christien,
    jij slaat de spijker op de kop, denk ik.
    Mensen zijn eenzame, hulpbehoevende wezens,
    die zichzelf proberen te troosten.

  30. FT zegt:

    De fotograaf, de schrijver, de vakantieganger, de vreetzak, de lezer, de plaatjeskijker, de etc., elk mens probeert op zijn eigen manier (on)gelukkig te zijn. Zelfbewustzijn wat moet je er eigenlijk mee als je anderen hebt om je bewust van je eigen zelf te zijn…

  31. fulpsvalstar zegt:

    Selma, dit is duizendmaal vreselijker en vleselijker dan de vermaledijde spijkerbroek.

  32. Selma zegt:

    FT,
    met dit verschil dat ik meen dat er weinig ‘eigens’ is aan die manieren.
    Zelfbewustzijn is de grootste vloek die de mensheid is overkomen,
    juist omdat er nauwelijks ‘zelf’ bestaat, laat staan ‘bewustzijn’.
    En “anderen hebben”…?
    Ik denk dat het op de foto’s om het wegvreten en -zuipen gaat van het onoplosbare verdriet van het in diepste wezen níémand hebben,
    om eenzaam en onbegrepen te zijn.
    Fotograaf, schrijver, lezer, plaatjeskijker, hebben daar andere (misschien virtuele) manieren voor.

  33. Selma zegt:

    Fulps,
    ik maakte het blog uit walging,
    maar nu overheerst mededogen, en plaatsvervangende schaamte.
    Dat laatste voel ik trouwens altijd als ik in Afrika ben.
    De blanke is daar vaak een hork en een smeerlap.

  34. Appelvrouw zegt:

    Maar Selma, er valt me nog iets op.
    Ze dragen allemaal een blauw bandje om de pols. het moet een gezondheidskliniek zijn, zoals je in de jaren 60 had, voor bleekneusjes, of zo, maar dat was in Drenthe, toen hoefden we nog niet zo ver. Mijn zussen moesten daar toen naar toe.
    Deze mensen zijn vast en zeker ook gedwongen opgenomen.
    Verder zie ik het probleem om hun uiterlijk niet. Misschien zijn ze wel vrijer dan slanke mensen die alsmaar aan het tutten zijn.
    Maak je daar ook nog eens een blog over?
    Dames die alleen voor het uiterlijk leven?
    Dat zou mij nou eens goed doen.

  35. Selma zegt:

    Lehti Paul,
    ja, lehti is ook ‘boomblad’, dus net als bij ons: om te lezen, en aan de boom
    (daar ligt ook de oorsprong: papyrus).

    De plaatjes heb ik zelf gekiekt natuurlijk.
    Ik gebruik nooit foto’s van anderen
    (“van vakantieblogs geplukt”… hoe durf je! 😉 ).

    En die muppet-man? Ik zou het niet weten.
    Is niet elk mens een muppet?

  36. Selma zegt:

    Appelvrouw,
    dat heb je goed gezien, het is een gedwongen opname:
    als de gasten inchecken, krijgen ze een plastic bandje om, dat ze gedurende hun verblijf niet mogen verwijderen. Het geldt als hun paspoort bij de slagboom van het resort.
    Komisch is dat je de toeristen bij bosjes achter een hostess aan ziet slenteren als ze op excursie gaan naar de ‘sloppen’, zoals ik zo’n dame eens hoorde zeggen (oftewel het oude vissersdorp, dat geheel tussen de nieuwbouw is ingeklemd), en dat ze dan per hotel een anders gekleurd bandje dragen. Het vee achter de hoedster aan. Er liggen een stuk of tien van die giga-hotels op een rijtje.
    “Niet alleen die wijk ingaan hoor”, hoorde ik zo’n hostess ook eens zeggen.
    De lokale bevolking gecriminaliseerd door de komst van patiënten.

    Het zou heerlijk zijn als dikke mensen zich werkelijk vrijer zouden voelen dan slankies.
    De realiteit is, vrees ik, het tegendeel.
    Alle ogen zijn namelijk altijd gericht op te dik, en als het dan ook nog in het openbaar zit te eten helemaal. Ik heb niet alleen mijn ogen open, maar ook m’n oren, en heb vaak genoeg opmerkingen gehoord over een dikkerd, en niet pas als die uit het zicht was verdwenen.
    Dus wie dik is voelt altijd ogen prikken. Dan moet je wel heeel sterk zijn om je vrij te voelen.

    Een goed idee, een blog over zogenaamde schoonheid.
    Want gadverdegadver wat vind ik opgeverfde vrouwen goor.
    Een geurblog is helaas niet te maken, want nog een graadje erger vind ik de lucht die diverse wijffies om zich heen verspreiden.
    Walm vaak, van slecht parfum opgewarmd door onprettige lichaamsgeur.
    Kots-kots-kots.

  37. knutselsmurf zegt:

    Het valt op de foto’s inderdaad op dat er geen enkel vrolijk moment te zien is. Misschien komt dat door de selectie van Selma, ik dacht dat dikke mensen vaker een vrolijk karakter hadden dan dunne.

  38. Selma zegt:

    Knutselsmurf,
    selectie ja.
    Ik zie wel vrolijke foto’s in de hele verzameling, maar die zijn van de paar kinderen die daar waren (niet veel). Het totaal was echt een, in mijn ogen, lusteloze toestand. Verzadigd.
    Zou dat verhaal van het vrolijke dikkerdje overigens geen achterhaald cliché zijn?
    (De dikzakken in mijn omgeving sjouwen zich zwaar door het leven, achter rollators en zo. Maar ja, ik woon dan ook tussen de oudjes.)
    En misschien… is het ook wel projectie van jou, als dunne?

  39. joost tibosch sr zegt:

    Selma, een duidelijke ontwijkmanoeuvre! Ik zeg het maar, want jij bent zo’n slimme tante die dat toch wel door heeft! Dringt nu pas tot me door, dat jij een nieuwe avatar hebt met drie vlechtjes! Wat waren we vroeger schattig, hé! Ik heb een foto van me eeuwen geleden met te gekke krulletjes in de box. Een jong om op te vreten! Moet je nou niet meer proberen!

  40. Selma zegt:

    Joost,
    toe, maak er een avatar van.
    Nu wil ik die krulletjes dan ook zien!

  41. Grutte Pier zegt:

    Uiteraard ga ik voor een ‘full-coverage’. Ik geloof dat er zich hierboven al iemand kandidaat heeft gesteld als mede-reisgenoot… ;-0 (als ie zijn pammetjes maar mee neemt, vind ik het goed…. en dan dan let ik wel op dat ie er niet bij drinkt….. )

  42. timmerark zegt:

    Wie de dop past zet hem op;)

  43. Ximaar zegt:

    Ik heb wel eens begrepen dat dergelijke kampen ook rond het Portugese Goa in India te vinden zijn.

  44. joost tibosch sr zegt:

    Zoals je misschien begrijpen kunt ,hou ik het toch maar lekker bij die vage avatar! Die krulletjes? Daar is al helemaal niets meer van over! Dat jij rustig overschakelt op een een meisje met strikken, zoiets kan ik me niet meer veroorloven! Ik zou je helemaal op het verkeerde been zetten!

  45. Annet zegt:

    Het is zoals het is…..het is een gegeven…..

  46. bea zegt:

    waar zit je?

  47. Selma zegt:

    Ximaar,
    dat heb ik ook gehoord, en nog erger: hippies die daar veertig jaar zijn blijven hangen en nooit iets anders hebben gedaan dat blowen en luieren.
    Gelukkig is de wereld groot en rond,
    en zijn er ruimschoots plekken om op adem te komen zonder decadentie.

  48. Selma zegt:

    Joost Tibosch,
    ach, dan heb ik pech gehad.
    Ik ben dol op baby- en kleuterfoto’s uit de eerste helft van de 20ste eeuw…
    En: het verkeerde been is het beste, ook om mee uit bed te stappen.
    Anders wordt het leven zo geregeld en saai.
    Verder heb ik nog een mooie foto van een krokodil,
    die zal ik binnenkort als avatar nemen.

  49. Selma zegt:

    Annet,
    zo is dat.
    Maar daarom kun je ‘het’ nog wel bestuderen, en je erover verwonderen!?

  50. Selma zegt:

    Bea,
    thuis. Dit zijn foto’s uit 2010.
    Ik zag zoveel advertenties voor lui en slap recreëren
    dat m’n archief even geopend moest worden.

  51. Maria Trepp zegt:

    Wouw Selma, wat kan je bijten! Prachtig.
    Een geheel ander soort Wonderland, van een heel ander soort griezelig……

  52. Selma zegt:

    Maria,
    dank je, hoewel… ik bijten?
    Omdat ik registreer dat anderen zich een ongeluk in de whiskey’s en hamburgers bijten? 😉
    Het is niet zo’n wonderlijk land, maar een enclave zoals er heel veel zijn tegenwoordig, langs alle mooie kusten van de bewoonde wereld…

  53. assyke zegt:

    offtopic:
    ik zag je opmerking bij Otto en klikte uit nieuwsgierigheid op je naam,
    en kwam uit op je gravatar, waar verder ook geen verwijzing naar je blog te vinden is,
    wel naar fb en naar ge roling
    misschien is dat de bedoeling, maar het kan ook aan je aandacht ontsnapt zijn,
    in het eerste geval sorry voor mijn bemoeienis

  54. Selma zegt:

    Assyke,
    dan heb je kennelijk op m’n fotootje geklikt.
    Ik had de link er ook niet bijgezet, want Otto wou niet kijken 😉

  55. assyke zegt:

    nee, op je naam
    heb het net weer gecheckt
    voor mij is het geen probleem en voor andere oba´ers ook niet
    we weten je wel te vinden:)

  56. assyke zegt:

    “Niet alleen die wijk ingaan hoor”, hoorde ik zo’n hostess ook eens zeggen.
    De lokale bevolking gecriminaliseerd door de komst van patiënten. ”

    ik zou patienten willen vervangen door blanken

    overal waar westeuropeanen verschijnen wordt neergekeken op de oorspronkelijke bevolking
    en wordt die gewantrouwd en bestempeld als vies en gevaarlijk (vroeger de indianen, misschien nu nog in de vs, de aboriginals in australie, de zwarten in zuidafrika, enfin noem maar op)

    natuurlijk is toerisme goed voor een land, dus wat mij betreft kunnen er niet genoeg vliegtuigen daar naar toe, maar misschien ligt er wel een taak voor een reisorganisatie om de toeristen niet alleen goedkoop plezier te bezorgen, maar ook respect voor de gastheren en gastmevrouwen van het land.

  57. Mensen die zich nergens voor lijken te schamen, die kunnen pas genieten! Neem nog een frietje mét, zou ik zeggen.
    Voor hen die er naar moeten kijken valt er overigens weinig te genieten.

  58. selmasalo zegt:

    Assyke,
    van wat ‘blanken’ (of ‘westeuropeanen’… en geen Amerikanen, Japanners – steeds meer – rijke Chinezen, Arabieren, Indiërs?) doen in andere andere landen weet ik niet, maar van Kaapverdië des temeer, en ik kan me voorstellen dat het in de rest van de wereld vergelijkbaar aan toe gaat, tenminste daar waar de inheemse bevolking nog niet geleerd had om zich te verdedigen tegen, en van begin af aan te profiteren van het grote geld.
    Mijn schoonzoon komt uit het dorp waarover ik in dit blog schreef, dus ik ken het goed, en voel me er thuis, want sinds ik (via hem) kleinkinderen heb, ben ik ongeveer van iedereen familie.
    Dat respect is een mooi ideaal, maar de multinationals van die resorts hebben er helemaal geen belang bij dat hun gasten met lokale ‘gast heren, -mevrouwen’ om gaan: want alles is er, op hun hotelterreinen, en daar verdienen ze ook weer aan.
    Toerisme is ‘goed’ voor een land, in zoverre dat de mens toch in een globaliserings-race zit, en de kennis over hoe (rijke) mensen elders leven wereldwijd bekend wordt, en iedereen die geen kraan of elektriciteit bezit ook wel eens een douche en een tv/koelkast/auto enz. wil, helemaal vanzelfsprekend.
    En dat gebeurt dan ook, ik heb de welvaart onder Kaapverdianen, die massaal in die hotels zijn gaan werken, in korte tijd toe zien nemen. Maar de bijbehorende verloedering helaas ook: drugsgebruik en hoererij (die er vroeger niet was, want Kaapverdianen deden ‘het’ gewoon voor voor hun plezier)…

  59. selmasalo zegt:

    Oh oh Onno,
    ben je toch komen kijken? 😉
    Ja, dat zal vast zo zijn: wie geen schaamte kent,
    kan ongestoord door een geweten in het rond graaien.
    Maar ik zou niet weten of de schaamteloze meer plezier beleeft
    dan degenen die wel een beetje schaamte kennen.
    Schaamte is ook empathie, en wie dat niet kent,
    mist toch een plezierige factor in de omgang met anderen…

  60. Sterker, schaamte is nodig om onszelf te kunnen corrigeren. Je ziet, otto kan ook serieus zijn.

  61. selmasalo zegt:

    Schaamte is een rotgevoel (wou dat ik er minder last van had)
    maar mooi dat we er (al) twee positieve kanten van kunnen noemen!

  62. Zilvertje zegt:

    Genoten! Ja, nu kan iemand met droge ogen niet meer zeggen dat vakantie gezond is. Ik dacht dadelijk aan onze dierenstapel, jaren geleden hadden ze het over varkenshotels en varkensflats, nu weet ik wat ze toen bedoelde. :^)

    Het is zo jammer als je naar een land gaat en je gaat niet van het land zelf met al zijn gebruiken genieten, mijn dochter had daar ooit een prachtig verhaal over. Mensen die alleen maar van maaltijd naar maaltijd gingen en verder lagen of zaten en dan alleen aten wat vet en veel was.

    Maar je hebt me wel weer aan het denken gezet als ik al die dikke dames zie, ik ben weer behoorlijk aangekomen nu ik dichter bij huis werk, ik ga nog meer sporten, want al die kwabben zijn niet fraai. ( en minder eten :^( )

  63. draverblog zegt:

    Zelfde gevoel had ik in Kenia, was daar voor mijn zoon zelfde indrukken. En veel westerse heren met locale dames in het hotel.

  64. Selma zegt:

    Zilvertje,
    ach, wat is dik.
    Een paar spekkies hier en daar vind ik juist wel leuk staan, en lekker om te omarmen. Maar als het zwelt tot bierbuik, en waggelen wordt,
    dan mag het wel ongezond heten, en onappetijtelijk.
    Mijn reportage gaat over de lusteloosheid, de fantasieloosheid,
    de ignorantie van het volproppen,
    in een mooi, ver land zijn zonder er ook maar iets van te ervaren.
    Vliegtuigen vol vetlappen worden in ligstoelen gekwakt,
    en een week later weer terug getransporteerd naar d’r tv’s, auto’s en baantjes,
    met nog een paar kilo erbij.
    En dat heet vakantie.

  65. Selma zegt:

    Draver,
    Kenia, breek me de bek niet open. Het was zeker Diani Beach?
    Ik kom wel eens in Mombasa, omdat mijn dochter daar een weeshuis runt.
    Het zijn niet alleen de westerse heren, maar tot mijn afgrijzen zie ik daar ook middelbare blanke dames met lokale jongens bezig (zal wel emancipatie zijn) maar zo is toerisme een heel eenzame ziekte, die jonge meisjes en jongens grondig bederft.

  66. Leuk om jullie foto’s te zien, zeker omdat Afrika niet direct gekoppeld wordt aan all inclusive vakantie

  67. Selma zegt:

    Out in Africa,
    Nyali beach in Kenia zal nu wel even minder populair worden, na de recente aanslag. Ik ken de plek, omdat mijn dochter daar vlakbij een weeshuis runt.
    Het is tragisch om te zien hoe vette witte lijven zich er vol laten proppen door laagbetaald lokaal personeel. En zo zijn er veel meer tamelijk goedkope vreetreizen naar Afrika.
    Ben je wel eens in Hurghada geweest, of in Gambia?
    Dieptreurig is ook dat de Afrikaanse bestemmingen graag gefrequenteerd worden door eenzame dames van onbestemde leeftijd, die dan voor een week of wat een prachtige donkere jongen de hoer laten spelen.
    Nou ja, ook een vorm van emancipatie: lelijke oude blanke mannen doen dat al eeuwen in veelvoud met jonge donkere meisjes.

Schrijf hier je reactie

