Geert zal een andere koers moeten kiezen

Want ook Henk heeft het bijltje erbij neergegooid

Niet alleen issie uit de partij gestapt

Hij heeft ook Ingrid de laan uitgestuurd

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Cartoons van de straat, Slaap lekker!, Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Geert zal een andere koers moeten kiezen

  1. Letterzetter zegt:

    Tranen wellen op in mijn ogen… van het lachen!!
    Dankjewel voor dit prachtige begin van de dag.

  2. timmerark zegt:

    EH? Mag dit wel? Naming and shaming?

  3. Selma zegt:

    Letterzetter & Stefania
    😀

  4. Selma zegt:

    Timmermark,
    …mag…
    Eh, wat, en van wie?

  5. fulpsvalstar zegt:

    Dit was echt even bescheuren, als ik al eens een vergelijkbaar tafereel zie dan heb ik steevast toevallig geen camera bij me.

  6. timmerark zegt:

    Een foto van mensen maken en deze op je Blog posten… Of heb je het hen gevraagd? Van mij mag het hoor, ik vroeg het gewoon af, of het internetjes is.

  7. Selma zegt:

    Fulps,
    we lachen ons door het leven..

  8. Selma zegt:

    Mark,
    alles wat, en iedereen die vanaf de openbare weg zichtbaar is, mag gefotografeerd worden, en die foto’s mogen ook vrijelijk gepubliceerd worden. Daar bestaat wetgeving over. Er is ook een alinea gewijd aan grievende of kwetsende foto’s, maar ik meen dat daar sinds de jaren ’60 geen rechtszaken meer over gevoerd zijn.
    Als iemand mijn kleine reportage grievend of kwetsend vindt (met goede redenen omkleed) zal ik deze verwijderen.

  9. EJW zegt:

    De i was niet de bedoeling

  10. FT zegt:

    Ha da’s goed nieuws, de Ingrids beginnen hun naam al te veranderen nu de Henkies nog, net zolang tot er geen Henkie en Ingrid meer te vinden is…
    De victorie lijkt deze keer in IJmuiden te beginnen 😛

  11. Selma zegt:

    EWJ,
    ik ben juist dol op iii’s,
    vanwege de puntjes…

  12. Selma zegt:

    FT,
    tegen de tijd dat Wilders’ partij verdwenen is,
    zal er vast weer een nieuwe partij voor de dommen zijn.
    Want het treurige feit blijft
    dat ongeveer de helft van de Nederlandse bevolking dom is en/of slecht.
    Anders hadden we nu toch niet zo’n domme slechte regering?

  13. FT zegt:

    Selma,
    Het komen en gaan is een continu proces, zoveel is me inmiddels wel duidelijk. Ik bedoelde het als grapje maar dat kon jij niet weten, zag Henkie Bleeker zijn naam ook veranderen… 😉 Wat is dom en wat is slecht, elk mens wil zich vertegenwoordigd zien, vroeger had je daar de kerk en zijn kostgangers voor, tegenwoordig zijn het de Ruttes en consorten. Of je door de hond of de kat wordt gebeten maakt niet uit, pijn doet het altijd…

  14. Selma zegt:

    FT,
    ja sorry: dom en slecht zijn oordelen.
    In het licht der eeuwigheid bestaat geen dom of slecht, ik weet het.
    En ik ben in het het nu waarin wij leven ook maar iemand die gebeten wordt,
    en dan meningen heeft over de bijterd.
    Zowel honden als katten vind ik een dom en slecht soort huisdieren,
    omdat ze parasiteren op gemarteld, anoniem industrievee.
    Maar ook dat is een onbelangrijk oordeel, I.H.L.D.E.
    Pijn is overigens een functie van het lichaam, zelfs geestelijke pijn.
    Dat hoort gewoon bij het leven.

  15. heleen zegt:

    Hallo, (ik ben een nieuwe lezer van je blogs), prettig wel dat er nu wat meer ruimte komt voor minder domme mensen, ik zie het wel als een verademing hoor. Hopelijk geven de nieuwe verkiezingen ook zekerheid wat dat betreft.
    Intelligent zijn mag weer!

  16. Selma zegt:

    Dag Heleen,
    welkom, leuk dat je reageert.
    Maar ik moest wel lachen om je opmerking: “Intelligent zijn mag weer!”
    Dat doet Nederland op het China van Mao lijken, toen geleerden naar strafkampen werden gedeporteerd. Zo erg is het hier niet. Alleen is de meerderheid van de stemmers nogal onwetend, angstig, en makkelijk te manipuleren. Dus hebben we een domme regering.
    Wat het na half september gaat worden, blijft ook een weer verrassing.
    Mensen worden niet van de ene op de andere dag verstandiger.

  17. heleen zegt:

    Hallo Selma,
    Ja, dat was inderdaad een beetje overdreven om “Intelligent zijn mag weer!” te schrijven, dat komt ook door 10 jaar domme kabinetten te hebben moeten aanzien en ‘gaanzien’ en de laatste jaren onder andere de uitlatingen van Henk Bleker te horen. Het blijft wel spannend, wat die verkiezingen gaan brengen, vreemd toch eigenlijk dat stemmers hier zo angstig zijn, Nederland is toch geweldig als je het vergelijkt met andere plekken op de wereld, hier zijn geen aanhoudende natuurrampen, geen terrorisme, geen voedseltekorten etc. Maar ik snap het ook wel hoor, je wordt angstig door domheid. Groeten!

  18. Selma zegt:

    Heleen,
    zelf denk ik dat alle mensen altijd en overal angstig zijn, rijk of arm.
    De armen omdat ze zo moeten worstelen voor hun bestaan,
    de rijken omdat ze altijd bang zijn hun welvaart en status te verliezen.
    Domheid is niet het juiste woord, denk ik. Onwetendheid is de grote boosdoener.
    Onwetendheid kan opgeheven worden door goed onderwijs.
    Filosofie op alle scholen, en veel meer geschiedenisles en godsdienstvergelijking…

Schrijf hier je reactie

