Cartoon van de Straat (26)

Toch gedoofd, ’t vuurtje

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Cartoons van de straat, Smeerlapperij, Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op Cartoon van de Straat (26)

  1. berternste zegt:

    Mooie, ironische plaat.

    Er zijn maar weinig eeuwige vuren …

    Op een banaler niveau: is het een fluit? Of is het geen mondstukje dat ik uit zie steken? En dat metalen pennetje daarnaast? Mysterieus ding.

  2. Annet zegt:

    ‘k begin meteen te zingen…

  3. Annet zegt:

    love is a mystery 🙂

  4. Selma zegt:

    Bert,
    jij bent geen roker, blijkbaar 😉

  5. Selma zegt:

    Annet,
    dat is een onovertroffen lied!
    Wat een weelde toch, sinds we internet hebben, dat we zulke filmpjes kunnen bekijken wanneer we maar willen.
    En het is goed om het mysterie te erkennen, denk ik.
    We weten veel, maar we weten ook niks.

  6. berternste zegt:

    Ah, roken, het begint me te dagen.

  7. fulpsvalstar zegt:

    Selma, ik ben niet nieuwsgierig maarrrrr……….wat is het?

  8. Geen brandstof meer 😉

  9. Selma zegt:

    Fulps,
    jij bent (net als Bert) kennelijk geen roker.
    Waar rook was, was ooit vuur 😉

  10. Selma zegt:

    Kitty,
    wat zou de brandstof van liefde zijn?

  11. ramireziblog zegt:

    Brandende liefde…

  12. Selma zegt:

    Ramirezi,
    das war einmal…

  13. Bert Rodenburg zegt:

    Je gelooft er niet meer in kennelijk…

  14. Selma zegt:

    Bert,
    nou, in elk geval niet in de roker die het liet vallen 😉

  15. fulpsvalstar zegt:

    Ik ben geen roker maar een aansteker zou ik toch moeten herkennen, op de foto maakt het ding daarvoor een veel te grote indruk.

  16. Letterzetter zegt:

    Tja, dan lukt dit ook niet meer:

  17. Letterzetter zegt:

    Oeps, ging goed goed fout Selma. Verwijderen?

  18. Selma zegt:

    Fulps,
    in eerste instantie las ik:
    “ik ben geen roker maar een aansteker”
    wat ik wel een aanstekelijke grap vond.
    Wat de afmeting van dit aanstekertje betreft (lengte naar schatting 6 cm),
    soms leg ik wel eens sleutelbos naast een enorme paddestoel, zodat op de foto duidelijk wordt hoe groot zo’n ding is.
    Maar dit was maar even snel in het voorbijgaan gekiekt, zonder aan jou te denken 😉

  19. Selma zegt:

    Letterzetter,
    aan Sarah Vaughan was weinig fout toch (mooi nostalgisch liedje!)
    behalve dan dat ze rookte:
    https://jazzinphoto.wordpress.com/2009/03/09/sarah-vaughan/

  20. Letterzetter zegt:

    Ik bedoelde deze:

  21. renelouman zegt:

    Een beetje hetzelfde als het beloven van eeuwige trouw: je kunt het er beter niet over HEBBEN.

  22. Selma zegt:

    Letterzetter,
    ach… dát is pas nostalgie! Wat een zangers, wat een subtiele bewegingen, wat een harmonie. Vroeger hun platen grijs gedraaid, fantastisch dat we nu joetjoepjes kunnen zien!

  23. Selma zegt:

    René,
    want wat weten wij van eeuwigheid, vul ik maar aan.
    Wat ‘hebben’ met hoofdletters betreft, dat doet me denken aan de wonderlijke, Nederlandse term ‘ik hou van jou’. In elke behoorlijke andere taal zeggen minnaars iets tegen elkaar met ‘liefde’ erin, maar de Nederlander gebruikt ‘houden van’. Vasthouden, dieren houden, houdbaarheid. Kip ik heb je.
    Het ouderwetse ‘ik heb je lief’ gaat ook over hebben.

  24. FT zegt:

    Zoveel aanwijzingen maar ik zag het niet
    het is ook al weer een poosje geleden
    dat vergeetachtigheid zo snel kan gaan
    eeuwige liefde voor vuur -dat warmt-
    maar bij onjuist gebruik
    het leven regelmatig
    onaangenaam doet stoppen…
    Ik hou van lekker ijs en boerenkool op zijn tijd 😉

  25. kitty zegt:

    Bezieling denk ik.

  26. Appelvrouw zegt:

    ’t Is in ieder geval geen steekvlam meer.

Schrijf hier je reactie

