Boompie omgevallen

Wind vind ik fijn. Blaast het hoofd leeg. Vanavond wel een beetje veel wind.
Windstoten waardoor ik af moest stappen, zelfs een keer van omviel.
Was niet de enige, hier een oude populier in Westerhout, Beverwijk

Ik had het vallen van die boom wel willen zien gebeuren, en horen.
Maar hij lag er al een kwartier. De brandweer had net een roodwit lijntje gespannen

Waar de nodige jongetjes onderdoor kropen, om op de boom te klimmen

Wat ik ook kan. Aan de andere kant zag ik dit boeiende bord. Zo blijkt dit oude, door vallende bomen overvallen en door honderden honden dagelijks ondergescheten parkje toch  geheimzinniger en gevaarlijker dan de langsfietser had durven dromen

O ja, de creativiteit van de wandelaars is lachen:
het blauwe bord is door minstens drie voorbijgangers aangevuld…

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Natuur & zo, Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op Boompie omgevallen

  1. dickblogt zegt:

    Jammer, maar er zijn er gelukkig nog veel, eindeloos ijle polulieren. (de meeste paarden en ik worden erg onrustig van veel wind….)

  2. Letterzetter zegt:

    Munitie! Overblijfsel van WO II, Atlantikwall? Of dumpen boeven hier hun schiettuig
    na de overval? Geheimzinnig, inderdaad…

  3. Selma zegt:

    Dick,
    ijle populieren… duren niet lang. Een populier groeit zich binnen een paar decennia naar de knoppen.
    Paarden… ook wilde, ongepijnigd door tuig en zadel?
    En jij, moet je niet gewoon een avondje alleen buiten de paden bij ‘slecht’ weer…

  4. Selma zegt:

    Letterzetter,
    kuststreek, dus alles Atlantikwall.
    Wat mijn broertjes en ik er een halve eeuw geleden niet gevonden hebben.
    Eén jongen is nog in 1952 opgeblazen door een mijn.
    Zie ook:
    https://selmasalo.wordpress.com/2011/04/22/boswachter-boos-munitie-in-de-duinen-66-jaar-na-de-bevrijding/

  5. Laila zegt:

    Vanwaar jouw interesse voor destructie Selma.Een patroon dat steeds weer opduikt in jouw bijdrages. Voer voor psychologen,lijkt me.
    Kun je jezelf typeren als een Sensation Seeker?

  6. In NL worden populieren maar een jaartje of 25; dan zijn ze binnenin verot.
    Hier worden ze zonder problemen 60; droger klimaat.
    Die boom had ook geen erg sterke beworteling….
    Maar allez; kettingzaagje, vrachtwagentje, en een winter stoken….

  7. Selma zegt:

    Laila,
    wat een interessante vragen kunnen blogs oproepen.
    Zelf vraag ik me wel eens af waarom miljoenen zo van horrorfilms houden,
    en van oorlogsfilms. Waarom mensen het verzinnen om die films te maken,
    te financieren, erin te spelen, steeds maar weer. Ik zou er nooit heen gaan.
    Ik vraag me af waarom Stephen King of Karin Slaughter zulke geliefde auteurs zijn. Lees ik twee zinnen recensie dan walg ik al.
    Waarom gaat het gros van de populaire computergames over het kapot maken van tegenstanders? Ik heb er al tabak van als ik alleen al één plaatje zie.
    Ik heb me van kind af aan afgevraagd waarom iemand slager zou willen worden, of in een slachtfabriek werken.
    En sinds de feiten over de bont- en slachtdierenindustrie bekend zijn:
    waarom boeren hun kippen, varkens, nertsen enz. zo martelen.
    Het leger ingaan. Hoe bestaat het dat talloos velen dat wereldwijd doen!?
    Oorlog voeren, anderen afknallen, beroven, gevangen zetten, folteren, vrouwenhandel en verkrachting, schietwapens fabriceren, erin handelen.
    Hoe komen mensen erbij?
    Dan heb ik het nog niet eens gehad over de keuze voor beroepen als oorlogscorrespondent of -fotograaf, medewerker van het Pieter Baan Centrum, patholoog anatoom, onderzoeker of dierverzorger in het vivisectie-gebeuren, taxidermist, begrafenisondernemer, rechercheur…
    Ik hou er maar over op, want als ik daar het antwoord op ga zoeken,
    zal ik waarschijnlijk voer voor psychologen blijken.

  8. Selma zegt:

    Kleet,
    een wonder dat die boom nog zoveel gezond blad had:
    die wortels waren totaal vermolmd.
    Dit omvallen belooft wat voor de rest van het bos,
    daar staat nog meer van dit soort.

  9. Spuit11 zegt:

    Dan daar maar een beetje uit de buurt blijven Selma, we willen je nog niet missen.

  10. Appelvrouw zegt:

    dat is mooi kut!

  11. ontworteld, daar hoeft niet veel voor te gebeuren……..

  12. Fenny zegt:

    Zonder sterke wortels zo gebeurt en maar wijzen: “slechte boom”!
    Onder mijn eigen naam Selma, ik was klaar met spuit11. Was een geintje toen ik een zware kuur volgde en een reactie van een blogger op VK waar ik toen bijna alleen reageerde. Nadat ik de zoveelste spuit had gezet, opperde hij spuit 11 vandaar 😉
    Eigenlijk een rotnaam vond ik, spuiten met modder helemaal niet mijn ding.

  13. Blewbird zegt:

    Misschien ‘vermoeid’, zoals mijn kies, brak ook zomaar af.

  14. fulpsvalstar zegt:

    Voor oude populieren en oude berken moet je uitkijken, ze kunnen er volkomen gaaf uitzien maar zomaar omvallen.

  15. luuk1945 zegt:

    Ja, oude populieren zijn niet te vertrouwen, prachtig van buiten en rot van binnen.

  16. Selma zegt:

    Fenny,
    wat een aardige zin schrijf je daar (nog als Spuit11).
    Fenny is een prettig klinkende naam.
    Spuit11 heeft voor mij een bijklank van “lekker puh”… Nog even iets flauws toevoegen.
    Dus wat mij betreft:
    gefeliciteerd dat je die donkere spuitentijd kennelijk achter je kunt laten!
    En die boom… zijn tijd zat erop, blijkbaar.
    Alles en iedereen heeft zijn tijd!

  17. Selma zegt:

    Appelvrouw: Kijk Uit Tante!
    De Grote Omgooier loert ook op jou!

  18. Selma zegt:

    Hennie van Ee,
    niet als je stevige wortels heb, wel als de rot erin zit.
    Bij mensen is het krek zo.

  19. Selma zegt:

    Blewbird,
    vermoeide kiezen, vermoeide bomen…
    Ik heb het al zo druk met mijn inlevingsvermogen met dieren,
    moet ik nu ook mee gaan voelen met planten en voorwerpen? 😉

  20. Selma zegt:

    Fulps en Luuk,
    grappig dat jullie bijna hetzelfde zeggen, alleen voegt Fulps er nog berken aan toe, mijn favoriete wit met lentegroene bomen.
    Moet ineens aan witgepleisterde graven denken… 😦

Schrijf hier je reactie

