Blij in de Bloemstraat

De lucht is grijs, het regent, ik heb haast. Op naar de tandarts.
Het stille straatje is onverwacht druk, er staat een vrolijk gekleurde auto

Even kijken, aha, de auto van een loterij. Een man met camera en lange microfoon.
Veel zwarte jackjes, en een man in het rood, met nogal weinig haar

Met een bos rozen

Joehoe, ze doen een dansje, want het is een beetje feest in deze straat

Het gezelschap begeeft zich naar de deur van de winnaars

Nu fiets ik maar verder. Daar gaat iemand een leuk beetje geld krijgen,
maar als ik blijf staan, gaat het mij geld kosten,
wanneer de tandenbeul me niet op ziet dagen

Wat er precies achter die deur gebeurde, dat is hier te zien

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in IJmuiden, Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Blij in de Bloemstraat

  1. Het lijkt me nog wel wat een prijs winnen, maar ik denk dat ik me dood zou schrikken als ze voor me neus zouden staan.
    Ik speel mee met vier loten. Als ik naar 1 tegen 100 kijk en daarin de goede doelen voorbij zie komen ben ik blij dat ik meespeel. Ik zou niet weten hoe ik anders de noodlijdende mensen zou kunnen helpen.

  2. Volgens mij had ik een reactie geplaatst.

  3. Selma zegt:

    Christien,
    wonderlijk, maar je eerste reactie zat in de spam, en je tweede niet.
    Nou ja, de wonderen van WordPress.
    Ik zit ook wel eens bij een ander zomaar in de spam.

    Als jij in de Bloemstraat had gewoond, had je met je vier loten een ton gekregen.
    Schrikken hoeft niet: ik zag dat er eerst netjes aangebeld werd door een productieassistente, die de mensen informeerde. En daarna kwam de stoet pas.
    Verder wilde ik achter ze aan naar binnen lopen (soms doe ik net of ik ergens bij hoor, zwaaiend met m’n camera, en dat levert wel eens bijzondere plaatjes op) maar toen zei ze dat ze nog niet wist of deze winnaars wel op tv wilden komen. Ze ging het vragen. Als dat goed was, zou ik later binnen mogen komen.
    Dus allemaal heel keurig, met aandacht voor de gevoelens van de mensen.
    Maar ja, ik had haast.

    Hier in IJmuiden is ook wel eens een fietsenprijs gevallen.
    Toen kregen mensen met vier loten vier fietsen. Er hebben er hier heel wat te koop gestaan op de prikborden bij de supermarkten!
    Ik speel met 1 lot, vanuit de overtuiging dat als ’t Het Lot behaagt mij te laten winnen, dat het dan ook met 1 lot wel gebeurt.

  4. fulpsvalstar zegt:

    Selma, ik hoop voor je dat het meeviel bij de smoelensmid en wat prijzen betreft, ik koop nooit loten want ik win nooit wat, dat komt denk ik omdat ik nooit loten koop.

  5. King Billy zegt:

    ’t Enige dat het aanzien van de straat opfleurt, is die foeilelijke auto van de Postcodeloterij. Onkruid in de voortuintjes, plastic stoeltje tussen het onkruid…. Donkere leren jekkies, de eeuwige spijkerbroek. De loterijprijs zij deze mensen gegund.

  6. Selma zegt:

    Fulps,
    alleen de prijs valt tegen, van de tandarts dan. Moet steeds meer bijbetalen.
    Enfin, de moderne tijd, zal er niet over zeuren.
    Ik koop wel loten, eentje per maand, omdat ik het zo’n leuk gevoel vind dat het mijn enige, allerenigste kans is om ooit nog eens een miljoentje of zo te krijgen. Hoe miniem ook, die kans bestaat met een lot.
    Verder is mijn leven dusdanig (gelopen) dat er geen andere kans op is.
    Is ook goed. Maar het idee van zo’n piepklein eventualiteitje is toch wat.

  7. Th Balvers zegt:

    Zoiets als “domweg gelukkig in de Dapperstraat”….

  8. Selma zegt:

    Theo,
    domweg gelukkig in de (JC)Bloemstraat 😉
    want zoiets is ook echt stom geluk…

  9. Hoi Selma,

    je kunt een fiets houden en voor de andere drie kun je geld krijgen. Zo heb ik dat gelezen.

  10. Leuk zo’n straatprijs! Ik vraag me af of dat in België ook bestaat.

  11. Spuit11 zegt:

    Oeh wat lekker voor ze, het feestteam ging zowaar voor je poseren!
    Als ik straks zonder werk zit ga ik er ook op uit met de camera, kijken wat het me brengt 😉
    Je bent een inspiratiebron! Dank Selma!!

  12. Selma zegt:

    Christien,
    hahaha, dat wisten ze hier dan zeker niet.
    Ik heb dan weer gehoord dat ze die fietsenprijs tot straatjes beperkt hebben, omdat er in dorpen en wijken fietsenmakers aan failliet gingen.
    Het zijn trouwens rotfietsen: trappen zwaar, geen versnelling, en ze roesten als je er naar kijkt.

  13. Selma zegt:

    Tjiftjaf,
    of het in België bestaat? Jij zou het moeten weten.
    En als zo’n postcodeloterij met straatprijzen bij jullie niet bestaat, moet jij ermee beginnen.
    Hier was het ook zomaar een particulier die het verzon, en vervolgens vergunning kreeg.
    Het schijnt dat de hoogste prijs maandelijks bij deze directeur valt… 😉

  14. Selma zegt:

    Spuit11,
    en dan veel fietsen hè? Of wandelen.
    Dat doe ik minstens vier uur per dag, ongeveer de tijd die andere mensen besteden aan tv kijken.
    Ik denk maar niet aan alles wat ik níét zie.
    Maar om nou een ontvangertje bij me dragen die alle 112-berichten doorgeeft…
    Ik laat Het Lot beslissen wat op m’n weg komt.
    Al denk ik dat het ook over kijken gaat.
    Zien wat er gebeurt.
    Want er fietsen of lopen ook vaak mensen langs de gebeurtenisjes die fotografeer zonder ook maar ergens naar te kijken.

  15. kitty zegt:

    Ik zag het al op Tv gisteren. Mooi vooral voor die man van de auto. 🙂

  16. Bart zegt:

    Ooit deed ik even mee, met de giroloterij.
    Won de eerste de beste keer 20 gulden, op een inleg van een rijksdaalder, toen, meen ik me te herinneren…zo lang geleden al dus.

    Maar ik doe nooit meer mee, ik won verder nooit wat, en zegde de boel maar gauw op.
    En aan de deur wil ik ze al helemaal niet hebben, haha, de engerds.
    Wel goed dat je dat in ieder geval dus zelf nog mag aangeven, als winnaar…. 🙂

  17. Bart zegt:

    Het was nog erger, met mijn prijs, destijds.
    Je zette een tientje per maand in, in guldens wel te verstaan.
    Ik won 20 gulden, de allereerste keer. Tel uit je winst.
    En daarna…nooit meer een cent gewonnen, haha! 🙂

  18. Selma zegt:

    King Billy,
    jij ziet het. De Nederlander is niet het meest smaakvolle, creatieve wezen op aarde.
    Maar als ik een goed humeur heb, kan ik ze best leuk vinden.
    Hun plastic stoeltjes zitten prettig, onkruid is voor mij geen onkruid,
    en jekkie en broek vormen een uniform.
    Ik draag nooit een uniform, standsverschil moet er wezen.
    En wat die poen betreft: ik ben altijd erg blij als mensen niet arm zijn, dan hoef ik me over hen geen zorgen te maken.

  19. Selma zegt:

    Kitty, grappig.
    Zelf kijk ik (haast) geen tv. Hiervoor moest ik naar Uitzending gemist.

  20. Selma zegt:

    Bart,
    maar dat is de natuurwet van de loterij!
    Als er 1 mens een miljoen wint, dan moeten er 100.000 mensen een tientje inleggen en niks krijgen. Minstens, want de directeur moet ook een paar ton per jaar hebben, het kantoor en de reclame kosten xxx bedragen…
    Ik heb het ervoor over, een maandelijks bedragje afschrijven/weggooien, met de minieme kans ooit eens onverwacht wat te vangen.
    Het is trouwens wel een grappige loterij: ze strooien met kleine cadeautjes.
    Net ontving ik 11 gerbera’s, vorige maand 2 bioscoopkaartjes, en nu weer een briefje dat ik een dvd-box (wat dat ook moge zijn) krijg. En zo meer van die dingen die ik niet wil hebben, maar waar ik liefhebber wel een lolletje mee kan doen.

  21. Appelvrouw zegt:

    Ik wil er niets van zien!
    Maar stel je voor dat zulke mensen in afzichtelijke kleren je komen vertellen dat je de of en lot gewonnen hebt, dan zou je ze toch terstond nieuwe kleren geven.
    En heb jij nu een nieuw gebit?

  22. Selma zegt:

    Appelvrouw,
    ik zou ze niks geven, ik zou immers de krijger zijn?!
    En alleen oog hebben voor de poen.
    Nee, ik heb alleen een diamantje in m’n rechter voortand laten zetten.

Schrijf hier je reactie

