Vissertjes in het riet, en een groene specht

Spelen kan hier nog. Echt spelen. Niet op zo’n klimrekkie tussen geparkeerde auto’s.
Gewoon, lekker prutten in het water, met een netje

Zo, en waarop vissen de heren? Op kikkervisjes mevrouw. Voor thuis in een grote vaas

Een lijstje erom en het is een kunstwerk Zijn het er niet een beetje veel jongens?
En wat geven jullie ze te eten?
Dat weet m’n moeder wel.
En als ze te groot worden, brengen jullie ze dan terug? Ja mevrouw.
(Ik vind mezelf wel een ouwe zeur)

Hebben we er genoeg? Ja. We nemen ieder de helft hè? Okee, we gaan

Toen was er ook nog een groene specht. Met haar rode hoedje op. Van de Rode lijst

En dat allemaal in Velserbeek

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized, Velsen, Visserij en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Vissertjes in het riet, en een groene specht

  1. knutselsmurf zegt:

    De vliegende miereneter ! Die kwam altijd even lunchen in onze tuin op Noord-Beveland. Zijn snavel zag je eigenlijk nooit, want hij was altijd bezig. Leuk beest.

  2. Selma zegt:

    Knutselsmurf,
    ja, die snavel beweegt zo razendsnel dat je ‘m soms nauwelijks ziet.
    Daarvan heb ik ook wat foto’s, op Waarneming.nl gezet (onderste van de vijf)
    http://waarneming.nl/waarneming/view/66857467

  3. Dwarsbongel zegt:

    Groene specht – van de IVN-excursies heb ik geleerd dat zijn roep klinkt als lachen. Nou, volgens mij zit er hier regelmatig een groene specht in de buurt!

  4. stripman zegt:

    De specht is prachtig ! De jongens doen me denken aan mijn eigen jeugd. Wij visten naar salamanders. Toch ben ik later een groot natuurbeschermer geworden. Of misschien wel, juist daardoor. Hoewel het voor de salamanders waarschijnlijk niet zo leuk was…

  5. Groene specht, een prachtige vogel.

  6. Genieten van de natuur en vissen en je fantasie de vrije loop laten dat gun ik elk kind. Nu kunnen kinderen vaak alleen nog spelen in gestructureerde wijken waar het overzichtelijk is want daar is de overheid gek op. Saai saai saai.

    Mooie vogel met die rode muts: de groene specht..

  7. Appelvrouw zegt:

    Ach arme kikkerdril, ook nog in tweeen verdeeld. En te groot zal het wel niet worden in een vaas, te dood misschien wel.

  8. Selma zegt:

    Dwarsbongel,
    leuk dat je wel eens meegaat met IVN-excursies,
    daar heb ik ook veel van geleerd.

  9. Selma zegt:

    Stripman en Appelvrouw,
    precies, daarom noemde ik mezelf (in blogje) een ouwe zeur.
    Wij hebben een ouderwetse jeugd gehad wat spelen betreft,
    lekker vrij buiten donderjagen met dieren of diertjes.
    Wat deze jongens doen is van alle tijden (behalve van de moderne steden).
    Mijn broers deden vroeger gruwelijke dingen met kikkers en hooiwagens.
    (En ik speelde dierenhospitaaltje.)
    Daarom was ik aan de ene kant heel blij om die jongens zo lekker bezig te zien, maar heb ze ook een beetje toegesproken over de verzorging en het terugbrengen, binnen niet al te lange tijd.

  10. Selma zegt:

    Antoinette,
    het was de eerste die ik ooit kon fotograferen,
    normaal, als ze zich al laten spotten (met hun schutkleur)
    zijn ze veel te snel

  11. Selma zegt:

    Christien,
    ja, die gedachte overviel me ook,
    vooral omdat ik woensdag even in Amsterdam was,
    en geen kind zag spelen, alleen soms kinderen achter hun shoppende ouders aan hobbelen, die zich van verveling ging houding wisten te geven, elkaar liepen te schoppen, een beetje aan de artikelen liepen te trekken, jankend of rotopmerkingen makend.
    Dat is puur kindermishandeling,
    al staat deze vorm dan niet in de wet van de kinderbescherming.

  12. Annet zegt:

    Ja lekker prutten in het water in de natuur….
    Je heerlijk uitleven…

    Oh mijn hemel wat een mooie specht!

    Heerlijke b(l)ijdrage!

  13. Blewbird zegt:

    Zoals wij vroeger. Paradijselijk!

  14. Wat een prachtige specht!

  15. Selma zegt:

    Blewbird en Tjiftjaf,
    dank dat de vogels ook even reageerden 😀

  16. bea zegt:

    leuk die blije jongens.

  17. Selma zegt:

    Ha Bea, ja hè? Echt lente!

  18. draverblog zegt:

    Maar dat is ook een juweeltje, ik heb het voorrecht dat ik deze foto’s kan maken vanuit onze keuken. En we hebben de tuin zodanig ingericht dat het veel vogels, vlinders, libellen en andere dieren aantrekt.En veel bij voeren maar dat is voor de Groene Specht niet nodig die gaat zijn eigen weg.

  19. Selma zegt:

    Draver,
    dat vanuit je keuken fotograferen, met statief, had je al eens laten zien in een blog. Maar het blijft fantastisch wat er zich aan bijzonders aandient bij jullie. Voeren doe ik ook elke dag, maar ja, het is de haven hier, dus vooral veel ‘gewone’ vogels. Maar daar houd ik ook erg van, de mussen, vinken, koolmeesjes, spreeuwen en zo. Vandaag nog zo’n twintig mussen blij gemaakt met twee croissants, gevonden op straat, keurig verpakt in een ongeopend winkeldoosje 😉

Schrijf hier je reactie

