Was will das Weib?

Mijn leven lang heb ik gezocht, maar wat ik wilde was niet te vinden.
Was er soms radeloos van!
Halve bibliotheken doorgeworsteld, hele studies afgerond, maar zinloos, niks gevonden.

Nu kan wel huilen van geluk. Heureka! Eindelijk, eindelijk weet wat ik altijd gewild heb

Deze mevrouw heeft het ook gevonden. Meneer denkt snel door te kunnen lopen
maar zij grijpt haar paraplu! Om daar een stokje voor te steken…
naar binnen man. Kopen! That’s immers what I want

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Gedachten, Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

30 reacties op Was will das Weib?

  1. Hahaha, geweldig. Misschien moet ik daar ook eens naar toe… 😉

  2. Selma zegt:

    Marion,
    waar een wil is, is een weg!

  3. assyke zegt:

    volgens mij heb je de foto niet goed geinterpreteerd,
    de vrouw ziet er duidelijk uit als of ze zich innerlijk zeer verzet,
    haar blik is naar voren gericht (net als de man, dat dan weer wel:)))

    jij mag het dan dus hebben gevonden, zij duidelijk nog niet

  4. Aad Verbaast zegt:

    Da’s een hele opluchting. Kan er weer een zoektocht gestaakt worden. Soms kan het leven zo heerlijk simpel zijn.

  5. Stefania zegt:

    Kopen en een vleugje humor. Diese Frau ist ganz fröhlich.

  6. lauradenkt zegt:

    Haha supergrappig 😛

  7. Appelvrouw zegt:

    Weer een les: zoekt niet en gij zult vinden.

  8. Annet zegt:

    Vanmiddag ga ik even naar een Brocantewinkeltje in Gieten….voor een theepot!
    Het is een kunst je huis (voormalig hol) gezellig te maken…
    Daar zijn we goed in, maar we zijn natuurlijk in veel goed!
    Een man alleen dat is een hoopje ellende in zijn eigen vuil….nou ja, uitvergroot maar toch! 🙂

  9. fulpsvalstar zegt:

    Ik herinner me een reclamespot: “Bauknecht heeft (of maakt) wat vrouwen wensen”.
    Men hielt er kennelijk geen rekening mee dat er ook kokende mannen zijn ik ben zo’n gek.
    Wij hebben dit huis indertijd gekocht met een fornuis van genoemde firma en ik kan je melden: “Het is bagger”, binnen een paar weken hopen we deze rommel af te schaffen.
    Dus ik hoop voor dat winkeltje dat ze betere spullen verkopen.

  10. Selma zegt:

    Assyke,
    oei, heb ik daar mijn geluksgevoel dom op die vrouw geprojecteerd!
    Gelukkig heb ik het hier kunnen delen,
    zodat er wel andere zusters in nood gered kunnen worden!

  11. Selma zegt:

    Aad
    toch zoek ik stug door om ook nog te vinden was das Mann will.
    Of zou das ewig Männliche nóg simpeler zijn? 😉

  12. Selma zegt:

    Stefania,
    daar is geen woord Spaans bij! 🙂

  13. Selma zegt:

    Appelvrouw,
    in één keer goed.
    Als ik uit scharrelen ga met mijn kleinkinderen, vragen ze wel eens:
    “Oma, gaan we weer mooie dingen zoeken?”
    Dan antwoord ik standaard:
    “Neen kinderen, oma is geen zoeker, oma is een kijker en soms een vinder.”

  14. Selma zegt:

    Annet,
    alinea 1. Hmmm…, ‘we’? Ik durf je niet bij mij thuis uit te nodigen hoor.
    alinea 2. Jij durft! Laten Rutte en Wilders het maar niet horen!

  15. joost tibosch sr zegt:

    Ünd der Mann” trapt hier ook niet in en blijft na de feministische golven toch denken: “Wass will das Weib?”

  16. Selma zegt:

    Fulps, naar de oud-ijzerboer ermee. En dan naar de kringloopwinkel.
    Ik kook op een fornuis dat 25 gulden gekost heeft. Kun je nagaan hoe oud.
    Het voordeel is: als het slecht wordt, ga je gewoon weer bij de kringloop kijken.
    Tegenwoordig koop je de apparaten daar getest en wel met een paar maanden garantie zelfs.
    Het geld dat je zo over houdt, kun je besteden aan de lekkerst denkbare hapjes.
    Haben Mann únd Weib was sie wollen! 😀

  17. Selma zegt:

    Joost,
    intrappen… nee, maar ik zou zeggen: Männer doet er uw voordeel mee.
    Nu dit bekend is, hoeven jullie totaal geen moeite meer te doen die Weiber te begrijpen.
    Gewoon geven was es will.
    Dan is vrouwtje blij.
    En de natuurwet wil: vrouwtje blij = mannetje blij,
    want dan geeft ’t hem in alles z’n zin.
    Dus iedereen blij!

  18. joost tibosch sr zegt:

    Dat is geen natuurwet, maar mannelijk materialistische levensbeschouwing, om over mensenrecht en mensenliefde nog maar niet te spreken. Veel te serieus bij zo’n rake foto’s -vermoed ik- maar om alle eventuele misverstanden te voorkomen!.

  19. Selma zegt:

    Joost, ja, die foto raakt aan essentie van het menselijk bestaan,
    en we kunnen niet genoeg serieusheid in acht nemen bij het bespreken daarvan.
    Mijn overtuiging is evenwel dat alles onder de natuurwetten valt,
    zelfs hetgeen wij als hoogstpersoonlijke invallen en gedragingen beschouwen,
    en wat goed of kwaad genoemd wordt, of (ab)normaal.
    Dus ook fenomenen als ‘mannelijk materialistische levensbeschouwing, mensenrecht, mensenliefde’ vallen onder die onbegrijpelijke immense allesbeheersende natuurwetgeving.
    Hoezeer de mens ook meent dat hij sapiens is, en met zijn intelligentie allerlei hoogst nadenkende besluiten neemt, in vrijheid zelfs…
    zijn intelligentie is niet beter of meer dan de intelligentie van een vis of vlinder
    die een oog op staart of vleugel ontwikkelt om vijanden te misleiden,
    en andere briljante slimheden, die wij wonderen der natuur noemen, of bij dieren instinct.
    Met alle rimram van filosofieën, religies, oorlogen, politiek zijn wij toch ook niet anders dan een veld gedrevenen door de wetten der natuur.
    Een veld waar niet of vrijwel niet bovenuit te kijken is.

  20. Appelvrouw zegt:

    Ik ben het helemaal eens met je uitspraak van 10.56:
    Gewoon geven was es will.
    Dan is vrouwtje blij.
    Maar ik zou toch nog willen toevoegen dat je het vrouwtje er wel wat voor moet laten doen. Ze moet het gevoel krijgen dat ze er voor heeft gevochten, dat hij het eerst niet wilde maar toen toch toegaf, alsof hij haar haar zin heeft gegeven. Het is allemaal comedie tussen man en vrouw, als je het beheerst kun je veel lol hebben samen.

  21. joost tibosch sr zegt:

    Welk mannetje zou jou na zo’n verhaal nog ongelijk durven geven!? Want anders is het vrouwtje “natuurlijk” niet blij?

  22. Spuit11 zegt:

    He getver, ik dacht een hele uiteenzetting te lezen van wat ik wilde, zoals jij dat kunt 🙂
    Valt dan weer bitter tegen hoor Selma, getverdegetver!!

  23. svara zegt:

    ‘”Tegenwoordig kijk ik maar strak vooruit, als ik steeds zijn blik volg word ik maar depri en daarom houd ik sinds zijn 65e mijn plu strak vooruit zodat hij kan zien dat zijwegen zijn afgesloten.
    Stel je voor dat ik me anders ook nog moet gaan bezig houden met zijn teleurstellingen….dacht het niet!’

  24. Selma zegt:

    Appelvrouw,
    en als je het beheerst dan kun je ook nog miljonair worden met het zingen van lovesongs, of het schrijven van doktersromans of in de Privé en de Story,
    met het lanceren van lingerielijnen voor dames of heren en en en

  25. Selma zegt:

    Ja Joost,
    omdat elk mannetje weet dat, en waardoor het gedreven wordt.
    Maar ik vind alles goed, want ik was willoos op drift, maar wil nu gewoon
    shoes, trendy accessoires, jeans & bijoux.
    En daar houd ik me aan, want dat geeft gemoedsrust.

  26. Selma zegt:

    Svara,
    en hij? Hij kijkt met een lachje alsof hij een binnenpretje heeft,
    alsof hij straks nog iets heel leuks tegoed heeft,
    wanneer hij haar bij haar vrijwillligerswerk in het verzorgingstehuis heeft afgezet…

  27. Selma zegt:

    Spuit11,
    kort maar krachtig,
    klein maar fijn,
    en eenvoud is het kenmerk van het ware…
    Dát was mijn uitgangspunt voor dit blog.
    En delen, doorgeven, behulpzaam zijn.
    Krijg ik verwijten naar me kop!

  28. Blewbird zegt:

    Hij zegt: “Wil je hier niet even binnen kijken, het gaat regenen”
    Zij zegt: “Nee, daar hebben we helemaal geen tijd voor, Monique komt zo en bovendien heb ik een paraplu.”

    Zo kijkt ze namelijk een beetje. Voor ‘Monique’ mag je ook een andere naam invullen 🙂

  29. Selma zegt:

    Blew,
    Monique is precies de goede naam. Het lijken me vijftigers, of eind veertig.
    En toen zij geboren werden was Monique de modenaam voor meisjes,
    naast Miranda, Bianca en Angelique.
    En hij heet dan Dennis, Erwin of Marco, of als z’n ouders hogerop wilden Jeroen.

  30. svara zegt:

    Leuk met zo’n foto invullen
    Ken je Aarsman collectie uit de Volkskrant.
    Vind ik altijd geweldig.

Schrijf hier je reactie

