De Milieutips van Google. Leuk man! Handig!

Vandaag is de milieutip van Google:
Uit gebruikte aluminiumfolie kan een leuk hoedje worden gemaakt.

Leuk hè? Mijn kindjes hadden er meteen zin in!

En deze huisgenoot wou ook graag een passend aluhoedje

Deze had juist zin in een bandana!

En deze zat zich vanzelf een hoedje te lachen

Die ‘milieutips’ keren regelmatig terug. Gisteren was het voor de zoveelste keer:
Lege tissuedozen zijn handig voor het bewaren van lege plastic zakken.
Dank je wel Google, wát een hándige típ!
Wat een breinen werken er toch bij Google. Dit had ik zelf niet kunnen verzinnen.

(Wat moet een mens met tissues?
 Ik was me simpel met een washandje, 
en m'n neus snuit ik zoals de boeren.
 Met plastic zakjes die in zo'n doos zouden passen 
deal ik ook niet,
 en de weinige grote zakken gaan naar recycling. 
Waar zo'n tissuedoos ook thuishoort.)
(Rot toch op Google met je stomme quasi 'milieutips'.
 Die gaan alleen over uitstel van weggooien van zaken
 die je sowieso niet aan moet schaffen 
omdat ze het milieu vervuilen.)

Ik kan alleen niet vinden hoe ik die kul uit moet zetten,
die steeds in een regeltje boven mijn gmail-inbox verschijnt.

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op De Milieutips van Google. Leuk man! Handig!

  1. Wllm Kalb zegt:

    Hoe bedenken ze het. Ik weet nog een leuke voor gebruikte elastiekjes maar die ga ik niet via internet verklappen.

  2. FT zegt:

    Waarom krijg ik zulke tips niet, krijg alleen maar verzekeringadviezen waar ik niets mee kan…
    Ik denk dat je volgens meneer Google iets verkeerd doet op milieugebied. Kijk maar eens naar buiten, volgens mij staat zijn streetcar 24 op7 bij jou voor de deur en word je constant in de gaten gehouden 😛

  3. Mieke zegt:

    Op campings zie je steeds vaker windmolentjes gemaakt uit een plastic fles.
    Neem een plastic fles, snijd hem op 2/3 van onder door midden. Maak een gaatje in de bodem, en snij het onderste deel van boven naar beneden in stroken tot op een 10 cm van de onderkant. Stop het bovendeel in de fles en rijg het geheel aan een scheerlijn. Als het nu gaat waaien dan schiet de fles van beneden naar
    boven langs de scheerlijn.
    Helpt natuurlijk geen donder aan de het milieuprobleem, maar een tweede leven van de fles wordt door de kleinkinderen zeer gewaardeerd.

  4. Selma zegt:

    Wllm Kalb,
    maar die weet ik!
    Je legt een elastiekje om twee vingers, dan neem je een propje papier, klemt het met je andere hand in het elastiekje, trekt ’t strak naar achteren, en ‘pang’ tegen het oor van de meester.
    Nee, ik heb ’t niet gedaan hoor, hij was het!

  5. Selma zegt:

    FT,
    die verzekeringsadviezen krijg ik niet,
    want ik heb alleen de allerwettelijkstverplichte verzekeringen, en (ook) de rest vind ik diefstal.
    Maar andere ‘persoonlijk toegeschreven reclames’ krijg ik wel.
    Ik weet hoe die uitgeschakeld kunnen worden.
    Maar die ‘milieutips’ hebben geen uitknop, of hij is heel heel diep verborgen,
    en zo’n nerd ben ik niet.

    En verder denk ik dat je gelijk hebt. Een beetje paranoia is wel nuttig tegenwoordig.

  6. Selma zegt:

    Mieke,
    die is leuk!!! Dank je wel. Gaan we doen.
    En na afloop van de pret in de recycler.
    (Ik zal de tip ook doorgeven aan mister Google, daar zallie van opkijken!)

  7. Appelvrouw zegt:

    En aluminium folie… echt een goede milieu tip! Ik ben er ook dol op, heb al 5 jaar, als het niet langer is, zo’n rol liggen.
    Tissues dozen staan bij psychische hulpverleners op tafel, erg handig, net als papieren zakdoekjes en je hebt in het bos geplast, of iets anders gedaan. Overal handig voor trouwens, die doekjes. Een echte milieu tip zou ik die papierenzakjes dan willen noemen, je kunt zo gewoon in het park of bos achter laten. Dat scheelt weer op de afvalberg.

    Met dit blog weet ik zeker dat je die tips van google nooit meer kwijt raakt, maar als je zulke leuke tips als die van Mieke krijgt dan is het toch niet erg meer?

  8. knutselsmurf zegt:

    Google destilleert uit je zoekopdrachten een profiel, en daar passen ze hun reclameboodschappen mee aan.
    Ik gebruik zo weinig mogelijk van Google. Ik zoek met de Ecosia zoekmachine. Mijn blog betaal ik zelf. Ze zijn wel moeilijk te omzeilen. Ze zitten erg diep in veel open-source software, bijvoorbeeld de browser Google Chrome en het OS voor mobiele telefoons Android en nog 1001 andere projecten die je niet kent, maar waarschijnlijk wel gebruikt.

  9. Selma zegt:

    Appelvrouw,
    ach, dus de tissuedoos-tip is voor hulpverleners.
    Dan had Google het toch goed geraden: ik ben m’n eigen hulpverlener.
    Gauw een doos halen, en flink janken en plassen,
    dan kan ik eindelijk wat aan het milieu doen.

    Wat die papieren zakjes betreft die je in het bos achterlaat, bedoel je deze?
    http://www.p-mate.nl/producten/

    Want deze is van plastic en lijkt me ook te gynaecologisch:
    http://www.drogisterij.net/Gezondheid-Medische-Hulpmiddelen-Uribag-f-plaszak-voor-dames/P/UR1234DN1

    Oké dan, ik raak die tips nooit meer kwijt. Maar misschien toch wel als ik alle advertenties uitschakel. Met advertenties is het zo dat ik er langs heen kijk, als het ware blind voor ben.
    En als ik toch iets te vaak dezelfde stem op de radio hoor dreinen dat product X zo formidabel is, neem ik me ferm voor dat merk in elk geval nooit meer te kopen.

  10. Selma zegt:

    Knutselsmurf,
    zucht… diepe zucht… moet ik paranoia worden?
    Op de noodzaak daarvan stevenen we wel af.
    Maar wat moet die machine c.q. de luitjes die hem bestieren en begluren toch met al die informatie die ik ze verschaf over mijn straatslijperij?
    Ik ben helemaal nèrgens een potentiële klant voor: ik heb alles al, en ben bezig zoveel mogelijk naar de kringloop te brengen om in de ouwe Pipowagen te passen die ik op het oog heb.
    Ze verspillen hun moeite aan mij, want ik betaal gewoon nergens voor.
    Zeker niet aan Google-miljardairs.

  11. Ximaar zegt:

    Ik heb er geen last van. Gmail heb ik nooit aangevraagd. Door een fout bij mijn provider ben ik wel begonnen aan hotmail/live. Die haal ik op met Outlook en ik zie dan geen reclames. Ik kijk ook wel eens bij hotmail zelf en zie dan ook geen reclames. Daar hoef je maar 1 reclamedomein voor in de ban te doen. Mogelijk werkt het bij gmail net zo eenvoudig en het spaart nog energie ook. Misschien iets als milieutip. 🙂

  12. ejwblog zegt:

    Je kunt adblocker downloaden. Heb je er geen last meer van

  13. Blewbird zegt:

    Het datacenter van Google aan de Eemshaven verbruikt naar verluidt (dus onbewezen/gecontroleerd!) meer energie dan de stad Groningen.

  14. Aad Verbaast zegt:

    Heb je er al aan gedacht een andere e-mail adres te nemen? 😉

  15. Appelvrouw zegt:

    Selma, ik snap niet wat de bedoeling is van die envelop. En die plaszak heeft toch geen zin?
    Ik heb altijd een emmer in mijn fietstas of voorin het mandje, hoef ik niet door de knieën, en die leeg ik dan in de gracht. Maar die envelop kan ik niet plaatsen.

  16. Selma zegt:

    Ximaar,
    die tip ga ik doorgeven aan Google. Dat zal daar de burelen doen schudden!
    Ik heb intussen toch begrepen hoe ik van die troep, en de reclame af moet komen.
    Ben gewoon computer-lui: als een knop niet meteen werkt heb ik geen zin om verder te zoeken. En dat wat je wilt weten, verstoppen hullie van Google ook juist extra diep.

  17. Selma zegt:

    EJW,
    dank je wel, klinkt goed, ik ga ook dat proberen.

  18. Selma zegt:

    Blew,
    ‘onbewezen, ongecontroleerd’…
    daar moet op gegoogeld (!) worden.
    En ge-yahood (wantrouwen tegen Google kan nooit kwaad).
    Het is wel even schrikken.

    Het aantal computers dat Google wereldwijd continue aan heeft staan
    wordt makkelijk op meer dan een miljoen geschat.
    Hoeveel er in Groningen staan wil Google niet vertellen, maar volgens dit blog
    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=162675&page=11
    heeft gedeputeerde Moorlag verteld dat het datahotel van Google evenveel stroom gebruikt als 140.000 huishoudens..
    In het artikel hieronder wordt geschat dat 100.000 computers (+ koeling) van Google net zoveel verbruiken als 80.000 huishoudens per jaar:
    http://www.geografie.nl/index.php?id=640&tx_ttnews%5Bswords%5D=new+orleans&tx_ttnews%5Btt_news%5D=919&tx_ttnews%5BbackPid%5D=502&cHash=cb0434ae13

    In het artikel hieronder staat o.a.: “Als de groei tot 2030 aanhoudt, dan zou het energieverbruik van alleen het internet net zo groot zijn als al het mondiale energieverbruik van nu”
    http://www.intermediair.nl/artikel/weekblad-archief/61824/internet-vreet-energie.html

  19. Selma zegt:

    Aad,
    ik verlang terug naar mijn allereerste mail-adres, precies 20 jaar geleden:
    selm@cs.com, van Compuserve, dat waren mooie tijden!

  20. Selma zegt:

    Appelvrouw,
    in die envelop zitten vijf papieren plas-tuitjes, waarmee je staand kunt plassen zonder de billen bloot, zoals een man, als het ware.
    Zie deze foto’s: http://www.urinalfun.com/pmate.htm
    Dan wil je niet meer met een emmer in je mandje (zeg maar mand) slepen!
    Gebruiksaanwijzing:
    1. Vouw de P-Mate open, zonder de bovenkant plat te drukken en duw daarna het achterste driehoekje naar binnen. Er ontstaat nu een bakje.
    2. Trek je broek een stukje naar beneden of duw je rok een stukje omhoog en schuif je ondergoed opzij. Plaats het bakje onder de plasopening en druk de randen licht tegen je liezen aan.
    3. Strek je knieën en duw je billen naar achter, zodat de tuit iets naar beneden is gericht. Onstpan en laat de natuur haar gang gaan.

  21. Selma zegt:

    De nieuwste milieutip van Google!!!

    Het werkt kennelijk inderdaad zo:
    Google reageert op wat ik schrijf.
    Ineens krijg ik nu nog meer, en andere milieutips.
    Deze wil ik jullie niet onthouden:

    Van gerecyclede rubberen schoenzolen
    kunnen basketbalvelden en voetbalvelden worden gemaakt.

    Kunnen jullie me je oude schoenzolen sturen? Fijn!

    Ik wil graag een voetbalveldje maken van m’n moestuin.
    Dan kan ik weer gewooon groente gaan kópen.
    Bijvoorbeeld: 75 gram rucola à 1.49 in plastic verpakt ingevlogen uit Peru.

    Goed voor Ruttes economie. Word ik een nuttig nuttigende burger.
    Die al voetballend ook nog wat aan het milieu doet!

  22. Heeft Google ook nog nuttige suggesties voor het recyclen van exen?

  23. Selma zegt:

    Lucienne,
    die exen recyclen zichzelf meestal heel snel, de mannen tenminste:
    sommigen hebben zichzelf al ingewisseld voordat ze het thuis vertelden
    (type: ouwe schoenen pas wegdoen als je nieuwe hebt)
    en anderen zetten het direct op sneldaten, omdat ze niet zonder dagelijks wip kunnen, niet zonder ‘een’ vrouw, kan niet schelen welke.
    Dan zie je ze lopen met een ding waarvan je denkt: huh?
    Maar dat is omdat ze niet zonder (dat) kunnen.
    Een derde soort wordt stante pede ingepikt door een vrouw uit de omgeving die allang een oogje op hem had, en hij denkt alleen aan wippen, dus stemt toe.
    Affijn, zo zijn er nog talloze manieren waarop en waarom de gemiddelde man zich razendsnel riesaikelt.
    Het moeten wel twintig jaar jongere wijfjes zijn, vanwege de rukplaatjes van zijn fantasie.

Schrijf hier je reactie

