De Vogeldagboeken van Adri de Groot

Dit is de mooiste vogel-website die ik ken, elke foto even knap en scherp
en de fotograaf is ook een vriendelijk man, een rasnatuurliefhebber

http://www.vogeldagboek.nl/

Tik daar bij ‘zoeken’ een willekeurige vogelnaam in, wulp, purperreiger, lepelaar, mus,
kies maar wat, en je ziet tientallen prachtige foto’s, bijna alles uit Nederland.
Soms maakt hij zijsprongetjes naar amfibiëen, vlinders, zoogdieren. Ook boeiend.
Je kunt je ook abonneren op z’n nieuwsbrief, dan krijg je ongeveer twee keer per week
actuele foto’s toegestuurd. Leuk en leerzaam!

Hieronder zomaar een eigen foto, van een van m’n favoriete vogels.
Zo’n foto haalt het niet bij die schitterende van Adri de Groot,
maar ik heb wel plezier in vogelen en fotograferen, en dat is ook wat

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized, Vogels en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op De Vogeldagboeken van Adri de Groot

  1. Zilvertje zegt:

    Selma, wat is dit een mooie foto! Ik zal eens op die link kijken!

  2. ejwblog zegt:

    Ik ga zeker kijken. Die van jou mag er ook zijn.

  3. stripman zegt:

    Een goeie tip ! En zelf ook gewoon doorgaan, hoor. Als je met alle dingen op moet houden die andere mensen beter kunnen, dan blijft er niet veel over…;o)

  4. Spuit11 zegt:

    Hij is toch prachtig onheilsspellend vind je niet?

  5. Rardofotos zegt:

    Het feit dat je er zelf plezier in hebt, is toch eigenlijk het meest belangrijke. En wat is beter of mooier? Als het jou zelf maar bevalt, daar gaat het om. 🙂 Plezier in wat je doet komt ook tot uitdrukking in je foto, ik vind deze dan ook zeker mooi.

  6. Th Balvers zegt:

    en foto’s van de scholeksters waar ik zelf zo gek op ben…

  7. fulpsvalstar zegt:

    Inderdaad, prachtige site.
    Je eigen foto is ook mooi, boven dat kruis.

  8. Selma zegt:

    Hè leuk jongens en meisjes, allemaal 😉
    dat jullie deze link ook zo mooi vinden, ook dank voor de ‘likes’.
    Die bovenste beste Adri de Groot toch. Hij antwoord ook altijd heel prompt en to the point als ik iets vraag, dat is ook zo fijn.

    Stripman en Rardo,
    jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk, zulke dingen zeg ik ook altijd tegen de anderen.
    Je moet er plezier in hebben. Nooit aan resultaat denken.
    En soms is het resultaat dan per (on)geluk fantastisch, juist omdat je er plezier in hebt!

    Wat mijn foto betreft:

    Zilvertje en Ewj, dank jullie voor het compliment.

    Spuit 11, ik denk juist aan de voorchristelijke betekenis: het is een engel van Wodan…

    Fulps, Ik dwaal graag op kerkhoven. Deze foto is van de begraafplaats op Montmartre, ’s avonds.

    Theo, ja: scholeksters zijn bloedmooi!!
    Met hun roder dan rode ogen en snavel.
    Ze heten dan ook haematopus, de ‘bloedogige’.

  9. Blewbird zegt:

    Meteen in mijn favorieten gezet! Jij staat daar al 🙂

  10. Spuit11 zegt:

    Ja en of ik dat dan weet, dat is niet die dondergod toch dat was donor, donderdag.
    en die van jou woensdag? en wat deed die dan nog maar, ik ben een eenvoudig meisje!
    Dat je het weet!!

  11. Selma zegt:

    Blew,
    a. juist!
    b. wat een eer… ik buig mijn hoofd.

  12. Selma zegt:

    Spuit 11,
    ‘eenvoudig meisje!’, haha.
    Nou, tante Selma zal het even kort herhalen:
    voordat de christenbroeders kwamen veroveren wat nu Nederland heet, zo’n beetje tussen de 8ste en de 11de eeuw, hingen onze voorouders hier de godsdienst aan die sinds mensenheugenis gebruikelijk was, die van de wetten der natuur.
    Met aan het hoofd het ‘woeden’ der elementen, waar zowel de namen Wodan en Odin, als ons woord woede van stammen.
    De vertegenwoordigers van die woedende elementen waren vanouds raven (kraaien, kauwen, roeken) die, wat het door jou genoemde ‘onheilspellende’ (een christelijke interpretatie/indoctrinatie dus) betreft, door het christendom helemaal negatief geannexeerd zijn.
    Bij Wodan waren zwarte vogels de engelen die de helden naar het Walhalla begeleidden.
    Maar ja, de christenen… de overwinnaars. De mannekes.
    Laat je toch niet door de christenen kisten zou ik zeggen.
    Ook niet door de joden en de moslims, die zijn even gruwelijk kortzichtig, macho en hard.
    Helaas (zucht), godsdienst en testosteron: dat is het kwaad van de mensenwereld.

  13. Spuit11 zegt:

    Ah, dank je wel selma voor je uitleg maar de foto houdt iets sinisters wat ik dan ook wel weer mooi vind.

  14. Selma zegt:

    Spuit11,
    sinister… is een woord dat ook zo’n betekenisverandering heeft ondergaan.
    Betekent letterlijk niets anders dan ‘links’.
    Maar links is in de loop der macho-geschiedenis ‘slecht, duister, duivels’ gaan betekenen,
    en… zwakte en vrouwelijkheid. Volgens de mannenbroeders kerkvaders en -heren.
    Heksenvervolgers meenden dat alle heksen linkshandig waren.
    Daarom was links schrijven uit den boze, en moest vroeger op school rigoureus afgeleerd worden.
    Rechts stond ‘dus’ voor het goede, het schone, het ware, het mannelijk en God.
    Vrouwen moesten eeuwenlang aan de linkerkant van de kerk (het altaar) zitten.
    Mannen rechts, want Heer Jezus zetelt in de hemel aan de rechterhand Gods.

    Pythagoras kan als de vader van deze ellende beschouwd worden.
    Aan hem wordt tenminste de “Lijst van Tegenstellingen” toegeschreven die zoveel misogyne prelaten en filosofen een paar duizend jaar als waarheid beschouwden, en inspireerde tot vrouwenonderdrukking.
    Lees en huiver:
    bepaaldheid – onbepaaldheid
    even – oneven
    eenheid – veelheid
    rechts – links
    mannelijk – vrouwelijk
    rust – beweging
    recht – krom
    licht – duisternis
    goed – kwaad
    vierkant – langwerpig

    Je zult mij het woord sinister in de betekenis van onheilspellend dan ook nooit horen gebruiken.
    Ik voel me trouwens erg thuis op begraafplaatsen, vind het nooit eng of akelig.
    Kraaien behoren tot mijn lievelingsvogels (kauwtjes, raven roeken vanzelf ook).

Schrijf hier je reactie

