Auto- en Zonsondergang

Op het Sluiseiland, een kraanwagen en kijkers. Even stoppen, zien wat er gaande is

Zo, dat ziet er heftig uit!

Er is niemand dood of gewond gelukkig, de omstanders staan te lachen.
Alleen de bestuurder kijkt zuur.
Hij was uitgestapt zonder zijn auto op de handrem te zetten

Drukkerij van Rixel…  dat is de drukkerij die elk jaar vraagt om foto’s in te sturen,
waarvan ze de mooiste gebruiken voor een kalender.
Ik denk dat ik dit jaar maar eens meedoe!

Hoe heeft-ie het uitgekiend: precies waar nog ligplaats was tussen twee bootjes…

Intussen gaat de zon onder

Maar het optakelen is bijna gelukt

de kraanwagen mag naar huis

en ik ook, over de twee kleine sluizen, om te zien dat de zon ook daar onder gaat,
achter en voor het Forteiland

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Auto's, Bootjes, al wat drijft of vaart, IJmuiden, Sluizen & Pieren van IJmuiden en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Auto- en Zonsondergang

  1. Mieke zegt:

    Je moet een handrem ook aan treken, dat is voor een drukker misschien lastig.

    Mieke

  2. Selma zegt:

    Mieke,
    ik probeerde het te begrijpen.
    Omdattie het te druk heeft misschien?

  3. knutselsmurf zegt:

    Trekken en drukken zijn ongeveer elkaars tegengestelde. Toch ?

    Ik hoop dat ze een gevoel voor humor hebben, anders win je waarschijnlijk niet.

  4. fulpsvalstar zegt:

    Een drukker moet…………………….
    Als ik in de buurt van zoiets kom is ofwel het feest voorbij of ik heb geen camera bij me.
    Het is me in een ver verleden gebeurd, handrem vergeten …….auto in de ploemp.
    Gelukkig was het een auto die ik haatte, de grote miskoop, een pruttelende stinkende Wartburg.

  5. Selma zegt:

    Knutselsmurf,
    maar wat is de tegenstelling van treken?
    IJmuiden is nogal klein, die van Van Rixel lezen dit blog ook.
    Dus met deze foto hoef ik denkelijk niet meer aan te komen.

  6. Blewbird zegt:

    Daar ben je toch echt even zoet mee geweest. Mooie zonsondergang! De chauffeur zal wel een uitbrander hebben gekregen.

  7. Selma zegt:

    Fulps,
    dit was de eerste plomp-landing die ik van m’n leven zag!
    Jeempie, dat jij zoiets zelf hebt meegemaakt!
    Was dat niet doodeng?!
    Maar zoals je erover schrijft was het misschien wel lekker zwemweer?
    En ach, een Wartburg. Dat was juist een schitterende auto!
    Vooral die uit de jaren ’60, hoewel die uit de zeventiger jaren er ook mocht zijn.
    Had ‘m laten repareren, en ergens droog in een schuur gestald, dan zou hij nu een hoop waard zijn.

  8. Selma zegt:

    Blew,
    een beetje langs de weg scharrelen is je hobby of niet,
    en zo ja, dan kent gezelligheid geen tijd 😉
    Ach, die eeuwige prachtige zonsondergangen,
    daar is hier niet tegenóp te fotograferen!
    En die bestuurder, dat is een werknemer. Het lijkt me heel zwaar voor hem.
    De baas is waarschijnlijk, hopelijk, verzekerd.

  9. Nanda zegt:

    Wat een leuke fotoserie! Die laatste is prachtig 🙂

  10. Selma zegt:

    Nanda,
    dank je wel, of: de onfortuinlijke bestuurder bedankt 😉
    Ja, veeeel mooie zonsondergangen voor wie aan zee woont.

  11. Appelvrouw zegt:

    De auto heeft een mooie rechte lijn gemaakt. Maar ik kan zulke dingen moeilijk bekijken zonder medeleven voor het “slachtoffer”. Hoewel ik wel met leedvermaak zou kijken als mijn rottige buurman zelf te water zou raken. Maar ja, dan ben ik er toch niet bij.

  12. Theo Balvers zegt:

    Bizar leuk eigenlijk

  13. fulpsvalstar zegt:

    “Had ‘m laten repareren, en ergens droog in een schuur gestald, dan zou hij nu een hoop waard zijn.”

    Heb ik gedaan Selma en het kreng pruttelt en stinkt nog steeds in Naaldwijk.
    Het was het ’60 model, grijs met wit dak en rode stoelenbekleding.
    Ik moet wel toegeven dat ik ons lieve heertje toch wel bedankt het dat ik niet in dit vuige product uit Eisenach zat toen het in de Hoek van Hollandse berghaven duikelde.

  14. fulpsvalstar zegt:

    Sorry, “bedankt heb”.

  15. Ximaar zegt:

    Een iets letterlijkere betekenis van het woord ‘parkeerhaven’. 🙂

  16. Selma zegt:

    Fulps,
    ooooh, ik krijg bijna medelijden met die prachtwagen, als jij hem kreng blijft noemen.
    Rode stoelen, een boudoir…
    En vervolgens moet ik ernstig nadenken over je term ‘ons lieve heertje’.
    Dat is wel een andere dan de kapitale Heere HEERE hè? 😉

  17. Selma zegt:

    Ximaar,
    wow, wat goed bedacht!
    Ad rem!! Hahaha!

  18. Mieke zegt:

    Boven de voorruit van de auto staat dat het er een is van “Drukkerij van….” de rest kon ik niet goed lezen. Toch prachtige foto’s hoor Selma, complimenten.

    Mieke

  19. Selma zegt:

    Mieke,
    ik zie ik zie wat jij niet ziet 😉

  20. Mieke zegt:

    Ja inderdaad 1 foto verder.
    Toch sneu hoor zo’n nat pak.

  21. Pingback: Auto- en zonsondergang op het Sluiseiland

  22. diesel prijs vandaag zegt:

    wat een verhaal!

  23. Selma zegt:

    Mieke, en Diesel:
    ach ach ach, en die arme bestuurder…

Schrijf hier je reactie

