Middenstandsgrollen: hoe wanhopige ouders simpel van hun pestkinderen afkomen

Nederland heeft eindelijk een vondelingenloket,
of is het opvang voor kleine rotzakjes waar ouders definitief vanaf willen?
Ja jongens en meisjes, want sommige kinderen zijn echt om achter het behang te plakken,
maar dood maken mag niet. Wat een uitkomst dat we nu de Babydump hebben!


Het portret van de baby, links en rechts van de ingang afgebeeld, spreekt boekdelen:
“Oh.. neee… papa, mama, hier word ik bang van!!”
“Pech gehad dreumes, had je ons maar niet elke nacht uit de slaap moeten houden
met je ellendige gejank en gedrein. We gaan je lekker dumpen”

En wie steekt er achter deze opvang? Kijk eens in de linkerbovenhoek:
Lenie ’t Hart. Die zoekt kennelijk een nieuwe uitdaging
nu de kritiek op haar zeehondenopvang toeneemt.

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Bedrog door de Voedselindustrie en andere fabrikanten, Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Middenstandsgrollen: hoe wanhopige ouders simpel van hun pestkinderen afkomen

  1. Haha, gelukkig bestaan er geen rotkinderen…
    Alleen maar akelige volwassenenen…kinderen worden akelig gemaakt (zonder levensvreugde) maar misschien hun ouders weer op hun beurt….
    Waarom mag Lenie ’t Hart niet gewoon doen wat ze wil?
    Het is misschien een grapje….
    De kritiek ontstaat omdat er meer inzicht komt van het hoe en waarom over zeehonden…..

  2. Jezzebel zegt:

    Ik vind het wel een beetje kort door de bocht.
    Grappig bedoeld wellicht.
    Maar het zit op het randje van laat ik het met een zwaar woord ‘smaad’ noemen.
    Tuurlijk worden niet de kinderen maar de meubels gedumpt.
    En het bericht van de kritiek op Lenie ’t Hart is, for crying out loud, van 2007!
    Uitgegeven op Donderdag 11 januari 2007 om 17:27:34

  3. Mark zegt:

    Mijn kinderen willen mij ook nog wel eens achter het behang plakken. Als ik weer de generaal uithang. Laatst zei mijn zoon dat ‘ie me op marktplaats zou zetten als ik weer boos op hem werd. Hij had groot gelijk, want ik was inderdaad onredelijk. Dus er moet een papa-dump komen.

  4. Blewbird zegt:

    Hier bij Hoogvliet (supermarkt) verkopen ze kindervleeswaren. Zou er een relatie zijn?

  5. ejwblog zegt:

    Leuke vondst! Ze vraaagen erom.

  6. knutselsmurf zegt:

    Volgens mij worden alleen pasgeboren babies gedumpt. Het loket is de minst slechte oplossing voor een erg lelijk probleem, denk ik.
    Het past in het rijtje “methadon, afwerkplek, daklozenopvang”.

  7. jokezelf zegt:

    Agossie. Die babydump is nota bene nog een winkel voor nieuwe spullen ook. Volkomen verkeerd gebruik van het woord. Dat doet allemaal maar tegenwoordig!

  8. Selma zegt:

    Annette Lemaire,
    als er geen rotkinderen bestaan, en alleen maar akelige volwassenen,
    wanneer vindt die omslag dan plaats?
    En is die alleen het gevolg van een kettingreactie aan foute opvoedingen?
    Wanneer (en oolk op welke leeftijd) is die foute opvoeding er dan ingeslopen, in die ‘dus’ van oorsprong kinderlijke, vriendelijke mensheid?
    We leven niet meer in de tijd dat een Brandt Corstius een wetenschapper als Buikhuisen kapot kon schrijven omdat die onderzoek deed naar criminele aanleg in de hersenen. Intussen is wel duidelijk dat er een percentage kinderen geboren worden met neurologische mankementen, die bijvoorbeeld een afwezigheid van empathie bepalen, wat onder invloed van testosteron en onmachtige opvoeders eventueel tot een narcist of psychopaat kan leiden.
    Ook leven we gelukkig niet meer in de tijd dat de schuld van psychiatrische afwijkingen bij de ouders zou liggen, zoals tot een jaar of twintig geleden goedwillende liefhebbende moeders (vooral) de officieel schuld kregen van schizofrenie van hun zoons (achteraf een schoftige fout).

    Tot slot over Lenie ’t Hart. Vanzelf behoor ik tot de mensen die haar fantastische initiatief en werk zeer bewonderen. Zij heeft geweldig veel bereikt op het gebied van vergroten van de zeehondenpopulatie, en bewustwording en educatie.
    Wat niet wegneemt dat zij de laatste jaren de plank regelmatig behoorlijk is mis gaan slaan, en van geen inkrimpen weet.
    En dat er in Nederland een machtige emotionele lobby (“ach, die arme knuffelzeehondjes”) is die woedend reageert op wetenschappelijke onderzoeken als van
    http://www.imares.wur.nl/NL/nieuwsagenda/nieuws/opvangzeehonden260112.htm.
    Een voorbeeldje waarin Pieterburen tegenwoordig doorschiet: met veel poeha en en tienduizenden euro’s aan kosten een paar robben naar de Noordelijke ijszee brengen, waar ze vervolgens door Noren worden afgeschoten (die dat mogen van hun wet).
    Zie ook o.a. http://www.animalfreedom.org/paginas/column/pieterburen.html

    Pieterburen is uitgegroeid tot een instituut, en lijdt intussen aan de kwaal die aan elk gevestigd instituut kleeft: dat het gaat bestaan omwille van zijn bestaan. Dat het niet kan vernieuwen en mee veranderen met veranderde opvattingen en eisen.

  9. Selma zegt:

    Jezzebel,
    kort door de bocht?
    Moet ik uitleggen dat ik Babydump een idiote naam voor een winkel vind?
    Jammer dat ik dat voor jou moet doen. Ik hoopte dat je een beetje tongue in cheek wel begreep (met gevoel voor humor en ironie, maar ook gezien mijn andere blogs).
    Wat Lenie ’t Hart betreft: zie mijn antwoord hierboven bij Annette.
    Ik ben niet zo gevoelig voor emotionele lobby’s.
    Ik geloof ook niet dat de mensen die het hartstochtelijkst hun gevoelens uiten
    per se het gevoeligst zijn, en/of het altijd bij het rechte eind hebben.

  10. Selma zegt:

    Mark,
    als we in de geest van de middenstand blijven dan zijn de Bouwmarkt, Bouwmaat, Gamma en Praxis andere namen voor de Pappadump 😉

  11. Selma zegt:

    Blew,
    die kindervleeswaren passen inderdaad in de serie Middenstandsgrollen.
    Rond kerst heb ik daar een blog over gemaakt, waarna een paar lezers (nog) vegetarisch(er) geworden zijn:

    https://selmasalo.wordpress.com/2011/12/14/varkensworst-kalkoenworst-kinderworst-of-de-legale-misdadigheid-van-vleesindustrie-en-supermarkten/

  12. Selma zegt:

    Ewjblog,
    zo denk ik er ook over. Dit is overigens pas het begin van een serie die ik over Middenstandsgrollen begin.

    Knutselsmurf,
    oei, wat een ernstige reactie! Ik wilde alleen wat lol trappen, eigenlijk.
    Ik vind dat deze onderwerpen wel een plaagstoot verdragen kunnen.

    Jokezelf,
    dat doet inderdaad maar. Hoewel ‘tegenwoordig’ niet helemaal waar is.
    Vroeger konden de middenstanders ook al erg goed ronken en liegen,
    alleen zijn er zoveel bijgekomen, is de handel als het ware geëxplodeerd,
    en struikelen de leeghoofdigheden nu over elkaar in het opblazen van hun reckame-niksigheden.

  13. Appelvrouw zegt:

    Eindeljk een een plaats om te dumpen. Is toch weer iets anders dan in een mandje in de sloot te leggen.

  14. Selma zegt:

    Appelvrouw,
    Mozes hee, jij durft!

Schrijf hier je reactie

