Snoeilust

De gemeente Velsen bestaat uit zeven dorpen:
Santpoort-zuid en Velsen-zuid zijn rijk & deftig, Santpoort-noord is een lieflijk dorp,
Velsen-noord is de arbeidersbuurt, IJmuiden het ruige oord, Oud-Velsen is Anton Piek,
en Driehuis is netjes. Driehuis is perfect, rustig, smetteloos, aangeharkt, getrimd

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized, Velsen en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Snoeilust

  1. Theo Balvers zegt:

    Leuke karakteristieken. Ik ben in de genoemde plaatsen nog nooit geweest en als liefhebber van “keurigheid” zou ik een bedevaart naar Driehuis moeten ondernemen…

  2. Aad Verbaast zegt:

    Ze houden wel van ronde vormen in die buurt.

  3. selmasalo zegt:

    Theo Balvers,
    misschien moet ik een oud plan verwezenlijken: fietstochten organiseren door Velsens schoonste dreven.
    Pelgrimstochten kunnen het ook worden: we hebben onder andere drie Engelmunduskerken (genoemd naar een gezel van Willibrord).

  4. selmasalo zegt:

    Aad Verbaast,
    tja, daar wordt wat rondgelummeld met schaartjes en harkjes,
    meer is er ook niet te doen in ’t derp.

  5. Appelvrouw zegt:

    En dáárom heb ik een schutting van 2 meter hoog rondom mijn huis geplaatst.

  6. selmasalo zegt:

    Appelvrouw,
    zodat je buren jouw buxusjes in dierenvorm niet kunnen zien, niet jaloers zullen worden, en ze willen komen stelen, toch?

  7. knutselsmurf zegt:

    Ik ben bang dat ik daar nogal uit de toon zou vallen.
    Maar het is misschien handig om de postcode te onthouden voor formulieren van organisaties die mensen graag in hokjes plaatsen.

  8. selmasalo zegt:

    Knutselsmurf,
    ik ben eerder bang dat je het niet kunt betalen om daar te wonen
    (ik kan het althans niet).
    De postcode is 1985 (letters zelf verzinnen.
    OH en AH lijken me wel wat. Of AU.)

  9. knutselsmurf zegt:

    Ik kan nu geen enkel huis betalen, maar een paar jaar geleden wandelden we samen rond in dit soort buurten. Het huis op de laatste foto hadden we vast wel mooi gevonden, maar veel te duur.
    We voelden ons altijd aangetrokken tot huizen die ooit mooi geweest waren. Zo’n villa met groen uitgeslagen marmer en geglazuurde dakpannen en een hele donkere tuin.

  10. selmasalo zegt:

    Knutselsmurf,
    maar dan voel je je thuis in Velsen-zuid, en helemaal in Santpoort-zuid!
    In Driehuis gooien ze algenverwijderaar over het groen uitgeslagen marmer,
    en donkere tuinen mogen niet.
    Tuinen moeten een grasmat hebben als een tapijt van de Kwantum,
    omzoomd met een gesnoeid haagje hortensia’s.

  11. Appelvrouw zegt:

    Ik heb juist niets gesnoeid en wil de buren niet storen met mijn afwijkende tuin.
    En wil niet dat mijn bestraatte tuin op internet komt omdat iemand met een camera speurend door de straatjes loopt 🙂

  12. selmasalo zegt:

    Appelvouw,
    ik zat je maar te stangen.
    Als ik een tuin had, had ik ook een schutting.
    Wat?! Een muur van een meter dik en drie meter hoog.
    Met schietgaten erin.

  13. mirosjabin zegt:

    wat een gezeur zeg hier,
    typisch libelle geleuter….

  14. selmasalo zegt:

    Mirosjabin,
    je het gelijk: de libellen zijn ook weer wakker geworden, want het is lente,
    en ook libellen hebben een leuter.
    Maar was je niet gestopt met bloggen?
    En woont het een beetje prettig in Haarlem?

  15. DagEnDauw zegt:

    Dààr boom zijn lijkt me iets angstaanjagends… ><

  16. Selma zegt:

    Dag&Dauw,
    boom zijn is er niet bij:
    hooguit struik 🙂

Schrijf hier je reactie

