Hij is te koop

Maar ik kan ‘m niet betalen.

De Skoda 1102 Cabriolet uit 1950

Kijk, hier zit ik er nog in:

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Auto's, Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Hij is te koop

  1. Theo Balvers zegt:

    Leuk om te zien, maar ik heb heel andere prioriteiten

  2. Appelvrouw zegt:

    Mooi,
    maar een fiets geeft ook veel vrijheid.

  3. cornutus zegt:

    ’t Is een mooi karretje en eentje die geen rivalen kent 😉

  4. fulpsvalstar zegt:

    Juweeltje! helaas, ik werk nog en ik kan geen afspraken maken met het voorbehoud dat de auto het doet, dus ik houd het maar bij m’n zakjapannertje..

  5. de prijs staat er niet bij.
    kan je geen staatslot kopen en dan afwachten of ie voor je bedoeld is?

  6. Selma zegt:

    Theo, natuurlijk!
    Maar wie rept er hier van prioriteiten?

  7. Selma zegt:

    Appelvrouw,
    mooi dat je het/hem ook mooi vindt.
    De fiets geeft tegenwoordig zeker veeel meer vrijheid dan een auto,
    maar dat was, toen ik daar zo zat te gieren van de lach nog wel anders!
    Ik wil zo’n auto ook niet echt bezitten,
    want weet je wat pas vrijheid geeft?
    Weinig bezitten en weinig begeertes hebben. Dan hoef je niets te bewaken en te verzekeren, bent nooit bang verlies te lijden, en maakte niemand jaloers.
    Ik vind het wel goed zo.
    Met een museumjaarkaart kan ik meer en rustiger genieten
    (1102 staat in het Skoda-museum).

  8. Selma zegt:

    Cornutus,
    die antieke advertentie spreekt wat mij betreft de waarheid 😀

  9. Selma zegt:

    Fulps,
    het klinkt bijna alsof je zo’n 1102 in je garage hebt staan,
    eentje met wat achterstallig onderhoud…
    en noodgedwongen een み つび し rijdt 😉

  10. Selma zegt:

    Kitty,
    dat is een reactie naar m’n hart.
    Op het lot van vorige week had ik 20 euro, niet ‘gewonnen’ zoals dat heet,
    maar 5 euro terug van de vele honderden die ik in de loop van de jaren heb ingelegd.
    Nee, de goden hebben duidelijk andere zaken met me voor!

  11. Selma zegt:

    Cornutus,
    die advertentie van 62 jaar geleden heeft wat mij betreft nog steeds gelijk!

  12. Wij reden vroeger ook Skoda. Een turkoise met een dak.

    Een antiek motorrijtuig is hartstikke lastig. Echtgenoot had een antieke Honda motorfiets. Een simpel handvat is alleen te verkrijgen na lang speuren op het internet en kost vervolgens een vermogen…..

  13. Selma zegt:

    CAMvV
    Ja, vreselijk lastig. Daarom dient een bezitter van antieke motorrijtuigen ook bloedrijk te zijn, en te beschikken over een ruime garage met werkplaats en liefst privé-monteur annex -chauffeur en -bewaker.
    Dan is het mooi leven met een oldtimer.
    Ik ken iemand die bezit er zo zeven! Verzamelt ze alsof het dinky toys zijn.
    Was het een Octavia die jullie vroeger hadden? Is ook wonderschoon.
    Na deze 1102 hadden mijn ouders nog een fraaie Skoda Felicia Cabrio 4603.

  14. kuifjesimon zegt:

    Oei das bijna een automobiel uit het Oude nabije oosten ;-))

  15. selmasalo zegt:

    Kuifje Simon,
    wij kennen onze klassieken! 😀

  16. Bosie zegt:

    Ja, en dan fijn vervuilend rondrijden, zonder wegenbelasting.

  17. selmasalo zegt:

    Bosie, dat is de enige vernieuwing aan zo’n auto:
    roetfilters en katalysatoren.
    Verder ben ik een verklaard tegenstander van autobezit voor jan en alleman.
    Ik kan gewoon genieten van het kijken naar mooie vormen, en uitvindingen.

  18. Pingback: Oma vertelt: Spaanse gitaarmuziek | Er was eens…

Schrijf hier je reactie

