Ware tijdwinst is kijken naar een Zwaan (3)

Nu een heel ander badje dan in m’n vorige blog. Over een zwaan naast de pont in Velsen. Hij strekt zijn vleugels, en dan gaat het beginnen

Als alles achter de rug is, strekt hij z’n rechterpoot achter zich uit, en drijft in alle rust rond.
Alleen een veertje aan zijn snavel herinnert nog aan z’n spartelbad

Die rechterpoot omhoog, dat zie je heel vaak bij rustende zwanen, een erg grappig gezicht.
Ik probeer het me voor te stellen, hoe dat voelt, en herinner me ineens een scène van lang geleden, toen ik 27 was… rijdend in een oude Mercedes waarvan de verwarming niet meer uit kon, op een snikhete dag dus alle raampjes wijd open. Mooie muziek aan en verliefd. Gaspedaal met m’n rechtervoet ingedrukt, en m’n linkerbeen uit het raam gehangen.
Wat een heeerlijke rit, een dag die niet meer stuk kon.
Behalve dat ik in m’n achteruitkijkspiegeltje een politieauto aan zag stormen…

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized, Velsen, Vogels, Zwanen en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Ware tijdwinst is kijken naar een Zwaan (3)

  1. assyke zegt:

    spectaculaire foto´s Selma
    maar de eerste foto vind ik zelf mooi vanwege de doorschijnendheid van
    die enorme vleugels, waar je de vleugelbot (of hoe heet zoiets?) zo goed kunt zien.

  2. Appelvrouw zegt:

    Mooie actie foto’s!

    Je gaat me toch niet vertellen dat die politieauto alleen om jouw been er aan kwam scheuren?
    Been hebben ze niet meegenomen?

  3. svara zegt:

    geweldig!!!!
    zo ook de titel
    ik douche me ook elke dag ijskoud af maar dit is toch andere koek 🙂
    en ze zijn zo mooi wit
    bij ons zijn ze grauw oranje door het sterke iijzerhoudende water (breukrand)

  4. Blewbird zegt:

    Twee zware dagen achter de rug. Hier knap ik helemaal van op. Feestje, Selma!

  5. FulpsValstar zegt:

    Wow!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. joost tibosch sr zegt:

    Dit heeft alles wat het leven de moeite waard maakt. Wat een prachtige serie. Na zoiets gaat je rechter(linker?)pootje vanzelf omhoog in uiterste ontspanning…!

  7. Jezzebel zegt:

    Nummer twee vind ik het mooist.
    Wat prachtig, doet me denken aan Jan Asselijn:

  8. selmasalo zegt:

    Assyke,
    dank je. Ja,vleugelbot lijkt me, al is bot een zwaar woord, de botjs van vogels zijn altijd heel dun en licht!

    Appelvrouw,
    dat been vormde een extra bekeuring, boven op de snelheidsboete, Toen mocht je nog echt nergens 120 rijden. Het was zoveel geld dat ik het niet betaalde, maar ze zijn vasthoudend bij Justitie, er gingen een paar jaar overheen, maar uiteindelijk werd het een dwangbevel voor het viervoudige bedrag. Aangezien ik toen veel armer was, en geen auto meer had, schreef ik een brief aan de koningin (dat mag dan, als procedure) waarin ik mezelf aanprees als iemand die nooit recidivist zou worden, wegens nooit meer autobezit en zo. Toen ging de helft eraf. De rest kon ik niet betalen, daar mocht ik toen vier dagen voor brommen. Kom daar tegenwoordig eens om. Vandaar dat ik de Bijlmerbajes van binnen ken.

  9. selmasalo zegt:

    Svara,
    dat is speciaal, die oranje kleur. Maar gelukkig is het natuurlijk, dat ijzer zie je hier ook wel in beekjes. En koud douchen… in Nederland in de winter? Je bent een held! Ik ben van de zeer warme douche.
    Maar momenteel douche ik wel drie keer per dag koud, omdat ik India ben, met temperaturen van boven de 30… Maar douchen gaat hier meer zoals bij de zwaan, met een emmer en een beker van klets, klets!

  10. selmasalo zegt:

    Blewbird, Joost, Fulps, Jezzebel,
    dank jullie voor je aardige reacties.
    Vanavond zag ik weer eens wat anders: tientallen roofvogels cirkelen, en met prooi opvliegen, maar fotograferen lukte niet echt.
    Ik zit in een Indiase miljoenenstad, en hier hebben dat soort vogels het goed, want aan ratten geen gebrek (zag ik ´s avonds). Maar ratten zitten er in Amsterdam ook genoeg, ongeveer net zoveel als er Amsterdammers zijn, hoorde ik eens van een expert. Het verschil is dat er hier open stukjes onbebouwd,wild groen terrein tussen de wijken zijn (Amsterdam is te aangeharkt), en daar is het vogelfeestmaal. Zal proberen ze te kieken, heel bijzonder.

  11. selmasalo zegt:

    Jezzebel,
    ja mooi! Dank je wel voor Asselijn!

  12. knutselsmurf zegt:

    Goed zo. Die spiegels moet je altijd in de gaten houden.

Schrijf hier je reactie

