Een eigen boot, zo’n witte met een motor met veel vermogen

Zonder zeil vanzelf, want dat is veel te lastig. Met die hijskranen kan ik mijn familie,
ons hele hebben en houen en van de leukste dieren elk twee aan boord hijsen

Ik heb ‘m in Rarotonga laten registreren, een koraaleiland in de Stille Zuidzee,
waar ik me binnenkort op de berg tussen bananenplantages hoop terug te trekken

(Selma vaart voor een rederij met de fantastische naam Holy House Shipping
Hier nog een andere Selma, m’n oma, denk ik)

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Bootjes, al wat drijft of vaart, Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Een eigen boot, zo’n witte met een motor met veel vermogen

  1. kitty zegt:

    Je roestvlekken moeten wel in de gaten gehouden worden Selma!

  2. assyke zegt:

    heeft je boot geen treeplank?
    lijkt me fijner dan door een hijskraan overboard gehesen
    te worden:)

    wordt niet te bruin daar in de stille oceaan
    anders wordt het nog lastig als je terug wilt keren

    behouden vaart in elk geval!

  3. knutselsmurf zegt:

    Een schip van beton, je oma was wel built to last.

  4. Prachtig! Als je mee als verstekeling gaat heb je een onweerstaanbaar verhaal.

  5. joost tibosch sr zegt:

    Sjaloers, dat ik op je ben!!

  6. kuifjesimon zegt:

    De trossen los !!!!

  7. kitty zegt:

    Aha. Goeie actie!

  8. selmasalo zegt:

    Assyke,
    je hebt gelijk, dat ik daar niet aan dacht: met de bejaarde, gammele vriend(inn)en die ik heb en die mee willen, moet er een comfortabele loopplank zijn.
    Ik heb even gegoogeld en een pracht gangway gevonden bij een firma die toepasselijk adverteert met ”Wij bouwen mee aan droomschepen” 😉 http://www.ayeholland.nl/producten/yacht-equipment-trappen/
    Dat bruin worden zal niet lukken, ik ben het type dat alleen kreeftkleurig wordt.
    Dus dat wordt in de schaduw van de bananenbomen een hengeltje uitgooien.

  9. selmasalo zegt:

    DJ, je mag mee.

    Joost, jij ook!

    Aha, Kuifjesimon ís al aan boord…

  10. selmasalo zegt:

    Knutselsmurf,
    aardig dat je bij haar bent gaan kijken!
    Ze ligt in “Galveston, oh Galveston”.

    De leukste stukjes uit het verhaal vind ik:
    “Various plans were made to convert the Selma – a fishing pier, pleasure resort and even an oyster farm – but none ever materialized.”
    En natuurlijk:
    “Every year, Mr. Daniels throws a birthday party for the Selma.”
    Dat is op 28 juni (die dag 1in 1919 was de tewaterlating), en was dit jaar misschien voor het laatst omdat Daniëls op 24 juli overleed (94 jaar oud). Ik wou juist volgend jaar eens naar dat feestje gaan.

  11. Blewbird zegt:

    Ik doe de uitkijk, voor af en toe een vis. Enne, alle schepen zijn geregistreerd: http://www.holyhouse.se/Htm-sidor/selma.htm

  12. selmasalo zegt:

    Blew,
    welkom aan boord. Gezellig!
    Vissen doen we met een lijn aan de achterzijde, werkt prima.
    Leuk dat je die link ook gevonden hebt!
    Ik had hem ook geplaatst, onder de tweede foto 😉

  13. Wat een heerlijk gevoel dat ik mee mag met jouw boot! Daar denk ik aan als ik weer eens dreig te flippen…. Bedankt voor je wellevende opmerking, serieus.

  14. timmerark zegt:

    Mag mijn Arkje mee?

Schrijf hier je reactie

