Plastic rules. Wie drinkt er nog het bocht dat Coca Cola heet? Schoftenpraktijken van de Voedselindustrie deel 1

Frisdrankgigant Coca Cola dwingt natuurreservaat de Grand Canyon,
dat plastic wegwerpflesjes op zijn terreinen wil verbieden, die plannen op te geven.

Sponsor Coca Cola wist ook een campagne tegen wegwerpflesjes tegen te houden,
die de Plastic Pollution Coalition samen met de finalisten van American Idol
tijdens een show uit wilde dragen.

De druk van de misselijk makende frisdrankenfabrikanten is zo groot dat een draaikont als staatssecretaris van milieu Joop Atsma zich vanzelf ook heel makkelijk in laat pakken:
in Nederland wordt statiegeld heffen op kleine plastic flesjes
al 15 jaar getraineerd door de frisdranklobby,
maar nu wil de kronkelende Atsma-slang, etend uit de hand van die maffia,
ook nog het statiegeld op gróte flessen af gaan schaffen.

Lees hier waarom statiegeld heffen veel beter is
dan inzamelen van plastic wegwerpflessen

ONDERTEKEN OOK DE STATIEGELD-PETITIE !!

Lees hier waarom het urgent is alle plastic afval terug te dringen.
(Schrik niet, de feiten zijn al te gruwelijk)

Toch nog meer weten?

P.S. Ik ben er trots op dat ik mijn eerste slok Coca Cola op m’n 6de uitspuugde,
en sindsdien nooit meer een druppel van dat zinloze bocht gedronken heb

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Plastic, Smeerlapperij, Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Plastic rules. Wie drinkt er nog het bocht dat Coca Cola heet? Schoftenpraktijken van de Voedselindustrie deel 1

  1. fredvanderwal zegt:

    COCA cOLA DRINK IK NOOIT
    WEL PEPSI LIGHT
    maar ook niet dagelijks

  2. Blewbird zegt:

    Ik drink nooit frisdrank, hoogstens af en toe jus d’orange. Kruidenthee, jasmijnthee, koffie (sloten!), water (heet!), dat is het eigenlijk. Ongeveer 1 x per maand een biertje of een glas wijn, maar dat is dus verwaarloosbaar. Bekentenis: toen ik nog avondvergaderingen deed dronk ik wel eens Fanta, om geconcentreerd te blijven. Maar dat doe ik niet meer.

    Meeuwen zijn gek op plastic. Ze eten het en dan gaan ze dood, heel langzaam, omdat hun maag geen ruimte meer heeft voor ‘echt’ voedsel. Ik houd nogal van meeuwen, moet je weten.

  3. selmasalo zegt:

    Fred toch! Wat een slechte smaak heb jij.
    Drink dan champagne als je koolzuurgas wilt, of sect of vonkelwyn of desnoods prosecco,
    maar geen water met kleurstof en aspartaam.
    Trouwens: thee met suiker is ook bruin. Kun je ook zelf carboneren tot bijna gratis pepsi.

  4. selmasalo zegt:

    Op je eerste alinea zeg ik van harte “amen”, op de fanta-passage na.

    Wat betreft de meeuwen, daarom had ik deze link in m’n blog gezet:
    http://www.imares.wur.nl/NL/onderzoek/dossiers/plasticafval/
    (Onder de zin ‘waarom het urgent is alle plastic afval terug te dringen’)

  5. Alweer huisvrouwen gekwetter.
    Kijk, als er teveel lege plastic waterflessen zijn, moet je niet mekkeren over de flessen, maar over de oorzaak.
    Als het kraanwater goed van smaak is en betrouwbaar is, gaan er heel weinig mensen water kopen.
    Cocacola; ik heb op lange afstand altijd een fles bij me; de koffie kost in mofricane tot 4,5 euro voor een kop bocht (=f9,90!!!) en wat cafeine is een noodzakelijkheid.

    Hier zijn alle flessen statiegeld vrij, ook grote.
    Als je een minibroeikas nodig hebt, snij je de hals eraf en klaar is kees.
    Als je een trechter nodig snij je de bodem eruit.
    Water meenemen voor onderweg; plastic fles.
    verf verdunnen: in plastic fles.
    kachel aanmaken; plastic fles.
    En een groot deel wordt gewoon opgehaald; heeft waarde.
    En de rest; gaat vuur in.

  6. selmasalo zegt:

    Kleet,
    als je begint met “Alweer huisvrouwen gekwetter.”
    (Elders las ik dat je schreef: “Vrouwen blijven hopeloos…”)
    dan hoef je bij mij niet meer te komen kletsen.
    Tabé.

  7. Het gaat allang niet meer om cola maar om de gooi maar op straat mentaliteit. Helaas. Ik ga regelmatig lopend naar het winkelcentrum en neem het vuilplastic van onderweg mee naar de plastic containers.

  8. selmasalo zegt:

    DJ,
    die campagne ken ik, maar die is nog valser dan vals.
    De eerste valsheid zit hem hierin dat ze pas aan duurzaamheid gaan denken als ze bang zijn dat de klant wegloopt.
    De tweede valsigheid in de 22 % van die zogenaamd duurzame grondstoffen, waarmee ze dus een product leveren dat voor 68 % nog steeds niet afbreekbaar is, bovendien een nog moeilijker te recyclen product omdat het een gemengde grondstof is.
    De derde valsheid zit ‘m in dat “plantaardig” plastic.
    Daarvoor wordt dus
    A. EETBAAR materiaal gebruikt, voedsel en
    B. GENETISCH GEMANIPULEERDE planten, en
    C. ontstaan onafzienbare VELDEN VAN MONOCULTUUR.
    De Keuringsdienst van Waarde wijdde er een uitzending aan:
    http://www.duurzameverpakkingen.info/1067/wegwerpservies/keuringsdienst-van-waarde-bio-abreekbaar.html

    Aan Coca Cola is voorts bijzonder vuil en vals dat er alleen op hún statiegeldflessen GEEN vermelding staat dat het een statiegeldfles betreft.
    Die flessen vind ik dus regelmatig in de berm omdat mensen denken dat het een wegwerpfles is. En die breng ik dus terug naar de supermarkt, voor 25 cent, als fooi voor het opruimen.

    Als jij op je bijna veertigste nog steeds Cola drinkt wordt het hoog tijd om af te kicken van de tiet van die leugenachtige manipulerende multinational. Je hebt toch ook smaak, of niet dan?

  9. selmasalo zegt:

    Catharina,
    fijn dat jij dat ook doet, ik had van jou ook niet anders verwacht.
    Wat die gooi-op-straatmentaliteit betreft:
    er is een nieuwe standenmaatschappij ontstaan die wel prettig duidelijk is,
    die van de hufters enerzijds, en van de goedwillenden anderzijds.

  10. Pingback: Voor Joop Atsma, staatssecretaris van Plastic zaken. Een onbewoond eiland, dat droomt van Statiegeld. | Er was eens…

  11. Pingback: Joop Atsma, toonbeeld van de Lekker-puh-democratie | Er was eens…

Schrijf hier je reactie

