Occupy in de mist

Zondagmiddag op de Amsterdamse Dam, een ouderwetse demonstratie

Met ouderwetse teksten

Ja, dat ziet er inderdaad heel mooi uit!

Groene kabouters van D’66: dat is drie partijen door elkaar.
Of vier: orangisten ook nog. Met een bruine sjerp, o jee, ik raak de kluts kwijt

Bij de les blijven jongens, effe tekenen, al dient dat geen Occupy-doel

Hieronder: een vuist maken voor de vrede, is dat niet hetzelfde wat Hillen & co doen,
oorlogje spelen en dat vredesmissie noemen?

Als hier nu maar geen uitkeringstrekkers rondlopen, want stel dat minister Kamp ze ziet,
dan kun je roepen wat je wilt maar komtie het geld bij de armen halen!

Heeee, hier wordt iets warms uitgedeeld

Ja, geeft u mij ook maar een lekker bekertje hete thee. En hoe die heet?

Insgelijks!

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Amsterdam, Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Occupy in de mist

  1. Prachtige fotoserie.

  2. selmasalo zegt:

    Dank je Ina, het was er echt gezellig, ik werd er nostalgisch van!

  3. joost tibosch sr zegt:

    In de VS worden ze al als profiteurs verwijderd en hun tentjes verbrand…gelukkig .nog wel heel duidelijk door het rechtse Amerika! NB. Hopelijk is ludiek in deze barre tijden niet hetzelfde als nostalgisch?

  4. 100-woorden zegt:

    Mooie serie foto’s dat zeker, alleen vraag ik me nog steeds af wat nu precies de “Occupy-doelen” zijn.

  5. selmasalo zegt:

    Joost,
    daar heb je een punt.
    Ik werd er niet ludiek van.
    Terwijl ik toch heul wat demonstraties heb opgeleukt in de jaren ’60

    100-woorden,
    dat antwoord zocht ik daar.
    Er was wel een podium, van waar een schelle vrouwenstem indringend klonk, maar onverstaanbaar was door de weerkaatsing van Tussaud, paleis en kerk, en er waren zeer uiteenlopende protestborden, ook tegen de muur in Israël en zo. En het was gezellig.

  6. timmerark zegt:

    Je hebt er een gezellig en productief weekeindje Amsterdam van gemaakt…
    Volgende keer een kopje koffie doen?

  7. jeetjemina zegt:

    Oh wat leuk wat goed dat je daar geweest bent.
    Mooie plaatjes heb je geschoten.
    Maar er zijn niet veel mensen zo te zien
    en wat er rondhangt lijkt meer op carnaval dan een
    demonstratie. Dat is dan weer jammer.
    Het gaat nog niet slecht genoeg!
    gr eva

  8. Blewbird zegt:

    Mooie gevoelvolle ‘erbovenop-foto’s’. Weet niet hoe ik het anders moet zeggen.

  9. selmasalo zegt:

    Timmerark,
    de productie lag nog een tandje hoger, zie m’n blog van vandaag.
    Maar een andere keer is koffie oké

  10. selmasalo zegt:

    Eva,
    het weer werkte niet zo mee, en de publiciteit misschien ook niet.
    Gelukkig was het wel een vrolijke boel,
    dat zal vast heel anders zijn als het ècht slecht gaat!

    Blewbird,
    eigenlijk was het heel makkelijk. Ik voelde me als ouwe hippie best thuis
    tussen die hippies die te laat geboren zijn 😉

Schrijf hier je reactie

