De zomer is gestorven in een eierdopje

Heel soms ruim ik m’n servieskast uit, en was eens wat af.
Koolwitje vond dit kennelijk een mooi plekje om te sterven. Dat is het ook

Droef droef, en dan herklinkt Boudewijn de Groot ineens vanuit een verre oudheid…

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized, Vlinders en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op De zomer is gestorven in een eierdopje

  1. Appelvrouw zegt:

    Droef is soms ook prachtig in gevoel weergegeven.

  2. selmasalo zegt:

    Het is ook even een inkijkje in onze eigen sterfelijkheid

  3. Blewbird zegt:

    Terug naar het ei, maar dan anders. Een van de weinige keren dat de dood de beste oplossing lijkt.

  4. svara zegt:

    hij zal vermoedt hebben: één worden, de kleur aannemen, opgaan in….daar voel ik me weer thuis 🙂
    prachtige foto!

  5. Jokezelf zegt:

    Wat bijzonder, wat is hij goed bewaard gebleven en wat een mooie foto!

  6. ejwblog zegt:

    Mooi, het ziet er kunstzinnig uit.

  7. selmasalo zegt:

    Blew,
    dat is een mooie gedachte, daar filosofeer ik een andere keer graag op door.
    Voorlopig blijft de dood evenwel de enige oplossing (letterlijk) voor al wat leeft, soms slecht, soms goed, en voor veel ouden van dagen de beste.

    Svara,
    zoiets dacht ik ook: hij voelt zich zo vertrouwd ij mij dat hij het durft om in mijn huisje dood te gaan.

    Joke,
    dank je wel. Bewaren is geen probleem bij vlinders, die blijven een eeuw of langer goed, onder de juiste omstandigheden. Naturalis bezit een vlinderkabinet met verzamelingen van vlinders die wel 300 jaar oud zijn!

    EWJlog,
    kunstzinnig, zeker: natura artis magistra!

Schrijf hier je reactie

