Een kelderende Bentley en een klap met een dossier

Hé, wat staat daar langs de weg naar Bloemendaal aan zee?
Dat moet een ouwe Bentley zijn. Hoera!
Al dertig jaar heb ik geen auto meer (niet nodig, kost & vervuilt teveel, fietsen is lekker,
en bijna alle moderne auto’s vind ik lelijke windtunneldingetjes), maar een Bentley!
(Zie ook: https://selmasalo.wordpress.com/2010/06/27/bentleys-rolls-royces/)

Even van dichtbij bekijken, een foto maken en aan de bestuurder, zonder twijfel een medeliefhebber (maar gefortuneerder) wat vragen over model, leeftijd, vermogen en zo

Maar wat doet die bestuurder mal: hij wringt zich in allerlei bochten achter de zijspiegel zodat zijn gezicht niet op de foto komt. Oh, het is Jort Kelder.

Maar een beetje babbelen wil hij wel. Het is een Prius, nee, helaas niet zijn eigendom.
Op het circuit van Zandvoort haalde hij met gemak 180.
De politie moet zich er ook even mee bemoeien. Zelfs een Bentley mag hier niet stil staan

De auto met de open achterklep die gepasseerd wordt, is van de filmploeg.
Vanavond bij de Avro op 1, in het programma ‘Hoe heurt het eigenlijk’
of in een volgende aflevering daarvan

Even verderop, bij het gemeentehuis van Bloemendaal: het is zeker BN’ner-dag vandaag.
Maar wat doet Johan Remkes?
Geeft hij burgemeester Ruud Nederveen een draai om z’n oren, met dat dossier?
Het mannetje in dat beige pak maakt ook een dubieus gebaar

Nee, het was verder geen BN-dag gelukkig.
Meer eentje van graspiepers, puttertjes en sijsjes, in mensenloze dreven,
maar daarover een andere keer.

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Auto's, Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Een kelderende Bentley en een klap met een dossier

  1. Ximaar zegt:

    Een mooie vangst. 🙂 Beter is het om zo’n kenteken onherkenbaar te maken. Nu kon ik via http://www.rdw.nl inzien dat ie geen roetfilter heeft en als eerste geresitreerd is op 31-12-1927. Officieel heeft ie Bentley Speed 6 en weegt ruim 2 ton.

  2. knutselsmurf zegt:

    Ik moest opeens aan Christine Keeler denken bij die Bentley foto’s.
    Prachtige voertuigen inderdaad, en wat stonden ze er mooi bij in de zon aan een laan met bomen. Zo wil elke auto wel gefotografeerd worden.

  3. selmasalo zegt:

    Ja Kntslsmrf,
    elke auto kan zoveel willen!
    Elke vrouw kan ook niet in de Playboy staan, alleen de allermooiste toch…

  4. selmasalo zegt:

    Interessante site noemde je daar Ximaar, die kende ik niet.
    O jemigdepemig, moeten foto’s van oto’s nu ook al een zwart balkje krijgen? 😉
    Ik zal die uitzending eens gaan bekijken,
    en als het kenteken daar wazig is gemaakt, zal ik ’t hier ook braaf doen,
    maar het fenomeen privacy heeft zulke merkwaardige uitwassen (en zwarte gaten) gekregen dat ik er geen wijs meer uit kan…

  5. fulpsvalstar zegt:

    Vreselijk mooie auto, ik word van zulke dingen een beetje hebberig maar dat duurt tot ik me realiseer hoe weinig comfortabel en hoe storinggevoelig ze zijn om het maar niet te hebben over de benzinekosten.
    Laat ik nou maar dik tevreden zijn met m’n zakjapanner.

  6. selmasalo zegt:

    Zakjapanner…
    dat is dan een echt kabouterautootje Fulps… 😉

  7. Blewbird zegt:

    Een ‘beest’! Zes-en-halve liter (6500 cc) zescylinder. Raceauto voor circuits. Maar ik geef eigenlijk helemaal niks om auto’s :-).

  8. fulpsvalstar zegt:

    Valt wel mee, een Nissan Primera, redelijk groot en zeer comfortabel.
    Mijn eerste auto was een jaguar mark X, dat was een verschrikkelijk rampding, altijd wat te sleutelen, daar staat weer tegenover dat de aanschaf bijna gratis was.

  9. selmasalo zegt:

    Blew, natuurlijk geef ik ook niks om auto’s,
    tenminste, om het huidige gebruik/misbruik van de afgod auto.
    Dat het land er in rap tempo voor is, en wordt geasfaltiseerd,
    en iedereen zo’n Japans of Koreaans kreng (of twee) voor z’n deur moet hebben,
    en die lelijke sheiks nog rijker wil maken, en de lucht en de oceaan vervuilen, enz.

    Maar ik heb het van kind af aan heel bijzonder gevonden om in het tijdperk te leven dat fietsen, auto’s en vliegtuigen zijn uitgevonden, en dan ook nog in dát deel van dat tijdperk dat de aanschaf en het gebruik ervan binnen de mogelijkheden van de gewone mens zijn gaan behoren.
    Geen van onze miljarden (verre) voorouders heeft daarvan kunnen dromen.

    In de jaren ’50, toen er maar af en toe een auto door de staat reed, zat ik wel met mijn broertje op de stoeprand en deden we de wedstrijd: wie het eerst kon horen, en zeggen welk merk en type eraan kwam. Ongezien wisten we al of het geluid in de verte van een Panhard was, of een Skoda, een Citroën DS of een Eend, een Renault Dauphine enzovoort. En soms inderdaad een Bentley of een Rolls, want in zo’n buurt woonden we wel. Wat waren de auto’s toch mooi toen.
    En wat is het nu een eenheidsworst.

    Ik hoef nooit meer zelf een auto te bezitten. Als ik sporadisch iets moet verhuizen, huur of leen ik er wel eentje. Met bezitten bedoel ik: een Bentley. Ik kan heel erg goed van zulke oldtimers genieten door er alleen maar naar te kijken.
    De Nachtwacht hoef ik ook niet te bezitten om ervan te kunnen genieten.

    En zo’n plastic massavleesvervoerdingetje, waarmee het klootjesvolk zo graag in de file staat, dat hoef ik zelfs niet als ik ‘m cadeau krijg. Ik hang ook geen ikea-kunstreprodukties aan de muur.

  10. timmerark zegt:

    Alles prachtig ook latere Blogs, ik blader een middagje terug, behalve het woord en begrip:
    klootjesvolk. Dat vind ik nu kut!
    😉

Schrijf hier je reactie

