To whom it may concern

Voor de paar bijna voormalige Volkkrantbloggers die nog heen en weer zweven (zweefden) tussen OBA en VKblog, een voorspelling.

Sinds gisteren geeft VKblog dit bericht:

Wegens onderhoudswerken is deze site momenteel niet bereikbaar.
Onze verontschuldigingen voor het ongemak.
de Volkskrant

Ik voorspel dat dit het werkelijke einde is van VKblog.
Even sluw als gemakzuchtig.
Er gaat vast een diepe zucht van opluchting door de redactieburelen!
Gewoon definitief onbereikbaar vanwege zogenaamd onderhoud.

Ik had het zelf niet kunnen verzinnen,
maar mijn virtuele glazen bol zegt het… 😉

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op To whom it may concern

  1. Xiwel zegt:

    Ik denk ook dat er er een soort doorstromingsprobleem is ontstaan. Er was een afspraak met Webminlog om de ex-VKbloggers over te nemen. Daarna heeft Webminlog rond eind-2010 een probleem gekregen met TypePad/Yahoo. Die wilden dat Webminlog hen meer ging betalen en dat geld krijgt Webminlog niet uit haar klanten en adverteerders geperst. Dus besloot Webminlog om maar weer zelf wat op te zetten wat minder kost. VK kreeg vervolgens de melding dat hun overzetten daar dan maar even op moest wachten, want 2x overzetten; eerst naar Webminlog/Typepad en vervolgens Webminlog/WP komt niet echt klantvriendelijk over. Alleen is Webminlog niet een van de snelste met migreren. In het verleden hebben zij dat al eens bewezen en nu ook weer. De migratie van Webminlog naar WP zou in April gebeuren en VKblog dus een maand later. Inmiddels is Webminlog nog immer niet gemigreerd naar WP, staat nu voor 23 augustus gepland. Zou me niets verwonderen al dat weer opgeschoven wordt naar eind-Oktober en dat daarna VKblog in December aan de beurt is. En ik denk dat VKblog al sinds afgelopen juli hun medewerkers van het oude VKblog haalt, waardoor ze inmiddels nog maar met 1 medewerker voor het VKblog zitten en die zal waarschijnlijk op dit moment vakantie hebben. 🙂

  2. dedesillusioneerd zegt:

    Nu nog het einde van VK zelf.
    Niet dat dat er veel toe doet, alle andere kranten liegen even hard.
    Je komt daar pas achter met een satellietontvanger en wat talenkennis.
    Geen woord in de westerse media over de wrede onderdrukking van de opstanden in Bahrein.
    Het VS militaire hoofdkwartier is daar .

  3. Aline zegt:

    Ben ook heel benieuwd hoe onze blogs er uit zullen zien na 23 augustus… 😉 En of we lang of line zullen zijn…

  4. fulpsvalstar zegt:

    Even gekeken, het blog is weer online, vraag me alleen niet hoe, meer spam dan ooit, jammer dat ze het daar zo laten verzieken, ik geloof dat er van die beloofde migratie weinig terechtkomt, dan hebben Ina en Kutselsmurf de zaken beter voor elkaar, goede discussies kun je hier hebben en voor hoe je omgaat met eventuele trollen is elke blogger zelf verantwoordelijk.

  5. spuit11 zegt:

    Daar heb je niet diep voor in het glaasje hoeven kijken.

  6. assyke zegt:

    ik dacht gister hetzelfde als jij
    was verrast vanmiddag te zien dat vkblog weer open was

  7. P.H.M van de Kletersteeg zegt:

    voor het VK blog:

    …und ich erkannte: ja, du bist wie ein Grab, aber wie ein Grab voll aufsteherungsdrang…
    Maar dood is dood….

  8. fulpsvalstar zegt:

    @P.H.M.
    Ik geloof inderdaad dat de zaak daar zo goed als overleden is en de hoofdreden……………de volkomen idiote moderatie.
    Het is een keer voorgekomen dat jij in mijn reactieruimte een volstrekt normale vraag stelde en ik daar een normaal antwoord op gaf en vervolgens werden vraag en antwoord weggekieperd door madame de moderator.
    ik vind dat ontoelaatbaar.
    Je hebt soms een manier van uit de hoek komen die niet geheel “comme il faut” is (en dat zal je zelf ook wel weten) maar dat is een zaak tussen jou en de betreffende blogger,
    hier heeft naar mijn mening de moderatie geen taak en daardoor lopen ruzies daar zo liederlijk uit de hand.
    Wat er daar nog over is……………een paar pro- en anti Israël dwazen en nog een paar “doorzetters”……….het is jammer.

  9. P.H.M van de Kletersteeg zegt:

    Het zijn NET mensen–moderators bedoel ik….

  10. selmasalo zegt:

    Mijn glazen bol had ongelijk,
    tja, dat komt ervan als ik occult ga doen hè!!
    Heb even gekeken: nog steeds die malle spam.
    Wat zouden die VK-ers dan eigenlijk voor onderhoud gepleegd hebben????

  11. selmasalo zegt:

    @spuit11, ik kijk niet in glaasjes, maar keek in een bol,
    evengoed fout 😉

  12. selmasalo zegt:

    @Fulps, ik ga er toch maar weer even kijken, hoe een zootje het ook is,
    (of juist daarom) ik blijf nieuwsgierig…

  13. Zilvertje zegt:

    Dankjewel, het is me ontgaan, niet al mijn foto’s zijn overgegaan, maar daar kan ik dan nu niet meer bij.

  14. Zilvertje zegt:

    Hij doet het weer, maar Joost is wel zijn weblog kwijt, dat dit zomaar allemaal maar kan.

  15. fulpsvalstar zegt:

    De spam is verwijderd en nieuwe aanmeldingen zijn niet meer mogelijk, de migratie zit er dus aan te komen.
    Wat het VK-blog betreft een sterfconstructie dus.

  16. spuit11 zegt:

    zo’n bol is toch van glas? glas..glaasje

Schrijf hier je reactie

