Cartoon van de straat (18)

Een bordje voor goeroe-volgers, die met succes hun ego te lijf zijn gegaan. Het ego, dat het “eigenlijke” heet te verduisteren, dat het streven “verlicht worden” zo dwarsboomt…
Hoera, dat ik is dus eindelijk weg, wat wel een straatnaambordje verdient, to whom it may concern

Maar zo’n bordje kan ook een gevoel van genoegdoening geven aan andere passanten:
eindelijk is er eens een weggetje naar mij vernoemd! In plaats van naar die eeuwige prinsessen of nobelprijswinnaars, om te zwijgen van zinloze en lelijke straatnamen als Paardendraf, Imogirituin of Grutterij.
Mijn eigenste Ikweg!

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Cartoons van de straat, Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Cartoon van de straat (18)

  1. P.H.M van de Kletersteeg zegt:

    ligt ie tussen de egostraat en alteregolaan in?

  2. P.H.M van de Kletersteeg zegt:

    Al die maffe goeroes…maar ze altijd wel kuddes volgelingen….de ergste vond ik de baghwan.Deend ik een opleiding sociale dienstvelening, zaten er twee meiden van een jaar of 28 in die oranje overgespoten overalls.Vraag ik: “draag je die nou, om de illusie te wekken dat je je wilt identificeren met de werkende bevolking?”
    Oranje miepies boos
    Probeer opnieuw ” ben je nou zo’n fan van soestdijk? ik vertolluk ik vertolluk de gevoelens van het volluk…..
    ook mis.
    Hadden ze geen andere kleurtjes?
    Kunnen ze je anders niet vinden in een aardbei veldje?
    Allemaal mis
    Ik gaf het op.
    Ik zal wel nooit verlicht worden, behalve door een lantaarnpaal…..
    (zucht) leven is hard….

  3. selmasalo zegt:

    “egostraat en alteregolaan”
    mooie alternatieve namen,
    ik zal ze hier aan die fantasieloze, sorry, al te fantasierijke namencommissie voorstellen!

  4. Xiwel zegt:

    Ik denk dat je dit aan de gepiekeerde struik hebt te danken. Er stond eerst ‘Struikweg’. Geen struik die dat pikt. šŸ™‚

    In Bergen staan dergelijke bordjes met daarop; ‘Kievitslaan’ en ‘Reigerslaan’.
    http://xinix.web-log.nl/xinix/2007/03/mrt23_vliegtuig.html
    Een soort katknuppelen met vogels.

  5. selmasalo zegt:

    Grappige blogs zijn dat waar je naar verwijst, Xinix!

  6. fulpsvalstar zegt:

    Ik kreeg ooit van een leerling een verhuisbericht, men was verhuisd en wel naar “Het laantje van de veertien uilen”.
    Ik heb me altijd afgevraagd welke gek dat bedacht heeft.
    Het kan ook zijn: Jeneverkruikweg, het groen zal dan geplant zijn door de blauwe knoop.

  7. P.H.M van de Kletersteeg zegt:

    Ook huisnummer zijn soms waanzinnig.Wij geven iedere woning een nummer.Hier heeft een falt een nummer.
    adres wordt dan
    straatnaam,blok23, flat 4, verdieping 6, ingang C, appartement 27
    Da’s voor het gemak….
    Ik heb eens een mailing gemaakt, sommige adressen sloeg ik over, te lang…

  8. Prometheus zegt:

    Hallo Selma, zoals beloofd een reactie op je blog. Ik ken de lijn van Esau en die van Jakob. Om Sam Strong een beetje detective te laten blijven heb ik de geslachtslijn van Esau nog wat ‘vooruit’ geschoven (komt ws vanavond of morgen op het blog). Daarnaast heb ik de polygamie van Esau behoorlijk te grazen genomen… lees je ook later. Ergo: het verhaal dwingt dat de bijbelse geschiedenis hier en daar behoorlijk onder handen is genomen. Zonder overigens de feiten van destijds te weerleggen. Nogmaals dank voor je inhoudelijke reactie, ik vind het heerlijk om op dergelijke manier over het verhaal te kletsen. Als je wilt kunnen we ook mailen, dan kan ik je wel wat inzichten geven over het toekomstige verloop van het verhaal. Fijne avond!
    Paul

Schrijf hier je reactie

