God ziet Alles

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Religieuze Rimram, Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op God ziet Alles

  1. fulpsvalstar zegt:

    Ik voel me fagotvergeten. en dat zietieniet!

  2. selmasalo zegt:

    @Fulps, de kwestie is natuurlijk:
    wèlke God? Er zoveel goden…

  3. fulpsvalstar zegt:

    Misschien de god van de lenteuitjes??

  4. selmasalo zegt:

    Ja… en het is niet zo erg als die jou eens vergeet,
    die heeft het in de lente al druk genoeg!

  5. svara zegt:

    leuk!
    tekst doet me meteen denken aan onze huwelijksnacht
    toen vrienden een uniek stunt hadden uitgehaald waar deze tekst een cruciale rol speelde… …. 😉
    groet

  6. pessimist zegt:

    In deze tijd van googelaars en wikipedia wijzen moet je niet veel kennis meer verwachten.

    Ik vraag me af of mensen van het slag Chamberlain er nog zijn, hij was bekend met de oorsprongen van het jodendom. Dat werd hem niet in dank afgenomen.

    Houston Stewart Chamberlain, ‘Die Grundlagen des Neunzehnten Jahrhunderts’, 1898- 1907, München

  7. selmasalo zegt:

    Goedemorgen pessimist,
    intussen zijn we een eeuw verder…
    Ik geef wat “de oorsprongen van het jodendom” de voorkeur aan
    The rise of Yahwism : the roots of Israelite monotheism, door Johannes C. de Moor,
    ISBN 9061863589 (Leuven 1990).

    P.S. Als ik een pessimist een “goede” morgen wens,
    is zo’n morgen dan beter of slechter voor het pessimistisch gevoel?
    Zelf probeer ik optimistisch te zijn,
    met een pessimistische levensvisie zou ik subiet naar de strop grijpen.

  8. Xiwel zegt:

    Is die figuur maar 9 jaar gworden?

    (Deze GoD zal wel een Derper bewakingscamera zijn.)

  9. Xiwel zegt:

    Toevallig zag ik vandaag dit blauwe geval. Het pad klopt, maar dat is in Egmond a/d Hoef. Daar tegenover ligt een voormalig klooster, misschien houden die een oogje in het zeil. Kan ook zijn dat juist zij proletarisch shoppen.

  10. selma zegt:

    Grappig dat je daar was…
    Oké, dan zal het Hoef zijn (ik moest naar Binnen).
    Het Lioba-klooster bedoel je?
    Daar wonen nog wel een paar nonnen.
    Het bordje is geschreven door de eigenaar van de tuin, de verkoper van de produkten,
    vanuit zijn gelovige hart (ik sprak hem eens)

  11. Xiwel zegt:

    Dat Liobading is wel in Egmond-binnen. Ik bedoelde het Karmelitessenklooster wat nu een andere functie heeft. Barst er van de kloosters. Die Adelbertus heeft wat op zijn geweten. 🙂

  12. Zilvertje zegt:

    Hahhaahahh, geweldig! Ik ga het hier op de droppot schrijven.

Schrijf hier je reactie

