Op een school in Ilpendam

Mmmm… daar zou ik ook niks op terug durven zeggen…

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Cartoons van de straat en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Op een school in Ilpendam

  1. kuifje simon zegt:

    Ik zou ook met een mond vol tanden staan šŸ˜‰

  2. selmasalo zegt:

    Maar met je mondje dicht of open? šŸ˜‰

  3. Ghijsa zegt:

    ik kan haast zijn kleine hartje zien zitten

  4. selmasalo zegt:

    Haast… want zou een condoom met roofdiertandjes een hart hebben?
    En zo ja, een hartje of een groot hart?

  5. Doet mij denken aan mijn vader die toen ik in 1979 op de lagere school zat en Humanistisch Vormings Onderwijs kregen, lees: een gescheiden vrouw met rancuneus roodkleurige coupe die ons schetsen liet maken voor ons anti-kernraket spandoek. Mijn vader, fervent atheĆÆst vond dat als we Humanistisch etc. kregen dat er dan ook een dominee moest komen met haar verhaal. Ik ben het steeds vaker met mijn pa eens. Dit is ook weer zo’n voorbeeld van subtiele indoctrinatie. Stel dat er een mini-Nietzsche in de klas zit die maar niet kan/wil levelen met the Great Unwashed. Wat doen we daarmee? Zetten we die met zijn tafel en stoel tegenover deze poster? En doet ‘ie nog niet mee, dan is het een autist? Wat je op school zou moeten leren is zelf nadenken en autoriteiten wantrouwen, niet via koddig bedoelde cartoon figuurtjes een crypto-communistisch credo naar binnen gepompt krijgen.

Schrijf hier je reactie

