Nog steeds verdriet om Pim Fortuyn

    Vanmiddag fietste ik toevallig langs begraafplaats Westerveld, zag een autobus uit Rotterdam staan, en herinnerde me in de krant gelezen te hebben dat er een delegatie naar Driehuis zou komen om de sterfdag van Pim Fortuyn te gedenken

    Op deze plek was het lichaam van Fortuyn een tijdje begraven, voor het in Italië werd herbegraven

    Dit was het totale gezelschap, al bestond de helft uit voorbijgangers en verslaggevers

    Na deze bedevaart bij het lege graf vertrok het gezelschapje naar het Mediapark in Hilversum om de plek te bezoeken waar Fortuyn negen jaar geleden werd doodgeschoten.
Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Begraafplaatsen en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Nog steeds verdriet om Pim Fortuyn

  1. fulpsvalstar zegt:

    Ik ga even uit van een vriend, die hem kende van de VU, deze noemde hem een welbespraakte rotsschoft.
    Genoemde vriend staat bij mij hoog genoteerd, ik ken hem als warrig maar intelligent en integer en met een groot inzicht in mensen, dus ik denk dat hij gelijk heeft.
    Evengoed is moord altijd verwerpelijk.

  2. P.H.M.van de Kletersteeg zegt:

    jajaja dorpsroddel…
    Allez hij was ooit eens 2 jaat mijn docent in groningen.
    Of hij nou mijn stijl was of niet, of ik het met hem eens was of niet dat zijn zaken die er iet toe doen.
    Hij heeft vrijheid van meningsuiting in ere hersteld; of daaraan toe bijgedragen.
    Hij zetten de gevestigde “politiek correcten” voor schut met argumenten.

    Het was niet voor niets dat hij populair was.

    Ik kan nog steeds niet geloven dat een enkele idioot hem doodschoot.
    Denk alleen maar eens in: je moet die gebouwen in hilversum kennen om te weten waar hj hoe laat was.

  3. fulpsvalstar zegt:

    “jajaja dorpsroddel…”,
    De betreffende vriend was hoogleraar en Fortuyn was een van zijn eerste studenten, geen sprake van dorpsroddel!

  4. selmasalo zegt:

    Mij verbaast het alleen maar dat er een autobus gehuurd was om van Rotterdam naar Driehuis en Hilversum en terug te rijden voor in totaal slechts 8 herdenkers,
    terwijl Fortuyn in 2004 nog werd verkozen tot Grootste Nederlander Aller Tijden…

  5. Producten van de media hebben toch een kort leven denk ik ?

  6. P.H.M.van de Kletersteeg zegt:

    Fortuyn was in groningen ook hoogleraaar, en 18 jaar ouder… dus een beetje anders.
    Dus tch dorpsroddel en geouwehoer.
    altijd makkelijk om iemand af te zeiken.

    maar dood is dood=weg
    Jammer
    Ik geloof dat nederland er beter had uitgezien met hem.
    Dat wil niet zeggen dat ik het overal met hem eens was; dat is niet relevant.
    Dan: ik ken hem ietsje beter dan alleen van horen van iemand die hem 40 jaar terug ooit eens les gaf.

  7. P.H.M.van de Kletersteeg zegt:

    xx

Schrijf hier je reactie

