Cartoon van de straat (4 t/8)

Almaar naar Alkmaar

Verboden voor Deense doggen

Breed

Eetcafé

Goed vastgeschroefd

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Cartoons van de straat, Sluizen & Pieren van IJmuiden en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Cartoon van de straat (4 t/8)

  1. P.H.M.van de Kletersteeg zegt:

    Staat dat bord van eetcafee bij de sociale dienst of voedselbank?

  2. selmasalo zegt:

    Geen van beide,
    maar voor een visverwerkend bedrijf met een kwart miljard omzet per jaar…

  3. Henk zegt:

    Goed geschoten.
    grH

  4. Xiwel zegt:

    Die boot op het bordje ‘naar’ Newcastle vaart ook de verkeerde kant op.

  5. P.H.M.van de Kletersteeg zegt:

    ach ja: engelsen: altij tegen de draad in..
    Ik zou zegge: verplaats het naar de soo..is het meer op zijn plaats…

  6. Sluizen.. of Door sluizen van Zwart Geld ?
    Nou heb ik een Bord voor mijn Kop
    en den Breejen laat ik het niet Hangen
    Maar met U verlang ik wel naar
    Doorgesluisde Vogelgezhangen !!
    En op bewegende Boor-delen kan
    ik in al mijn Non-schuld niet
    Ob – Snobjectief bevoordelen
    En ik krijg van het zien van
    Uw Straat beeld
    geen B O R D – der Line……..

  7. selmasalo zegt:

    @Xiwel,
    dat bootje de verkeerde kant op is een bonus,
    op m’n VK-blog had Fulps dat ook opgemerkt,
    maar ’t was mij ontgaan.

  8. P.H.M.van de Kletersteeg zegt:

    Eetcafee ijuiden: we serveren deense dogs uit alkmaar

  9. selmasalo zegt:

    Excusez le mot: almaar deens dogs…

  10. P.H.M.van de Kletersteeg zegt:

    Of is die vuilnis bak het eetcafee voor deense doggen?

  11. Xiwel zegt:

    @Selmasalo; Ik ken de kracht van pictogrammen en ben daar erg voor. Die dingen moeten geen vragen opwerpen, maar in 1 oogopslag duidelijk zijn. Het gaat hier om een autoveer die dus heen en weer vaart. In veel landen zie je duidelijkere pictogrammen, waarbij het veer symmetrisch is en dus 2 kanten op kan varen en een zwarte auto aanboord heeft. Vreemd dat de ANWB daar niet voor gekozen heeft.

    Overigens ook dat sommetje op de vrachwagen uitgerekend. Daar past maar 1050 liter in. Gaat ook lukken met een flinke personenauto.

  12. selma zegt:

    @Xiwel,
    tja, dat veerbootje,
    maar het gaat natuurlijk om de wegwijzerschilder die de “k” van Alkmaar vergeet.
    En dat ik daar jaren bijna dagelijks fiets,
    en me door een buitenstaander moet laten wijzen die op toch wel belachelijke omissie!

    Dank voor de rekensom,
    maar toch een breje vent, alsie in z’n eentje een hele personenauto vult.
    (Hoewel mijn rekensom uitkomt op een vrachtwagenbak vol. Reken ik fout?)

Schrijf hier je reactie

