De Schreeuw is weer teruggevonden

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Kunst & zo, Natuur & zo en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

20 reacties op De Schreeuw is weer teruggevonden

  1. Fulps Valstar zegt:

    Hij schreeuwt wat schor.

  2. ZichvanVerre zegt:

    Ik hoor een heel, heel donker geluid…maar hij kan me gelukkig niet pakken met die geamputeerde armpies.

  3. Selma zegt:

    @Fulps, dat je ‘m hoort!
    Bijzonder.
    Het was heeel stil in het Drentse Hijkerveld,
    in vier uur tijd geen mens gezien, alleen hèm…

  4. Selma zegt:

    @ZichvanVerre,
    ja, gemeen hè, er sluipen folteraars door dat bos.

  5. gnossie zegt:

    m’n oren tuiten er van

  6. Selma zegt:

    @gnossie,
    jullie zijn allemaal helderhorend zoals dat heet…

  7. Kitty Schoenmakers zegt:

    Wat zouden ze op die plek gedaan hebben?

  8. Selma zegt:

    @Kitty,
    daar zouden we een archeologische paragnost bij moeten halen,
    het Hijkerveld was al in de Steentijd bewoond,
    dus alles is mogelijk… 🙂

  9. TimmerArk zegt:

    Te Koop? Te Kap?

  10. Grutte Pier zegt:

    Wel wat beschadigd dus…..

  11. Motek zegt:

    het leed zonder tranen , zonder geluid, mooie afbeelding.

  12. Selma zegt:

    @Timmerark, y Grutte Pier
    deze boom mag getuige zijn snoeiwonden nog blijven staan,
    in tegenstelling tot hele rijen waar zo’n fluorescerend kruis op staat…
    @Motek,
    nou, daar denk ik inderdaad aan,
    als ik in bossen loop:
    aan de machteloosheid der bomen.
    En wat ze zich aan moeten laten doen door de fatsoeneerders "natuurbeheersers".
    Ben blij dat ik benen heb om weg te kunnen rennen 🙂

  13. Moonfairy zegt:

    ik was vanmiddag op een kerkhof
    en daar was ook totaal geen licht
    alleen die graven
    en bomen
    ook fotos gemaakt
    misschien plaats ik die ook nog es
    Groet Moon

  14. Selma zegt:

    @Doen Moon!
    (Rijmt dat overigens?)
    Bij mijn foto was het trouwens niet donker maar mistig.
    Hoe mistiger, hoe fijner wandelen.

  15. Moonfairy zegt:

    meestal spreekt men het op zijn nederlands uit dus MOOOON
    ja ik vind mistig aant einde van de dag toch wel wat donkerig
    en dat kerkhof was best donker
    en dan die man die ik vroeg of er nog een andere uitgang was
    die zei,
    nee maar u kunt wel over de muur
    of erbij gaan liggen
    nou nog ff niet dank u
    MOon

  16. Selma zegt:

    Humor op het kerkhof moet kunnen,
    als de begrafenis niet te vers is tenminste.
    Als kind ben ik vaak over het kerkhofhek geklommen,
    omdat ik het raar vond dat we niet ’s avonds naar ons moeders graf mochten om goedenacht te zeggen.

  17. Moonfairy zegt:

    ja weet je het hangt van associaties af
    ik liep langs het kinderrijtje
    en ik heb dus een kindje verloren en begraven
    dan moet ik altijd even rustig doorademen
    anders komen er teveel herinneringen boven
    en als ik erbij ga liggen
    dan hebben mijn jonge kinderen geen moeder meer
    dus dat doen we liever niet
    de man en ik moesten wel lachen hoor
    het was een vriendelijke vent
    en ik vind het ook belachelijk dat je je moeder niet goedenacht mocht zeggen
    hoe oud was je toen?

  18. freddy freeloader zegt:

    Volgens mij hebben we nu meer schreeuwen teruggevonden dan er ooit zijn kwijtgeraakt.

  19. Cornutus zegt:

    Die Munch had er blijkbaar dus ook nog nooit van gehoord dat je van glimlachen gelukkig wordt.
    En die nieuwlichterij nu dat dat helemaal niet helpt…ik geloof er toch niets van. Blijven lachen!

  20. Selma zegt:

    @freddy,
    dat is wel gebruikelijk in de moderne kunst:
    er bestaan ook veel meer Appels en Broden dan de beide heren ooit geschilderd hebben 😉
    @Cornutus,
    ja, er zou meer en meer gelachen moeten worden.
    Ik voel veel voor het credo van Voltaire,
    die naar eigen zeggen zijn leven sleet met voelen, denken en grappen maken…
    Maar af en toe gebeurt er toch wel iets wat flink schreeuwen rechtvaardigt!

Schrijf hier je reactie

