Een mooie brand is niet lelijk, al brandt er een berg vuiligheid

Dinsdag reed ik toevallig ter hoogte van Nauerna, aan de goede kant van het Noordzeekanaal

wat de brand bij Diergaarde Chemical Storage betreft (wat een malle naam trouwens).

De zon werd verduisterd…

Het westelijk havengebied van Amsterdam,

met de hijskranen van wijlen containerterminal Ceres

En zo hing de rook zwaar boven de dijk…

 

En zo verdween hij in de richting van Beverwijk en Castricum.

Je zult maar wonen in zo’n gebied!

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Smeerlapperij en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Een mooie brand is niet lelijk, al brandt er een berg vuiligheid

  1. Apiedapie zegt:

    Ik reed bij de Moerdijkbrug in januari toen daar de rookwolken omhoog kolkten, en de metershoge vlammen de lucht inloeiden .. spectaculair gezicht, maar ben doorgereden ..

  2. Selma zegt:

    @Apiedapie,
    geen parkeerplaats, geen fototoestel, of geen zin?

  3. Blew zegt:

    Derde foto helemaal goed! Waar is je nieuwe blog?

  4. jozzua zegt:

    De Foto’s zijn zo Mooi dat er geen Vuiltje aan de Lucht lijkt
    Op de Foto afdruk dat is !
    Ik zou al lang de B E V E R – wijk genomen hebben..

  5. Selma zegt:

    @Blew, dank je!
    Ja, die derde is het meest dramatisch,
    maar vaak vind ik mindere of zelfs slechte foto’s ook goed,
    omdat ik meer een verhalenverteller ben dan een goeie fotograaf.
    Ik blijf bloggen hier,
    of eigenlijk, ik begin enthousiast opnieuw
    en waarom:
    dat vertel ik o.a. bij Joshua’s meest recente Actualitities:http://www.vkblog.nl/bericht/370553/A_C_T_U_A_L_I_T_Y_%E2%80%93_A_z_G_in_Libie_%3F%3F%E2%80%A6.–_www.joshua-actuality.nl.
    En op mijn nevenblog hier:http://www.vkblog.nl/bericht/370552/Mijn_eerste_schuchter_bloeiende_paardebloem_van_het_jaar

  6. Selma zegt:

    Wat een fik!
    Heeft niemand daar serieus commentaar op?

  7. Blew zegt:

    Wat is er aan de hand dat dit soort branden zomaar kunnen? Opzet? Voor de verzekering? Failliet? Onachtzaamheid? De burger/journaalconsument wordt aardig murw gebeukt.
    Even eruit: morgen loop ik van Wijk aan Zee naar Egmond. Zuidwestenwindje, beetje regen, super.

  8. Selma zegt:

    @Blew, het eerste wat ik dacht toen ik die rookwolk zag, was: Ceres.
    Dat eigendom is van een Chinees die de zaak heeft gesloten omdat hij belangen heeft in Rotterdam.
    We zullen het fijne nooit weten.
    Zij zijn in de materiële mensenwereld groter en sluwer dan wij.
    Maar jij bent een vogel, en die is van mensen vrij…

Schrijf hier je reactie

