Blik (op de) Weg, deel 2

Smijt uw volle vaten onduidelijke vloeistoffen illegaal op een afgelegen parkeerterrein,

en ze worden binnen de kortste keren verwijderd door brave mannetjes en vrouwtjes.

(Zie mijn blog van gisteren)

Ik schat dat dit akkefietje minstens 1000 euro gekost heeft,

en dan komen de kosten van de duistere afvalverwerking er nog bij

De paddentunnel wordt evenwel opgeruimd door de gratis Stadsfotografenreinigingsdienst.

Maar als die padden het nu eens zèlf op een zuipen hadden gezet?

Ach, een natuurliefhebber voert wel vaker zinloos actie…

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Smeerlapperij en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Blik (op de) Weg, deel 2

  1. landheha zegt:

    Lekker als je met zo’n vrouwtje op stap mag…. Er kan meer dan 200ltr in zo’n vat. Nou ja, misschien heeft hij er ook zelf wel voor gekozen, held zijnde. Blijf je jong en gezond bij. Ziet er vreemd uit die 2e foto. Net of hij het ding rechts wil krijgen zodat er twee tegelijk op die laadklep kunnen.

  2. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    En hoe vind je mijn actie,http://www.vkblog.nl/bericht/346931
    Het treurige is dat als je af en toe de rommel opruimt,
    je nog beter ziet hoeveel er daarna weer weggegooid wordt,
    vooral door de jeugd van tegenwoordig.
    De leerlingen van het Deltion
    laten een spoor van plastic zakjes achter als ze van school naar het winkelcentrum lopen.
    De bakker is al overstapt om alle snacks alleen in papier te verkopen,
    maar bij de C1000 begrijpen ze dat nog niet.

  3. Apiedapie zegt:

    Rommel opruimen is nooit zinloos.

  4. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Landheha, vrouwke deed niks, zal wel de veiligheids- en controlediploma’s hebben,
    terwijl mannetje het echte werk moet doen. En dan weten we nog niet wat er in die vaten zat.
    Of er iets uitsijpelde of doorheen straalde.

  5. StadsfotograafVelsen zegt:

    @CAMvV,
    het helpt vaak wel als je heel vriendelijk hun rommel gaat oprapen,
    en in je vuilniszakje stopt.
    Jonge mensen zijn wat dat betreft soepeler en vrolijker dan ouderen.
    Ik zeg dan een beetje verontschuldigend grinnikend:
    "Sorry, ik heb zo’n hekel aan afval op straat.
    En de straat is ook een beetje van mij,
    net zo goed alsie een beetje van jou is".
    Heel vaak krijg ik dan van een paar kinderen een erg positieve reactie!
    Ouderen beschouwen me meer als een vreemde heks,
    die ze terecht wijst, wat hen boos maakt.
    Jongeren vinden me ook wel een gek oud wijf,
    maar vatten het gebaar wel…
    Dus gewoon doorgaan met opruimen,
    hier en daar dan.

  6. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Apiedapie, u hep gelijk.
    Maar ik sta mezelf wel eens uit te lachen,
    als ik weer eens in een uithoek de blikjes van willekeurige ignoranten op sta te ruimen.
    Ben gewoon heel erg geïndoctrineerd door een ouderwetse opvoeding,
    die ik niet weg kan denken.

  7. Draver zegt:

    Goed werk, ik ruim dagelijks ook het nodige plastic afval op van de gemakzucht van de scholieren.

  8. Appelvrouw zegt:

    eerst vroeg ik me af of ze er een rotonde gaan aanleggen.
    Maar je tekst lezend raast mijn bloed.
    Kan maar moeilijk begrijpen dat mensen hun rommel zo achterlaten.
    Vroeger was het nog erger maar toen was er geen milleu straat.
    Dat mensen zich niet schamen!
    Of zou het er liggen voor bommenbouwers?

  9. Selma zegt:

    @Draver, fijn, gewoon doorgaan, tegen de bierkaai…
    @Appelvrouw,
    het is niet anders. Een percentage der mensheid is erger dan beesten.
    Je daaraan ergeren, daar heb je alleen jezelf mee,
    want ze verbeteren toch nooit.
    Om mezelf dus een prettig gevoel te bezorgen,
    ontdoe ik mijn eigen omgeving van hún rommel!

Schrijf hier je reactie

