Het is heel aangenaam winterweer op de Poolcirkel

Op de de kortste dag lag er maar 15 cm sneeuw, was het min 8, en windstil.

Aangenaam winterweer. Nederland wordt hier niet gemist.

 

De lokale Efteling van Rovaniemi werd bezocht, waar de enige echte kerstman woont,

die je niet zelf mag fotograferen, want de oude Joulupukki leeft van zijn afdrukjes.

 

Ik ben ook gek op foto`s in Volendammer kostuum hoor!

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Finland en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Het is heel aangenaam winterweer op de Poolcirkel

  1. Ilona zegt:

    Echt leuk!
    Merry Christmas!!

  2. Selma zegt:

    Dank je wel Ilona,
    HYVÄÄ JOULUA…

  3. Smokey Robbinson zegt:

    Heel anders dan in Volendamse klederdrachten. Die beide jongens herken ik van de St. Maartenfoto`s. Ze hadden toen snoep verzameld. Leuk!

  4. martin zegt:

    Ik zag in Helsinki zijn vliegtuig eens staan. Dacht dat die man in arreslee door de lucht vloog, maar ging met zijn tijd mee. De Finse heeft meer mijn sympathie dan die andere.

  5. rené Louman zegt:

    De jouwe heeft gewonnen!!!!!!!!!!!!!
    ik las trouwens net je info hiernaast: waanzinnig interessant. Wist niet dat jij de stadsfotograaf Velsen was.Ga meteen je andere blogs lezen die ik gemist heb. Ben toevallig aan een paar Nag Hamadi teksten bezig, in het Nederlands welteverstaan. Kan jij die ook lezen in de oorspronkelijke taal???????????? ( weet eigenlijke niet eens welke dat is. Ik heb de vertaling van Slavenburg-Gaudemans vanuit het Engels in het Nederlands

  6. Selma zegt:

    @Smokey, dat benne de internationale kleinzonen, die verzamelen ervaringen!
    @Martin, maar de rendierslee doet hij lokaal, ben hem al ettelijke malen zo tegengekomen,
    inclusief rendierjas.

  7. Selma zegt:

    @rené, dank je wel.
    Ik ben een fan van Slavenburg,die heeft monnikenwerk verricht.
    Dan hoef ik het origineel niet te lezen,
    want dat gaat altijd zo langzaam.
    De grondtekst haal ik er alleen bij als ik ergens aan twijfel.
    Het is heerlijk om die ouwe taaltjes te kunnen lezen.
    Alleen, als ik mijn studie over kon doen, zou ik bijv, Russisch zijn gaan studeren.
    Het is zo jammer dat je met de talen van mijn studierichting niet met levende mensen kunt communiceren!

  8. Annelies zegt:

    Grappige foto, begrijp nu waar die sok vandaan komt!
    Aan die andere poolcirkel was het ook aangenaam, overdag toch tussen 2 en 8°, dus warmer dan hier;-)

  9. Selma zegt:

    @Annelies, maar dan heb jij het over de zomer!
    Het is nu zomer op het zuidelijk halfrond.
    Dat herinner ik me ook, dat we toen soms aan dek, uit de wind, zelfs wel in ons tshirt in de zon zaten.
    Maar winter in Antarctica, dat moet echt iets anders zijn.
    De wintertemperatuur is nu in Lapland overigens recordlaag.
    Schijnt toch met de klimaatverandering te maken te hebben.
    Zuiderlijker is het kouder en valt er meer sneeuw.
    In Helsinki ligt 50 cm., iets wat in bijna honderd jaar niet is voorgekomen.
    Net als de laatste strenge winters van Nederland. Ook raar.

  10. cor3306 zegt:

    heb die foto eens goed bekeken: die vrouwen zijn zussen of een tweeling en die baard heeft denk ik een half schaap gekost…. Oja nou even serieus; zo’n telefoon als daar hangt heb ik nog

  11. Annelies zegt:

    Selma, je hebt helemaal gelijk, ik ben nog helemaal van slag, het is inderdaad zomer aan de Zuidpool…en hier in Grimbergen (Belgie) trouwens ook 50cm sneeuw. Inderdaad klimaatverandering, alles wordt heftiger (droogte/regen/winden)…

  12. Selma zegt:

    @Cor, lachen! Ik zal het aan mijn dochter vertellen, van die zussen of tweeling.
    We waren eens in Argentinie, toen we door vierr prachtige maar dreigende politieagenten omringd werden die onze paspoorten wilden zien.
    Maar mijn dochter had de hare aan boord laten liggen.
    Dus toen de mijn paspoort door de heren bestudeerd was, en ze haar de hare vroegen, zei ze tegen me,
    Mam, mag ik nu even jouw paspoort?
    Dus die politieagenten bestudeerden mijn paspoort nogmaals,
    keken haar aan, en accepteerden alles.
    We konden doorrijden.

Schrijf hier je reactie

