Was dit een wit voetje halen?

Ik geloofde m’n ogen niet. Stapte van de fiets. Het was echt waar.

Wie het antwoord op dit raadsel weet, mag het zeggen

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Cartoons van de straat, Sluizen & Pieren van IJmuiden. Bookmark de permalink .

20 reacties op Was dit een wit voetje halen?

  1. Smokey zegt:

    Deze vreemde voetganger heeft vast last van één koude voet gehad….

  2. Kitty Schoenmakers zegt:

    Hihi.
    een variant op dauwtrappen!!

  3. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Smokey, maar welke van de twee? En waarom?
    @Kitty, dat zeker. Maar dauwtrappen doe je toch (ook) niet met 1 schoen aan en 1 schoen uit?

  4. Blutch1 zegt:

    Volgens mij zijn het alletwee rechter voeten. Die horen dan waarschijnlijk niet bij dezelfde persoon.
    Twee rechterhanden wil ik nog wel geloven, maar twee rechtervoeten………….

  5. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Blutch, je hebt gelijk. Ik heb nog een foto van twee van deze stappers, ook rechtervoeten, zal hem er hier morgen boven bijplaatsen, maar de rest van de voetstappen was weggedooid of overreden.
    Het maakt het raadsel alleen maar groter…

  6. paco painter zegt:

    Dat moet mijn neef Bopske geweest zijn. Op oneven dagen loopt hij met één schoen met drie makrelen onder zijn arm naar de kerk

  7. Aad Verbaast zegt:

    Duidelijke diagnose: wintertenen.

  8. maria-dolores zegt:

    :-))
    waarschijnlijk een fotograaf die een aparte foto wilde maken.
    en een model dat snel € 10,- wilde verdienen.

  9. lebonton zegt:

    lang geleden, toen ik in dienst zat, vertelde een collega dienstplichtige een verhaal over een tante met 1 kunstbeen. hij gaf aan, dat je haar altijd hoorde aan komen;’tik-niks, tik-niks, tik-niks’.
    dat geluid hoor ik hier nu bij.

  10. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Paco, drie makrelen, één voor de Vader, één voor de Zoon, en één voor de Heilige Geest?
    Evenwel de meest plausibele verklaring tot nu toe!

  11. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Aad, ervoor of erna?

  12. StadsfotograafVelsen zegt:

    @maria-dolores,
    op jouw reactie was het wachten.
    Gelukkig is het leven zelf bizar genoeg,
    Hoef nooit ook maar iets te arrangeren,
    laat staan ervoor te betalen 🙂
    @Lebonton,
    dat is zo’n verhaal dat een leven lang meegaat,
    vanwege die klank.
    Ik heb het een paar keer voor me uit gemompeld, ‘tik-niks, tik-niks, tik-niks’,
    en nu gaat het verhaal ook met mij mee…

  13. Smokey zegt:

    @ Stadsfotograaf 0.33 Geen makkelijke vraag, ik weet het antwoord niet.
    Weet wel wie het niet kunnen zijn geweest:
    Assepoester en
    De Verschrikkelijke Sneeuwman….

  14. Apiedapie zegt:

    Hangt ervan af waar je dit hebt gefotografeerd. Op het buitenterras van een sauna is het al weer heel anders dan op het Binnenhof.

  15. Kitty Schoenmakers zegt:

    In dit geval viel het misschien wat tegen en werd besloten die rechterschoen weer gauw aan te trekken 🙂

  16. Roberto la Verita zegt:

    Volgens mij zijn het afdukken van de linker voet,
    Robert

  17. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Smokey, bedankt voor de zeer uiteenlopende suggesties
    (kleinste voetje, grootste poot…)
    @Apiedapie, jehepgelijk. Het was het voetpad bij de Middensluis, op dinsdagochtend na de spits…
    @Kitty, die lijkt me ook goed.
    Het is trouwens wel zo dat hier bij de Noordpier altijd een grote groep diehard surfers komt,
    waarvan sommigen zelfs als het vriest met blote voeten de zee in rennen
    (die dan minder koud is dan het strand, want altijd warmer dan 0 graden).
    Dus er kunnen hier koude kikkers langskomen,
    al ligt de Noordpier wel 10 kilometer omweg verderop…

  18. Smokey zegt:

    Je header op z`n kop nu pas bekeken. Ester Ouwehand met rode stip. dezelfde stip die ik rood maakte, toevallig.
    Ik heb een rendier met een rode neus als stip. Hij heet Rudolph…en wordt met kerst niet opgegeten.

  19. Selma zegt:

    Smokey,
    Partij voor de Dieren: ja
    vegetariër: nee.
    Met kerstmis ben ik Fins Lapland, rendierenland.
    Door er rendierbiefstuk te eten, steun ik de lokale boeren…;-)
    En als ik het niet eet, raken ze de dieren wel kwijt aan wolf, beer, lynx of veelvraat!

  20. Pingback: Hoefjes, pootjes, voetjes | Er was eens…

Schrijf hier je reactie

