Bootjes (6), Ships that pass in the Night

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Bootjes, al wat drijft of vaart, Sluizen & Pieren van IJmuiden en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Bootjes (6), Ships that pass in the Night

  1. landheha zegt:

    ik krijg nog steeds een slecht gevoel als ik zo’n ribbelhuidje zie…

  2. View zegt:

    Schitterend…
    Sinds ik op een passagiersschip ben geweest en vanuit IJmuiden de zee opging hebben vertrekkende schepen een speciale bekoring/aantrekkingskracht.

  3. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Landheha, je bedoelt foto 2?
    Daar blijf ik me over verbazen, dat die platen waaruit een schip is opgebouwd zo slap en dun lijken.
    Zijn ze dat echt? Of fopt het strijklicht ons?
    Zeker kan het materiaal het aan. Is gewoon flexibel en taai, wat een voordeel is boven strak en hard,
    als je weet wat beukende golven bij storm kunnen doen.
    @View, jaja, elke boot trekt ook mij in verlangen mee naar zee, bootjes kijken verveelt nooit

  4. paul1987 zegt:

    Mooie fotos. leuke combinatie van het donker van de nacht, en de lampen van de haven

  5. StadsfotograafVelsen zegt:

    @paul, dank, ja, ik mag graag ’s nachts ergens langs het water hangen…

  6. Blew zegt:

    Ik ben jaloers op je prachtige foto’s!

  7. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Blew, nee toch!
    Jij bent toch ook een hangoudere van de kusten!
    Dus jij weet als weinig anderen dat het voornamelijk genieten is.

  8. VSp zegt:

    Iedere keer als ik de sluizen uitvoer was er dat weemoedige gevoel van ‘Ciaou Amsterdam’ en tegelijk de spanning van wat de Atlantic nu weer zou brengen. Later, veel later uit volle borst met de 4-Tuoze Matroze meezingen ‘Maar wat er ook gebeurt, wij komen terug in Amsterdam. Al gaan we naar de haaien, al gaan we naar de bodem van de oceaan…..’
    Prachtfoto’s!

  9. Camus zegt:

    Is mooi. Op dit blog gebeurt wat, er wordt gekeken, opgemerkt. Soms wat veel, ‘kill your darlings’, daar heb ik zelf ook moeite mee…..(12 foto’s is een serie).

  10. StadsfotograafVelsen zegt:

    @VSp, ook voormalig zeevarende?
    @Camus, je hebt gelijk, soms overkill,
    maar ik doe gewoon lekker wat ik wil.
    Heb ik griep of zo, dat wordt het 1 foto, of niks,
    en heb ik er plezier in, dan plaats ik 30 achter elkaar,
    ook al weet ik dat 1 foto op een witte galeriemuur het helemaal zou maken,
    ik donder er toch nog lekker tien bij.
    Kunst, of goede smaak, daar zijn anderen voor… šŸ˜‰

  11. Camus zegt:

    Ben een paar keer in IJmuiden en Velsen geweest, de foto’s uit 2007 staan hier http://www.vkblog.nl/bericht/144532/Zomer
    Doen waar je zin in hebt is goed, er zijn geen regels.

Schrijf hier je reactie

