16.45 u. De Visafslag in de eerste sneeuw, van oost naar west,

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in IJmuiden, Visserij en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op 16.45 u. De Visafslag in de eerste sneeuw, van oost naar west,

  1. BarbaraJansma zegt:

    Wij in amsterdam ook al. Fietsen was niet leuk daarnet, die sneeuw komt als minuscule kristalletjes naar beneden keilen, en dan recht mijn ogen in, alsof wimpers geen functie hebben. Bleh.
    Mooie blauwe foto’s!

  2. Ghijsa zegt:

    Er wordt niet hard meer ewerkt op de visafslag.
    Ik zie eigenlijk alleen meneer Beentjes nog zijn laatste formulieren wegwerken.
    Snel klokken en dan wegwezen.

  3. Smokey Robbinson zegt:

    @Stadsfotograaf Mooie schemerlichtsneeuwfoto`s ( 3 x woordwaarde), rustige impressie van de vallende avond.
    Leuk om die visafslag eens te zien.
    @ghijsa, meneer Beentjes neemt de benen en doet z`n naam eer aan.

  4. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Barbara, ja, het was rotsneeuw. Ben tussen 4 en 5 uur heen en terug de sluizen overgefietst,
    maar terug, met wind tegen, heb ik m’n leesbril maar uit m’n tas gehaald en opgezet!
    Uit wanhoop. Ik kon toch niks zien, maar werd gek van die priemende puntjes.
    Ik kan me niet herinneren oooit zulke venijnige sneeuw in de ogen gezien te hebben.
    Dat blauw van de foto’s is schemering. Heb niet gefotoshopt.
    @Ghijsa, op de visafslag wordt wel zeker gewerkt, alleen je ziet er niks meer van.
    Ik zin al een hele tijd op een list om daar eens binnen te komen.
    Het is de grootste visafslag van Europa, maar je ziet of ruikt geen enkele vis.
    Alles geschiedt overdekt, verdekt, bevroren, ’s nachts.
    Dit kan niet deugen.
    Ik moet er eens 1 vinger achter leggen.
    Kun je me introduceren bij Beentjes?
    @Smokey, dank voor het compliment voor mijn snapshots.
    Het is gewoon het uitzicht van een van mijn balkons.
    Scrabble…
    Kunnen we niet eens een rustig bloggersavondje organiseren waar alleen maar gescrabbeld wordt?
    Met op de achtergrond muziek van Christine Pluhar, Marco Beasly en zo.
    Scrabble behoort tot mijn sport-en -spel-top-10.

  5. BarbaraJansma zegt:

    Ik neem gelijk een brilletje, van het kruitvat. Goedkoper dan een pet met een klep schat ik. Wrdt tijdok.

  6. Selma zegt:

    @Barbara,76 cent bij de Action. Heb er dus een stuk of 30, ook zwervend bij vrienden en kinderen. Heeerlijk, weelde.

Schrijf hier je reactie

