Halkade, kabeljauw in ruste, avondzonnetje

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Dode dieren, IJmuiden, Visserij en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Halkade, kabeljauw in ruste, avondzonnetje

  1. A C T U A L I T Y / J O Z Z U A zegt:

    K E R S T K L E U R
    Komt U de 1 3 -de
    bij mij Spartelen?
    Heb je er een kerstlichtje
    of een Rood Fietslampje
    in gedaan..
    Of is het Avond rood?

  2. beus zegt:

    Ziet er gezellig uit.

  3. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Joshua toch!!
    De avondzon scheen door zijn linkeroogje naar binnen,
    hij was zelf Lampje!
    Eerlijk gezegd dacht ik aan het Russische sprookje van Baba Jaga,
    die haar huisje in het diepe donkere bos rondom verlicht met schedels op palen,
    die op geheimzinnige wijze licht geven uit hun holle ogen…
    Zie deze link: http://clover.slavic.pitt.edu/tales/images/bilibin_skull_fence.html
    @Beus, ja, toch wel hè?
    Knusheid is waar je het zelf wilt vinden.

  4. Appelvrouw zegt:

    He, een kaarsje erin en je hebt een mooie lampion voor morgen.

  5. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Appelvrouw, goed idee maar hij ligt in de haven.
    De meeuwen waren al met hem bezig geweest, en later sleepten ze hem helemaal weg.
    Mijn kleinkindjes houden het ook liever op zelfgeknutseld moois 🙂

  6. svara zegt:

    oh, oh
    altijd een verrassing wat ik hier tegenkom 😉
    mooi qua licht

  7. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Svara,
    dat geldt voor mij ook,
    als ik de deur uitga!

  8. BarbaraJansma zegt:

    Wow!!! Net jade!
    Reed Baba Jaga niet op een kachel met kippepoten?

  9. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Barbara,
    Baba Jaga woonde in een huisje op kippenpoten
    Google maar eens op Baba Jaga + Bilibin + chicken legs
    Bilibin is een fan-tas-ti-sche Russische illustrator van dik een eeuw geleden

  10. assyke zegt:

    bij de titel denk je aan een bejaardentehuis
    maar dit visje is dat station al gepasseerd

  11. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Assyke,
    het is hier altijd knekelhuis op de kade,
    tot levensgeluk van de meeuwen 🙂

  12. martin zegt:

    Ik dacht hetzelfde als appelvrouw toen ik hem zag, maar moest ook aan de foto’s van renelouman denken van vorige week op ’t strand.

  13. Aad Verbaast zegt:

    Er zal toch niet iets met hem aan de hand zijn?

  14. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Martin, maar hij is dus niet meer…
    Geen nood, morgen liggen er weer nieuwe.
    @Aad, aan de vin bedoel je.
    Nee, dit is de normale toestand van een kabeljauw die twistend het hoekske om is gegaan

  15. Kati67 zegt:

    De een zijn dood…. 😦

  16. Kees Smit zegt:

    Een echte fotografenfoto! Jammer genoeg zonder tekst. Of ben ik te uitleggerig?

  17. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Kati, het adagium der gehele natuur!
    @Kees, wat houdt een echte fotografenfoto in?
    De tekst zit in de titel.
    Er liggen vaak vissen(koppen) op de kades bij de Visafslag.
    Dez was al een beetje leeggesmikkeld door de vogels (en/of ratten)
    En het avondlicht scheen zo mooi naar binnen!
    Meer zit er niet in. Ik ben geen poëet…

  18. Apiedapie zegt:

    Wow, ik zie hem nu pas. Mooie plaat weer, hoor. Ik ga van de week ook een vissenfotootje proberen.

Schrijf hier je reactie

