Hier geen crisis. Bootjes (2)

De Zuidersluis is een prettige hangplek, vooral ‘s avonds met uitzicht op de ondergaande zon, achter het Forteiland en de vertrekkende ferry.
Staande op de draaibrug over het kanaal zie je de zandschepen onder je doorvaren,
de loodsboten in- en uitgaan en zeezeilers thuiskomen, of er dapper op uittrekken
terwijl de tankers en andere enorme zeeschepen op afstand naar de grote sluis glijden.

Ineens is daar een wel erg groot uitgevallen speedboot, links, wachtend voor de sluis

Even om de sluis heenlopen om dat polyester dingetje van naderbij te bekijken

Nog een sluiskade verderop voor beter zicht

Hallo mannen, wat moet zo’n bootje nou opbrengen?
Dat mogen we niet zeggen!
Aha, het zijn de bouwers van de boot, die nu even een feestje hebben
omdat ze hem mogen overvaren naar de eigenaar…

Hoe heet het scheepje eigenlijk? Dat mogen we ook niet zeggen.
Hij gaat alweer los, de boot die zo nieuw en duur is dat het geen naam mag hebben

Wat een vermogen… heeft ook die motor. Crisis? Hier niet hoor

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Bootjes, al wat drijft of vaart en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Hier geen crisis. Bootjes (2)

  1. Aad Verbaast zegt:

    Nederland heeft wereldwijd een hele goede naam (naast Italië) als bouwer van megajachten. Ze staan aan de top. Zowel moter als zelijachten. Als megajacht is dit overigens nog een redelijk kleintje. Dat terzijde.
    De richtprijs van megajachten is ongeveer 1,5 miljoen euro per meter. Trek de portemonne maar open.
    Nog even afgezien natuurlijk van de lopende kosten zo’n gevaarte in de vaart te houden.
    Anecdote: ik was eens op zo’n werf in Nederland en sprak een timmerman in een slaapkamer van een in aanbouw zijnd megajacht. Deze man vertelde dat hij zo’n twee maanden bezig was met het aftimmeren (inleggen) van zo’n slaapkamer. Vakmensen!

  2. paco painter zegt:

    Vast van een vent van een jaar of veertig.Die kopen zulke onzin

  3. Fleur zegt:

    De mannen mogen je niks vertellen?!
    Je mag niks weten.
    Ik mag ook niks weten.
    En niks vertellen.Ik mag niet vertellen,hoe moeilijk het is
    voor sommige mensen
    om aan een baan te komen.
    Omdat ze in twee werelden leven.
    En dat ze zich dan afreageren
    op hun moeder.
    Dat mag ik allemaal niet zeggen.
    Nooit.
    O zo!
    En ik doe het toch.
    Want ik ben stout.
    Ik ga geweaun alles vertellen aan iedereen.

  4. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Aad, Paco en Fleur,
    dank voor jullie boeiende toevoegingen,
    maar vinden jullie het nu ook wel een lollig bootje,
    en hadden jullie, net als ik, aan boord willen springen
    om even mee te deinen in onbereikbare luxe…
    Kan mij het trouwens schelen offie een miljoen of een miljard kost.
    Het was een vrolijke ontmoeting met heel blije mannen
    die een prachtklus hadden klaargespeeld.
    Geef mij verder maar een oude zeilschoener.

  5. J de Kat zegt:

    Die mannen hebben dit ding in Londen gepikt, uit het requisietenarsenaal van de Bond-films. Via de Lelysluizen (in de Afsluitdijk) zijn ze op weg naar de Bamahamas of de Kortebroekeilanden. Maar dat gaan ze jou niet aan je neus hangen.
    Ik ga liever naar de Azoren.

  6. StadsfotograafVelsen zegt:

    @J de Kat, jouw realiteitsbesef is duidelijk groter dan het mijne!
    Ik laat me ook altijd in de luren leggen door vriendelijk lachende mensen 🙂

Schrijf hier je reactie

