Reuzenbovist. Gratis eten (deel 5)

Het kunnen enorme jongens worden, zo groot als een schaap (maar dan smaken ze niet lekker meer).

Deze reuzenbovist had de afmeting van een kleine voetbal

Hier en daar had een slak ervan gesnoept, maar opengesneden bleek ie smakelijk wit

Schillen, in stukjes hakken en even snel bakken, peper & zout erover en smikkelen maar

 

Zijn beestachtige broer heb ik laten liggen.

Heb ‘m nog wel even mijn leesbril opgezet om te laten zien hoe groot hij was

Over Selma

Maarten Lutherschool 1958
Dit bericht werd geplaatst in Lekker eten!, Paddestoelen en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Reuzenbovist. Gratis eten (deel 5)

  1. Pilgrimheart zegt:

    Mooi! En lekker šŸ™‚

  2. StadsfotograafVelsen zegt:

    @Pilgrimheart, zo kort gebakken (in half olijfolie half boter) vreet ik m’n vingers erbij op.
    Bij Wikipedia las ik dat ze nauwelijks smaak hebben.
    Weet niet wie dat schrijft. Die kan niet koken denk ik.

  3. Blutch1 zegt:

    Eigenlijk is wat je in de natuur vindt veel lekkerder dan wat je in de winkel koopt. En altijd vers.
    Ik ben soms een beetje jaloers.;-)

  4. Appelvrouw zegt:

    Bovist in olijfolie met hazelnoten al geprobeerd?

  5. maria-dolores zegt:

    daar doe je een hele week over.
    ik heb ze vroeger ook wel eens gevonden. meestal in de wei.

Schrijf hier je reactie

